ایرتگ‌های اپل از یک فروشگاه در استرالیا جمع‌آوری شدند - تکفارس 
ایرتگ‌های اپل از یک فروشگاه در استرالیا جمع‌آوری شدند - تکفارس 

ایرتگ‌های اپل از یک فروشگاه در استرالیا جمع‌آوری شدند

مهدی ملکی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:07
اپل ایرتگ

ملاحضات امنیتی یکی از فروشگاه‌های استرالیایی با نام Officeworks را بر آن داشته تا ایرتگ‌های جدید اپل را از قفسه‌های خود خارج کند. منبع این خبر، یکی از کاربران انجمن ردیت است که با صحبت درباره تجربه خود برای خرید یکی از این محصولات یعنی ایرتگ‌های اپل، با چنین موضوعی روبه‌رو شده است. در حقیقت کاربر مذکور در تلاش برای خرید یکی از این ایرتگ‌ها بوده اما فروشگاه مورد نظر در یافتن مکان قرارگیری آن‌ها عاجز بوده است.

پس از رخ دادن این موضوع، یکی از کارکنان Officeworks به کاربر یاد شده اعلام کرده است که ایرتگ‌ها به دلیل خطراتی که بر ایمنی از طریق باتری‌های دکمه‌ای خود دارند، از فروشگاه حذف شده‌اند. ACCC در صحبت با وب‌سایت Gizmodo AU تایید کرده است که جمع‌آوری ایرتگ‌ها از فروشگاه‌های استرالیا به دلیل ملاحضات ایمنی رخ داده است.

مطالب مرتبط:

اداره ACCC انتظار دارد که اپل خود را با اطلاعات جدید ذکر شده در در قانون استاندارد استرالیا وفق دهد. طبق این قانون، اپل باید در رابطه با باتری‌های دکمه‌ای خود احتیاط بیشتری به خرج داده و با استفاده از علائم و اطلاعات موجود روی بسته‌بندی، وجود آن‌ها را به کاربران اطلاع دهد. ضرب‌العجل استرالیا به اپل برای عمل به موارد ذکر شده تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ (۲۱ جوئن ۲۰۲۲ میلادی) است.

اپل ایرتگ

برای ابهام‌زدایی باید ذکر کرد که تنها Officeworks محصولات جدید اپل را از فروشگاه خود حذف کرده است. طبق گزارش Gizmodo AU، دیگر فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌های استرالیا هنوز هم به عرضه این محصولات ادامه می‌دهند.

شاید کارایی این دستگاه هنوز هم برای شما در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. از طریق این دستگاه، که کارایی آن شبیه سامسونگ گلکسی اسمارت تگ است، می‌توان وسایل مختلف در محیط پیرامون را با اتصال به گوشی آیفون پیدا کرد. بدین طریق می‌توان کلید، کیف پول و … را پیدا و حتی هنگامی که از وسایل مورد نظر دور می‌شوید اعلانی را دریافت کرد.

هر ایر تگ، ساخته شده از فولاد ضد زنگ صیقلی است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و دارای گواهی IP67 می‌باشد. این دستگاه دارای بلوتوث، بلندگو، شتاب‌سنج و باتری قابل تعویض است و اپل گفته که باتری آن تا یک سال دوام خواهد آورد و با استفاده از ان اف سی حالت «گم شده» را فعال کرد.

ایرتگ به اپلیکیشن فایند مای در گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ متصل شده و آخرین مکان جغرافیایی خود را بر روی نقشه نمایش می‌دهد. اگر ردیاب در محدوده‌ی بلوتوث گوشی باشد، می‌توان با استفاده از سیری (دستیار صوتی اپل) و یا خود گوشی، آن را به صدا در آورد. همچنین اگر ایرتگ در محدوده‌ی نزدیکی نباشد، به لطف پردازنده‌ی داخلی U1 و فناوری باند فوق وسیع این محصول، می‌توان آن را ردیابی کرد.

بررسی بسته‌بندی این محصول در روزهای اخیر مشخص کرده است که این ردیاب‌ها بسیار پیش از آن که به صورت رسمی رونمایی شوند، آماده معرفی و عرضه به بازار بوده‌اند.

 

کانال یوتیوب ZONEofTECH’s Daniel با اشاره به همین نکته، یک تصویر در این رابطه منتشر کرده است. تصویر مربوطه حاکی از اشاره جعبه ایرتگ به سال ۲۰۲۰ میلادی و دسته کلید چرمی به سال ۲۰۱۹ دارد. شما می‌توانید از طریق لینک‌های مرتبط این صفحه، به اخبار یاد شده دسترسی پیدا کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید