شبکه اجتماعی ترامپ راه‌اندازی شد - تکفارس 
شبکه اجتماعی ترامپ راه‌اندازی شد - تکفارس 

شبکه اجتماعی ترامپ راه‌اندازی شد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 13:11
ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سرانجام بعد از ماه‌ها حرف و حدیث، شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را معرفی کرد. این شبکه اجتماعی، در واقع بخشی از وب‌سایت شخصی خود ترامپ بوده و صرفاً یک وبلاگ وردپرسی است.

این پلتفرم جدید، ظاهری شبیه به نسخه عمومی توییتر دارد، اما توسط وب‌سایت شخصی ترامپ میزبانی می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق ثبت‌نام در این پلتفرم، نوتیفیکیشن‌های مربوط به پست‌ها را از طریق ایمیل و گوشی خود دریافت کنند. آن‌ها همچنین قادر به لایک کردن پست‌ها و به‌اشتراک‌گذاری پست‌های ترامپ روی شبکه‌های توییتر و فیس بوک خواهند بود. گزینه به‌اشتراک‌گذاری در توییتر درحال‌حاضر کار نمی‌کند، اما گزینه‌ی مربوط به فیس بوک اجازه‌ی به‌اشتراک‌گذاری پست‌های ترامپ را می‌دهد.

مطالب مرتبط:

سخنگوی توییتر روز سه‌شنبه در گفتگو با وب‌سایت ورج گفت که «به‌اشتراک‌گذاری محتوای وب‌سایت‌ها تا زمانی که قوانین توییتر را نقض نمی‌کنند مجاز است.» اما فیس بوک هنوزی پاسخی به درخواست ورج برای صحبت در این‌باره نداده است.

این پلتفرم با وجود اینکه روز سه‌شنبه به‌طور رسمی راه‌اندازی شده است، اما پست‌های داخل آن مربوط به چند ماه قبل هستند. جدیدترین پست ترامپ، یک ویدیوی تبلیغاتی درباره پلتفرم جدیدش است که در آن گفته است که «پلتفرم جدید جایی برای صحبت کردن آزاد و امن خواهد بود.» فاکس نیوز گزارش داده است که ترامپ سرانجام قادر به ارتباط مستقیم با طرفداران خود خواهد بود، هرچند که این شبکه خبری مشخص نکرده این ارتباط چگونه اتفاق خواهد افتاد. دفتر رسانه‌ای ترامپ هنوز حاضر به مصاحبه در این‌باره نشده است.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدید ترامپ درست یک روز بعد از آن اتفاق می‌کند که فیس بوک اعلام کرد به‌زودی درباره برگشت او به شبکه اجتماعی فیس بوک و سایر پلتفرم‌های اجتماعی این شرکت مانند اینستاگرام تصمیم‌گیری خواهد کرد. ترامپ در ماه ژانویه امسال، بعد از شورش طرافدارن او در کنگره آمریکا، از داشتن حساب کاربری در فیس بوک و توییتر منع شد. حالا فیس بوک بعد از این چند ماه، می‌خواهد روز چهارشنبه نظر نهایی خود را درباره بازگشت یا عدم بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی اعلام کند.

به نظر می‌رسد پلتفرم جدید ترامپ توسط یک شرکت سرویس‌های دیجیتال به نام  Campaign Nucleus ساخته شده که توسط برد پارسکال (Brad Parscale) مدیر اسبق کمپین تبلیغاتی ترامپ تاسیس شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید