نپذیرفتن شرایط جدید واتساپ عملکرد آن را محدود می‌کند - تکفارس 
نپذیرفتن شرایط جدید واتساپ عملکرد آن را محدود می‌کند - تکفارس 

نپذیرفتن شرایط جدید واتساپ عملکرد آن را محدود می‌کند

حامد شهرزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 11:05
whatsapp

واتساپ به تازگی اعلام کرده است که حساب کاربرانی که شرایط و قوانین به روز شده این برنامه را نمی‌پذیرند، محدود خواهد شد. اطلاعات مربوطه در وب سایت رسمی شرکت سازنده درج شده است. هنوز هم برای کسانی که ترجیح داده بودند تا شرایط به روز شده استفاده از این برنامه را نپذیرند، واتساپ همچنان اعلانی را برای درخواست پذیرش نشان می‌دهد. پس از گذشت چند هفته، کاربران دوباره یک اعلان را مشاهده می‌کنند.

هنگامی که کاربران با این اعلان مواجه شوند، برنامه واتساپ به حالت محدود تغییر حالت می‌دهد. در این حالت، کاربران نمی‌توانند به لیست گپ خود دسترسی داشته باشند. البته در صورت دریافت چت، آن‌ها همچنان می‌توانند از طریق اعلان‌های خود آن را باز کنند و همچنین به آن‌ها پاسخ دهند. خوشبختانه هرگونه تماس صوتی و تصویری ورودی نیز می‌تواند دریافت و مشاهده شود.

با این وجود، تنها چند هفته بعد از مشاهده اعلان مربوط به پذیرش قوانین جدید، اگر کاربر قوانین را نپذیرد، دریافت تمام تماس‌ها و پیام‌ها برای کاربر متوقف می‌شود.

مطالب مرتبط:

حساب کاربرانی که قوانین جدید واتساپ را نپذیرند، مسدود نخواهد شد

واتساپ تاریخ دقیق اعمال هر یک از این محدودیت‌ها را تعیین نکرده است و برای هر کدام از این اقدامات، مدت نامشخصی را تعیین کرده است که به نظر می‌رسد برای هر کاربر متفاوت خواهد بود. کاربران می‌بایست قوانین جدید را بپذیرند تا بتوانند از تمام ویژگی‌های برنامه واتساپ استفاده کنند.

واتساپ اطمینان داده است که حساب‌هایی که قوانین جدید را نپذیرند را حذف نخواهد کرد. با این حال، اگر به هر دلیلی شرایط جدید استفاده از این برنامه را قبول نکنید، برنامه واتساپ بعد از چند هفته بلا استفاده خواهد بود.

در اوایل سال جاری، واتساپ شرایط خدمات و قوانین حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد. تغییرات مشخص شده در این به روزرسانی تقریباً و به طور کلی بر روی تعامل با مشاغل اینترنتی موجود در واتساپ متمرکز شده است. اعلان اولیه اعلام شده در مورد این تغییرات که در برنامه واتساپ ظاهر شد، تا حدودی مبهم بود، و این باعث شد که افراد استفاده‌کننده از این برنامه به دلیل عدم درک مناسب مطلب و نخواندن دقیق قوانین به روزشده، نتوانند تصور مناسبی از شرایط جدید داشته باشند.

این شرکت از آن زمان زمان قابل توجهی یعنی حدود چند ماه را به اطلاع‌رسانی مناسب به کاربران اختصاص داده است تا به آن‌ها بفهماند که اصطلاحات جدید در واقع برای آن‌ها به چه معنی است. واتساپ قبلاً زمان مشخصی را اعلام کرده بود که قرار بود برنامه واتساپ تنها برای کسانی فعال شود که شرایط جدید را بپذیرند.

با این حال، به نظر می‌رسد که این مهلت برای هر کاربر متفاوت خواهد بود و بسته به زمانی که اعلان پذیرش قوانین جدید در برنامه نصب شده بر روی دستگاه شما مشاهده می‌شود، در صورت عدم پذیرش قواینن جدید، بعد از چند هفته دسترسی شما به واتساپ محدود خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید