تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند - تکفارس 
تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند - تکفارس 

تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند

حامد شهرزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:11
تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند - تکفارس 

طبق بیانیه‌ای که ایلان ماسک در روز چهارشنبه در توئیتر خود منتشر کرد، شرکت تسلا دیگر بیت کوین را به عنوان ارز خرید اتومبیل‌های خود دریافت نخواهد کرد، زیرا این شرکت نگران است که مصرف سوخت‌های فسیلی به واسطه استخراج بیت کوین بیشتر شود. تسلا اواخر ماه مارس پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قابل قبول را آغاز کرده بود.

ایلان ماسک همچنین بیان کرد که تسلا مبلغ ۱. ۵ میلیارد دلاری بیت کوین خریداری شده در اوایل سال جاری را نخواهد فروخت. تسلا مقداری از ۱. ۵ میلیارد دلار بیت کوین را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ فروخت، که برای کمک به سود سه ماهه این شرکت انجام شده بود.

طبق بیانیه جدید ایلان ماسک، تسلا اعلام کرده است که پس از آنکه فرآیند استخراج بیت کوین با انرژی پاک انجام شد، پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد و فروش آن را نیز دوباره در نظر می‌گیرد. این شرکت همچنین به دنبال معامله با استفاده از ارز‌های رمزنگاری شده دیگری است که نسبت به بیت کوین از انرژی پاک‌تری استفاده می‌کنند. البته در حال حاضر وب سایت تسلا هنوز بیت کوین را برای معاملات خودرو قبول می‌کند.

مطالب مرتبط:

در بیانیه ماسک آمده است:

ارز رمزنگاری شده برای بسیاری از موارد پدیده مفید و خوبی است و ما معتقدیم که آینده‌امیدوار‌کننده‌ای دارد، اما این ارز نباید هزینه زیادی برای محیط زیست داشته باشد.

بر اساس یک تخمین، عملیات استخراج و معامله بیت کوین سالانه به اندازه کشور هلند برق مصرف می‌کند. تمام این انرژی با تولید کربن عظیم همراه است و هیچ راه حل ساده‌ای برای حل این موضوع وجود ندارد، زیرا بلاکچینی که ارز رمزنگاری شده بر مبنای آن ساخته شده است، از نظر بهینه‌سازی انرژی در وضعیت بدی قرار دارد. شرکت تسلا با این بیانیه قصد دارد تا در سرعت بخشیدن و انتقال جهان به استفاده از انرژی پاک کمک کند.

ایلان ماسک همچنین ارز رمزنگاری شده دیگری را به نام دوج کوین که تسلا فعلاً در آن سرمایه‌گذاری نکرده است، معرفی کرده است. ایلان ماسک دوج کوین را به عنوان ارز رمزنگاری شده مورد علاقه خود نامیده است که به عنوان یک شوخی برای مسخره کردن بیت کوین ابداع شده است. ارزش این ارز رمزنگاری شده پس از آنکه ایلان ماسک در برنامه اس ان ال در مورد آن شوخی کرد، سقوط کرد. به گفته کوین دسک، ارزش بیت کوین پس از توییت امروز ایلان ماسک به همین ترتیب حدود ۴ درصد سقوط کرده و به ۵۲۵۹۳. ۴۶ دلار در ساعت ۶: ۲۱ بعد از ظهر نسبت به مقدار ۵۴۸۲۹. ۱۴ دلار در ۶: ۰۶ بعد از ظهر به وقت محلی رسیده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.