به روزرسانی جدیدی برای دستگاه‌های اپل منتشر شد - تکفارس 
به روزرسانی جدیدی برای دستگاه‌های اپل منتشر شد - تکفارس 

به روزرسانی جدیدی برای دستگاه‌های اپل منتشر شد

مهدی حلوائی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:42
اپل

در چند روز گذشته اخبار متعددی در رابطه با شرکت اپل منتشر شده است اما اگر شما هم این اخبار را از روی آیفون، مک‌بوک، آیپد و یا اپل واچ خود مطالعه می‌کنید، بهتر است که همین حالا دست نگه داشته و دستگاه خود را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید. این به‌روزرسانی جدید مشکل امنیتی مهمی که به گفته‌ی اپل مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود را رفع می‌کند.

این به‌روزرسانی‌ شامل آی او اس ۱۴٫۵٫۱، مک او اس ۱۱٫۳٫۱ و واچ او اس ۷٫۴٫۱ شده و مشکل امنیتی وب‌کیت را رفع می‌کند. وب‌کیت در اصل پلتفرمی است که اپل با استفاده از آن، بیشتر محتویاتی که بر روی اینترنت مشاهده می‌کنید را ارائه می‌دهد. البته این پلتفرم مخصوص مرورگر شرکت اپل بوده و برای مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به زبان ساده، این به‌روزرسانی حفره‌هایی را که به وب‌سایت‌های غیرقانونی اجازه ‌می‌داد تا بر روی دستگاه شما کدهای تاییدنشده را اجرا کنند، پوشش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دستگاه‌های اپل

اپل همچنین برای دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند آیفون ۵، آیفون ۶ و آیپد ایر نیز به‌روزسانی نسخه‌ی آی او اس ۱۲٫۵٫۳ را عرضه کرده است که مشکلات وب‌کیت را رفع خواهد کرد.

شرکت اپل چند هفته پیش نیز دو به‌روزرسانی ۱۴٫۴٫۲ , ۱۴٫۴٫۴ را با هدف رفع مشکلات امنیتی منتشر کرده بود. اگر شما هم بر روی مک‌بوک خود از مرورگرهایی به جز مرورگر اپل استفاده می‌کنید و یا به‌طور کلی در اپل واچ و آیپد خود از مرورگر استفاده نمی‌کنید، باز هم توصیه می‌شود که این به‌روزرسانی جدید را دریافت و نصب کنید چرا که وب‌سایت‌ها و هکرها می‌توانند از وب‌کیت و حفره‌های امنیتی آن در قسمت‌های مختلف سوءاستفاده کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید