اپل به یک شرکت لیزر که فناوری های واقعیت افزوده را می سازد، ۴۱۰ میلیون دلار می‌دهد - تکفارس 
اپل به یک شرکت لیزر که فناوری های واقعیت افزوده را می سازد، ۴۱۰ میلیون دلار می‌دهد - تکفارس 

اپل به یک شرکت لیزر که فناوری های واقعیت افزوده را می سازد، ۴۱۰ میلیون دلار می‌دهد

حامد شهرزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:34
اپل

اپل اعلام کرده است که به یک شرکت فناوری نوری با نام II-IV که مستقر در پنسیلوانیا است، ۴۱۰ میلیون دلار از صندوق تولید پیشرفته خود اعطا می‌کند. مدیر عامل شرکت اپل یعنی تیم کوک در توییتر خبری را منتشر کرد که فناوری این شرکت به قدرت بخشیدن به فیس آی دی، مموجی و حالت پرتره اپل کمک کرده است.

این شرکت همچنین لیزر‌هایی را تولید می‌کند که در اسکنر لیدار موجود در آیفون ۱۲ پرو و ​​آیپد پرو استفاده می‌شود. لیدار فناوری است که اپل به عنوان درگاهی برای ورود به تجربیات واقعیت افزوده معرفی کرده است.

مطالب مرتبط:

شرکت فینیسار که چند وقت پیش توسط II-VI خریداری شد در سال ۲۰۱۷ مبلغی برابر ۳۹۰ میلیون دلار از صندوق اپل دریافت کرد. به نظر می‌رسد که جدیدترین سرمایه‌گذاری اپل احتمالاً این موضوع را نشان می‌دهد که اپل قصد دارد فیس آی دی را در دستگاه‌های آینده شرکت خود نیز استفاده کند (که توسط لیزر‌های ساطع‌کننده سطح حفره عمودی شرکت II-IV تأمین می‌شود). این موضوع همچنین می‌تواند نشانه دیگری باشد که به آینده اپل با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اشاره دارد.

تیم کوک علناً گفته است که معتقد است واقعیت افزوده برای آینده اپل بسیار مهم است و II-IV دستگاه‌هایی را تولید می‌کند که به کامپیوتر‌ها کمک می‌کند جهان را به صورت سه بعدی ببینند. این سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند به توسعه نسخه پیشرفته‌تری از فناوری موجود در دستگاه‌های اپل کمک کند که به طور بالقوه برای هدست واقعیت ترکیبی اپل که شایعات آن پخش شده است، استفاده می‌شود.

مدیر عامل II-IV در بیانیه مطبوعاتی اپل گفت که همکاری با اپل زمینه‌ای را برای موج جدیدی از فناوری‌های پیشرفته فراهم می‌کند که به اعتقاد این شرکت، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا برای دهه‌های آینده برای کاربران مفید و سودمند باشند.

در اعلامیه مطبوعاتی آمده است که II-IV از بودجه اختصاص داده شده توسط اپل برای توسعه ظرفیت تولید، ایجاد مشاغل و تسریع در تحویل اجزای آینده آیفون استفاده خواهد کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید