شرکت Dell یک بسته امنیتی جدید برای ۳۸۰ مدل لپ تاپ خود منتشر کرد - تکفارس 
شرکت Dell یک بسته امنیتی جدید برای ۳۸۰ مدل لپ تاپ خود منتشر کرد - تکفارس 

شرکت Dell یک بسته امنیتی جدید برای ۳۸۰ مدل لپ تاپ خود منتشر کرد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:10
دل

شرکت Dell به‌تازگی یک بسته امنیتی جدید منتشر کرده است که حفره امنیتی موجود در لپ تاپ های این شرکت از سال ۲۰۰۹ به بعد را برطرف خواهد کرد. در کنار این بسته امنیتی، راهنمای نصب آن نیز ارائه شده است. حفره امنیتی مذکور، توسط شرکت SentinelLabs که در زمینه امنیت سایبری فعال است کشف شده بود و هم‌اکنون روی یکی از درایوهای مورداستفاده توسط Dell و همچنین یوتیلیتی‌های به‌روزرسانی شرکت Alienware وجود دارد. این حفره به هکرها اجازه می‌دهد تا مجوزهای کامل سطح کرنل ویندوز را به دست بیاورند.

مطالب مرتبط:

اگر شما صاحب یکی از لپ تاپ های Dell هستید، احتمال اینکه دستگاه شما دارای این حفره امنیتی باشد بسیار زیاد است. Dell در وب‌سایت خود، لیست بیش از ۳۸۰ مدل لپ تاپ را لیست کرده که تحت‌تاثیر این حفره قرار گرفته‌اند. این مدل‌ها شامل جدیدترین مدل‌های XPS 13 و ۱۵ و لپ تاپ های گیمینگ G5 ،G3 و G7 می‌شوند. Dell همچنین اسامی حدود ۲۰۰ لپ تاپ را نیز لیست کرده که دیگر هیچ سرویسی دریافت نخواهند کرد.

هر دو شرکت Dell و SentinelLabs گفته‌اند که آن‌ها شواهدی دال بر سوء‌استفاده‌ی هکرها از این حفره امنیتی مشاهده نکرده‌اند. بررسی‌های آن‌ها نشان می‌دهد که هکرها برای استفاده از این حفره، مجبور هستند کنترل لپ تاپ کاربر را حتماً به طریقی به دست بگیرند که این کار می‌تواند از طریق بدافزار، فیشینگ یا روش‌های از راه دور انجام گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که درایوری که حاوی این حفره است، روی سیستم‌ها پیش‌نصب نیست و فقط در صورتی که کاربر نرم‌افزار لپ تاپ خود را به‌روزرسانی کند نصب می‌شود.

درهرحال، توصیه ما این است که هرچه سریع‌تر بسته امنیتی جدید را روی لپ تاپ Dell خود نصب کنید تا در آینده از حملات احتمالی هکرها در امان باشید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید