دیزنی از یک لایت‌سیبر واقعی جنگ ستارگان پرده‌برداری کرد - تکفارس 
دیزنی از یک لایت‌سیبر واقعی جنگ ستارگان پرده‌برداری کرد - تکفارس 

دیزنی از یک لایت‌سیبر واقعی جنگ ستارگان پرده‌برداری کرد

علیرضا فاضل
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 14:15
استاروارز

دیزنی در نهایت از لایت‌سیبری که از ماه ژوئن شروع به تبلیغ آن کرده بود، رونمایی کرد. این رونمایی در یک ویدیو بسیار کوتاه انجام شده است و بر اساس همین ویدیو می‌توانیم با قطعیت بگوییم که این لایت‌سیبر از بهترین نسخه‌های موجود محسوب می‌شود.

همان‌گونه که شایعات مختلف تأیید کرده بودند، این سلاح سنتی فرقه جدای دیگر مانند گذشته نیاز به یک تکه پلاستیک رنگی ندارد تا نور از آن ساطع گردد؛ در عوض، این لایت‌سیبر از یک تکنولوژی جدید بهره‌مند است که نور را در یک خط مستقیم متمرکز می‌کند، دقیقاً به همان صورت که در فیلم‌های جنگ ستارگان نشان داده شده است.

مطالب مرتبط:

این رونمایی کوتاه جزئیات خاصی در خصوص نحوه کار کردن این شمشیر نوری در اختیار ما قرار نمی‌دهد، اما تعدادی از علاقه‌مندان توانسته‌اند به نتیجه‌گیری‌هایی در سطح اینترنت دست یابند. آن‌ها می‌گویند که این سلاح تزئینی از مکانیزمی استفاده می‌کند که در هنگام فعال کردن آن یک نوار پلاستیکی به همراه نور متمرکز از دسته آن بیرون می‌آید تا دقیقاً حسی همانند فیلم‌های استاروارز را تداعی نماید.

این لایت‌سیبر جدید  قرار است بخشی از هتل جدید دیزنی با محوریت جنگ ستارگان به نام Star Wars: Galactic Starcruiser باشد که قرار است تجربه‌ای جدید و نزدیک به واقعیت را برای طرفداران این سری محبوب فراهم کند.

کمپانی دیزنی اعلام کرده است که لایت‌سیبر نمایش داده شده در این ویدیو هنوز کامل نشده و  در مرکز تحقیقاتی این کمپانی در حال آزمایش شدن است، اما جای نگرانی خاصی نیست، چرا که این سلاح نمادین برای گشایش این هتل تفریحی در سال ۲۰۲۲ آماده پذیرایی از مهمانان خواهد بود.

قیمت این لایت‌سیبر هنوز مشخص نیست، با این حال با توجه به قیمت لایت‌سیبرهای کنونی که تا ۲۰۰ دلار هم می‌رسند نباید انتظار چیزی ارزان‌تر را داشته باشیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.