بررسی سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲؛ زیبا و کاربردی - تکفارس 
بررسی سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲؛ زیبا و کاربردی - تکفارس 

بررسی سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲؛ زیبا و کاربردی

آرمین مکاری
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲

سامسونگ گلکسی کروم بوک در حدود یک سال پیش به بازار عرضه شد که امری پرخطر برای این شرکت کره‌ای به حساب می‌آمد. اما تعدادی ویژگی جذاب مانند صفحه‌نمایش چشم‌نواز اولد و قلم S Pen‌ داخلی در این دستگاه توانست افراد زیادی را مجاب به پرداخت هزینه ۹۹۹ دلاری آن کند که برای چنین دستگاهی قیمت پایینی محسوب نمی‌شد. اما کروم بوک ۲ که آنچنان جایگزین کروم بوک قبلی به شمار نمی‌آید، چند ویژگی بلندپروازانه مدل قبلی را ندارد و خبری از قلم، حسگر اثرانگشت و نمایشگر اولد نیست. اما به جای این موارد، می‌تواند عمر باتری بسیار بهینه‌تر و برچسب قیمتی زیر ۷۰۰ دلار را به شما ارائه دهد.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشاییطراحی، بدنه و امکانات

از آن جایی که یکی از علل فروش خوب کروم بوک قبلی، ظاهر چشمگیر آن بود، طراحی کروم بوک ۲ نیز شباهت بسیار زیادی به این مدل دارد. این دستگاه در دو رنگ طوسی و قرمز عرضه شده است که قرمز آن را می‌توان رنگی مابین قرمز روشن و نارنجی دانست.

این کروم بوک با ضخامت ۰٫۵۵ اینچی و وزن ۱٫۲ کیلوگرمی، سنگین‌تر و ضخیم‌تر از مدل سال گذشته است اما همچنان استفاده طولانی مدت از آن کاملاً راحت است اما قسمت‌هایی از بدنه آن، استعداد بالایی در جذب اثرانگشت دارد. کروم بوک ۲ هنوز هم بسیار زیبا به نظر می‌رسد و از بدنه آلومینیومی محکمی برخوردار است. بدنه این دستگاه در هنگام تایپ سریع تقریباً بدون حرکت است و در این مورد، نسبت به رقیب سنگین‌تر خود، یعنی ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۳ از برتری خاصی برخوردار است.

سامسونگ گلکسی کروم بوک 2

صفحه‌کلید این دستگاه از بهترین کیبوردهای موجود در کروم بوک‌ها به حساب می‌آید و در این زمینه می‌تواند رقبایی چون گوگل پیکسل بوک را پشت سر بگذارد. در استفاده از این کیبورد، می‌توان سریعاً به آن عادت کرد اما وجود یک دوربین در بالای کلیدها می‌توانست امکان عکس‌برداری مناسبی را به این محصول اضافه کند. در دو طرف بدنه کروم بوک ۲، درگاه USB-C قرار دارد که راحتی استفاده از این پورت را به ارمغان آورده است و علاوه بر این، اسلات میکرو اس دی و جک هدفون را نیز در اختیار شما می‌گذارد اما متاسفانه فاقد USB-A می‌باشد.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کروم بوک ۲ بعضی از امکانات نسخه پیش را در جهت حفظ قیمت معقولانه، از دست داده است. بنابراین هیچ احراز هویت بیومتریکی‌ای از جمله حسگر اثرانگشت در این دستگاه وجود ندارد که ممکن است برای برخی از کاربران چندان خوشایند نباشد. اما قابلیتی در اختیار شما قرار داده شده است که می‌توانید گوشی اندرویدی خود را با کروم بوک همگام‌سازی کنید و با استفاده از حسگر اثرانگشت آن، قفل کروم بوک را باز کنید.

مورد دیگری که در این مدل حذف شده است، قلم همراه می‌باشد. گلکسی کروم بوک حاوی یک قلم خوش‌دست و کاربردی بود که محفظه منحصر به خود را داشت. کروم بوک ۲ با قلم‌های USI سازگار است که باید جایی برای نگهداری از آن در نظر بگیرید. ممکن است که ویژگی‌های خوبی را در این مدل نداشته باشیم، اما قیمت ۵۵۰ تا ۷۰۰ دلاری آن قطعاً دلنشین است.

صفحه‌نمایش

سامسونگ گلکسی کروم بوک 2

بزرگ‌ترین حرکت سامسونگ در جهت کاهش قیمت این دستگاه، کاهش کیفیت نمایشگر آن در نسل جدید است. با وجود این‌که اولین مدل کروم بوک از صفحه‌نمایش ۴کی OLED استفاده می‌کرد، در کروم بوک ۲ از نمایشگر QLED کمک گرفته شده است که برخلاف شباهت نامش، نوعی پنل ال سی دی است که از فناوری نقاط کوانتومی (Quantum dots) سامسونگ استفاده می‌کند. اما به هر حال این صفحه‌نمایش را می‌توان یکی از برترین پنل‌های موجود در کروم بوک‌ها دانست. رنگ‌های نمایش داده شده بسیار زنده و دقیق هستند و تصاویر از کنتراست و جزئیات بسیار خوبی بهره می‌برند.

دو نکته منفی این نمایشگر را می‌توان براق بودن سطح آن و انعکاس مقداری نور و همچنین نسبت تصویر ۱۶:۹ دانست که ممکن است بسیاری از کاربران برای استفاده از یک کروم بوک، نسبت ۳:۲ را ترجیح دهند. صفحه‌نمایش گلکسی کروم بوک ۲ به همراه بلندگوهای باکیفیت، آن را به یک دستگاه رسانه‌ای مناسب تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط:

سخت‌افزار و عملکرد

کروم بوک ۲ در دو پیکربندی قابل خرید است؛ مدل اول مجهز به پردازنده اینتل سلرون ۵۲۰۵U، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۵۵۰ دلار. مدل دوم که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است، شامل پردازنده اینتل Core i3-10110U، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. مدل اول را نمی‌توان برای استفاده در دفتر کار یا مدارس توصیه کرد اما اگر می‌خواهید از کروم بوک خود تنها برای سرگرمی و تماشای فیلم استفاده کنید، این پیکربندی مناسب شما خواهد بود.

سامسونگ گلکسی کروم بوک 2

پردازنده اینتل Core i3 یک پله پایین‌تر از Core i5 است که در گلکسی کروم بوک قبلی استفاده شده است اما همچنان می‌تواند به خوبی از پس وظایف خود و اجرای سیستم‌عامل Chrome OS بربیاید. در تست‌های انجام‌شده و استفاده از مدل ۷۰۰ دلاری کروم بوک ۲ در کارهای روزانه همچون پخش موزیک، نوشتن ایمیل و مرورگری وب هیچ مشکلی دیده نشده است. همچنین این دستگاه دارای فن است که بسیاری از کروم بوک‌های نازک موجود در بازار فاقد آن هستند. بنابراین حتی در اوج استفاده از کروم بوک ۲، هیچ گرمایی در قسمت صفحه‌کلید یا تاچ پد حس نمی‌شود.

گلکسی کروم بوک ۲ از حافظه ذخیره‌سازی eMMC بهره می‌برد که به مراتب کندتر از SSD است که در اکثر لپ تاپ‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، گاهی اوقات در استفاده از برنامه ادوبی لایت روم، زمان زیادی می‌برد تا عکس‌ها را باز کند که ضعف سرعت درایو ذخیره‌سازی این دستگاه را به وضوح نشان می‌دهد.

نرم‌افزار

سامسونگ گلکسی کروم بوک 2

سیستم‌عامل کروم تقریباً بدون هیچ مشکل خاصی بر روی این دستگاه اجرا می‌شود و هیچگونه اختلالی در اجرای برنامه‌های اندرویدی مشاهده نشده است. اجرای برنامه‌هایی که کاربران به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند جیمیل و پیام‌رسان‌های مختلف در نسخه مرورگر عملکرد پایدارتری از نسخه اندرویدی نشان دادند و با مشکلات به مراتب کم‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند. به‌روزرسانی برنامه‌های اندرویدی معمولاً دیرتر از ورژن تحت وب آن‌ها انجام می‌شود و همین موضوع، دلیل ارجحیت این نسخه برای برخی‌ها به حساب می‌آید.

باتری

عمر باتری این دستگاه کاملاً مناسب است و با روشنایی ۵۰ درصد و استفاده متوسط، می‌تواند حدود ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد. مدت زمان شارژ شدن این کروم بوک کمی طولانی‌تر از حد انتظار است و در یک ساعت تنها ۵۴ درصد می‌شود.

جمع‌بندی

سامسونگ گلکسی کروم بوک 2

گوگل پیکسل بوک را می‌توان برجسته‌ترین رقیب سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲ خواند که ویژگی‌های مشابهی دارند و هر دو از طراحی جذاب و عمر باتری مناسب بهره می‌برند و فاقد حسگر اثرانگشت و قلم نوری هستند. اما در مقایسه سخت‌افزار، گوگل پیکسل بوک از تراشه قدیمی‌تری استفاده می‌کند. حریف دشوارتر کروم بوک ۲، ایسر اسپین ۷۱۳ است که با ۷۰ دلار کم‌تر، می‌توانید از حافظه NVMe SSD، صفحه‌نمایش ۳:۲، پردازنده Core i5 و درگاه USB-A و HDMI بهره‌مند شوید. با این اوصاف، گلکسی کروم بوک ۲ همچنان یک دستگاه زیبا و کاربردی است که می‌تواند انتظارات شما را از یک کروم بوک برآورده سازد.

نقاط قوت

  • طراحی جذاب
  • نمایشگر QLED با رنگ‌های چشم‌نواز
  • عمر باتری قابل قبول

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتاً بالا نسبت به سخت‌افزار
  • فقدان حافظه SSD
  • ضعف در جنس بدنه

منبع: The Verge

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید