کلاب هاوس دچار ریزش شدیدی در تعداد کاربرانش شده است - تکفارس 
کلاب هاوس دچار ریزش شدیدی در تعداد کاربرانش شده است - تکفارس 

کلاب هاوس دچار ریزش شدیدی در تعداد کاربرانش شده است

محمدحسین فرقانی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:12
کلاب هاوس دچار ریزش شدیدی در تعداد کاربرانش شده است - تکفارس 

کلاب هاوس اوایل امسال با بیش از ۸ میلیون دانلود در اپ استور (تا فوریه ۲۰۲۱)، در میان دارندگان دستگاه‌های آی‌اواس تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فضای مجازی شد. با این حال، هر چه جلوتر می‌رویم، رقیبان این پلتفرم بیشتر و بیشتر می‌شوند و کار را برای کلاب هاوس برای حفظ مقام خود به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم صوتیِ حال حاضر، سخت‌تر می‌کنند. آخرین گزارش‌ها حاکی از این هستند که این برنامه در ماهی که گذشت (آوریل ۲۰۲۱) تنها ۹۰۰٫۰۰۰ دانلود داشته‌است؛ عددی که در مقایسه با سه ماه پیش (۹٫۶ میلیون دانلود) دچار ریزش چشمگیری شده‌است.

طبق ادعاهای دو رسانهٔ سنسور تاور (Sensor Tower) و بیزینس اینسایدر (Business Insider)، رقم دقیق تعداد دریافت‌های برنامهٔ کلاب هاوس از اپ استور، ۹۲۲٫۰۰۰ بوده‌است. این عدد در ماه مارس ۲٫۷ میلیون و در فوریه ۹٫۶ میلیون بود.

با این حال، سنسور تاور می‌گوید تمایل کاربران سراسر جهان به نصب و استفاده از کلاب هاوس، هم‌چنان روندی افزایشی دارد و ممکن است در ماه‌های آینده، دوباره شاهد افزایش تعداد دانلودهای این برنامه باشیم. اگرچه این شرکت باید ریزش شدیدی که در تعداد دانلودهای برنامه‌اش را داشته، در نظر بگیرد و تلاش کند تا مخاطبین بیشتری را به‌سوی پلتفرم خود، به‌جای پلفترم‌های صوتی مشابه، جذب کند.

کلاب هاوس

این شرکت اخیراً قابلیت‌های حدیدی از جمله ویژگی مدیریت و ادارهٔ چت‌های زنده و برنامه‌ای برای کمک به تولیدکنندگان محتوا معرفی کرده‌است؛ اما با این جال به نظر می‌رسد آن‌ها برای رساندن خود به رقیبان نیازمند معرفی ویژگی‌های جدیدتر و بهتری هستند. در ماه‌های گذشته، شرکت‌هایی چون توییتر، فیسبوک، تلگرام، لینکداین و حتی اسپاتیفای تصمیم به معرفی پلتفرم‌های صوتی زنده برای اپلیکیشن‌هایشان گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

از میان این شرکت‌ها، تلاش توییتر برای رقابت با کلاب هاوس از سایر شرکت‌ها بیشتر بوده‌است؛ آن‌ها با معرفی قابلیت اسپیسز (Twitter Spaces) که امروز برای کاربران اندروید و آی‌اواس فعال شد، گام بزرگی در زمینهٔ ارائه چت‌روم‌های صوتی برداشتند. در این میان، کلاب هاوس هنوز تنها برنامه‌ای است که روی دستگاه‌های آیفون کار می‌کند و هنوز نسخهٔ رسمی اندرویدش منتشر نشده؛ البته لازم است ذکر شود نسخهٔ بتای این برنامه برای اندروید، که ماه‌ها در دست ساخت بود، بالاخره امروز به‌طور رسمی معرفی و عرضه شد.

اگرجه ارزش کلی شرکت کلاب هاوس در اوایل امسال (ژانویه ۲۰۲۱) چیزی حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شد و به دنبال سرمایه‌گذاران مختلف می‌گشت، آیندهٔ آن هم‌چنان نامعلوم و در هاله‌ای از ابهام است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید