مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۰ با آیپد پرو ۲۰۲۱؛ اپل در برابر اپل - تکفارس 
مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۰ با آیپد پرو ۲۰۲۱؛ اپل در برابر اپل - تکفارس 

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۰ با آیپد پرو ۲۰۲۱؛ اپل در برابر اپل

حامد شهرزاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:00
مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۰ با آیپد پرو ۲۰۲۱

در آوریل سال ۲۰۲۱، اپل سری جدید محبوب آیپد پرو را معرفی کرد که از تراشه بسیار سریع ام ۱، صفحه‌نمایش لیکوئید رتینا ایکس دی آر، پورت تاندربولت و ویژگی‌های دیگر بهره می‌برد. از آنجا که نسخه جدید آیپد ایر در سپتامبر سال گذشته به بازار عرضه شد، آیپد ایر و آیپد پرو اکنون دارای طراحی‌های مشابه و مجموعه‌ای از ویژگی‌های عمومی تبلت‌های شرکت اپل هستند.

آیپد ایر و آیپد پرو با وجود ظاهر مشابهی که دارند، اما هنوز هم دستگاه‌های بسیار متفاوتی هستند که برای استفاده توسط افراد مختلف به بازار عرضه شده‌اند.

آیا برای صرفه‌جویی در هزینه باید آیپد ایر را تهیه کنید یا ویژگی‌های سطح بالای آیپد پرو از اولویت‌های اصلی شما برای خرید یک تبلت است؟ راهنمای ما به این سؤال پاسخ می‌دهد که چگونه بهترین گزینه را از بین این دو تبلت اپل انتخاب کنید.

به طور خلاصه، ‌آیپد ایر و ‌آیپد پرو دارای چندین ویژگی مشابه کلیدی مانند طراحی، دوربین پشتی با زاویه دید گسترده و پورت یو اس بی نوع سی هستند. مشخصات فنی هر دو تبلت نشان می‌دهد که این دو آیپد بسیار مشابه یکدیگر هستند. با این وجود، لازم به تأکید است که تفاوت‌های معنادار زیادی بین آیپد ایر و آیپد پرو وجود دارد، از جمله صفحه‌نمایش، فناوری‌های امنیتی، پردازنده و دوربین التراواید و ‌‌‌…

در ادامه به طور دقیق‌تر به تفاوت‌های این دو تبلت می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

طراحی

آیپد پرو 2020

هر دو تبلت ‌آیپد ایر و ‌آیپد پرو از جدیدترین زبان طراحی محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنند که در آیفون ۱۲ و آی مک نیز قابل مشاهده است و حاوی لبه‌های منحنی است.

با وجود نمایشگر کوچک‌تر، اندازه آیپد ایر ۱۰٫۹ اینچی تقریباً مشابه با اندازه آیپد پرو ۱۱ اینچی است و در نتیجه فریم آیپد ایر کمی بزرگ‌تر است.

اگرچه طرح‌های دو مدل آیپد مشابه هستند، اما آیپد ایر دارای طیف رنگی گسترده‌تری است. آیپد ایر در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی موجود است، در حالی که آیپد پرو فقط در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی موجود است.

سنسورهای امنیتی

یک تفاوت اصلی بین تفاوت آیپد ایر و آیپد پرو، سیستم احراز هویت است. ‌آیپد ایر دارای سیستم تاچ آی دی است، در حالی که ‌آیپد پرو دارای فیس آی دی است.

‌آیپد ایر دارای حسگر اثرانگشت تاچ آی دی است که در دکمه بالایی آیپد تعبیه شده است. ماژول دوربین ترو دپت در قسمت بالای صفحه‌نمایش، عملکرد فیس آی دی ‌آیپد پرو را به کاربر ارائه می‌دهد.

باز کردن قفل این تبلت‌ها ممکن است ده‌ها بار در روز مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین اگر حسگر اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره را برای باز کردن قفل تبلت خود ترجیح می‌دهید، مهم است که روش احراز هویت مورد نظر خود را انتخاب کنید. همان‌طور که گفته شد، هم‌اکنون تاچ آی دی و فیس آی دی فناوری‌های بسیار خوبی هستند که به‌خوبی کار می‌کنند و ممکن است اکثر کاربران از هر یک از آن‌ها راضی باشند.

صفحه نمایش

آیپد ایر 2020آیپد ایر و آیپد پرو

اندازه صفحه نمایش

آیپد ایر دارای صفحه نمایش ۱۰٫۹ اینچی است، در حالی که آیپد پرو دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی یا صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی است. تفاوت اندازه صفحه نمایش بین آیپد ایر ۱۰٫۹ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی تقریبا ناچیز است. این مدل‌ها تقریباً نیم پوند نسبت به آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی سبک‌ترند و برای کاربرانی که قابلیت حمل آسان و سهولت استفاده در یک دست از اولویت‌های اصلی آن‌ها برای خرید یک تبلت به حساب می‌آید، خرید آیپد ایر و آیپد پرو ۱۱ اینچی مناسب‌تر است.

از طرف دیگر، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی برای کاربرانی که می‌خواهند از آیپد خود بیشتر شبیه به یک لپ تاپ استفاده کنند، مناسب‌ترین گزینه است و با قرار گرفتن بر روی میز و با استفاده از لوازم جانبی صفحه کلید مجیک کیبورد اپل، می‌توان از این تبلت مانند یک لپ تاپ استفاده کرد. در نمایشگر بزرگ ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو، چند وظیفگی بسیار بهتر انجام می‌شود.

تکنولوژی صفحه‌نمایش

هر دو مدل ‌آیپد ایر و ‌آیپد پرو ۱۱ اینچی دارای صفحه‌نمایش ال ای دی لیکوئید رتینا با چگالی پیکسل ۲۶۴ پیکسل در اینچ، پوشش لمینیت مقاوم، اولئوفوبیک و ضد انعکاس و پشتیبانی از محدوده رنگی گسترده پی ۳ و نمایش رنگ‌های طبیعی هستند. آیپد پرو ۱۱ اینچی ۱۰۰ نیت روشن‌تر از آیپد ایر است و دارای فناوری پرو موشن با نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز است.

بیشترین پیشرفت در فناوری نمایش این تبلت‌ها در نسخه ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو مشاهده می‌شود. این مدل دارای تمام عملکردهای نمایشگرهای دو تبلت آیپد ایر و آیپد پرو ۱۱ اینچی است (از جمله نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پرو موشن)، اما از یک فناوری نمایشگر بسیار متفاوت استفاده می‌کند: مینی ال ای دی.

اپل از صفحه‌نمایش مینی ال ای دی ۱۲٫۹ اینچی ‌آیپد پرو به‌عنوان صفحه‌نمایش ال سی دی رتینا ایکس دی آر یاد می‌کند. فناوری مینی ال ای دی می‌تواند آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را به ویژگی‌هایی مانند روشنایی تمام صفحه ۱۰۰۰ نیت، حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۱ میلیون به ۱ مجهز کند.

این صفحه‌نمایش می‌تواند هر آنچه را که در دنیای واقعی مشاهده می‌کنید، به درستی و به همان شکل نشان و به شما اجازه می‌دهد تا محتوای اچ دی آر و دالبی ویژن را مشاهده و ویرایش کنید. این امر به‌ویژه برای متخصصان خلاق از جمله عکاسان، فیلم‌برداران و فیلم‌سازان بسیار مهم است.

نمایش لیکوئید رتینا ‌آیپد ایر برای پاسخگویی به نیاز اکثر کاربران کافی است، اما برخی از افراد ممکن است ویژگی پرو موشن آیپد پرو را برای انجام کارهایی مانند گیمینگ ترجیح دهند. از سوی دیگر، صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو که دارای کیفیت عالی است و از فناوری لیکوئید رتینا ایکس دی آر بهره می‌برد، برای کاربرانی که از مقدار زیادی محتوای اچ دی آر استفاده می‌کنند و برای متخصصان خلاق یا کاربرانی که بهترین صفحه‌نمایش را می‌خواهند، مناسب‌ترین حالت است.

تراشه ای ۱۴ بایونیک در برابر تراشه ام ۱

ای 14 بایونیک

آیپد ایر به تراشه ای ۱۴ بایونیک مجهز شده است که در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو نیز استفاده شده است و آیپد پرو نیز از همان تراشه ‌ام ۱ بهره می‌برد که در مک بوک ایر، ۱۳ اینچ مک بوک پرو، مک مینی و ۲۴ اینچ ای مک استفاده شده است.

ای ۱۴ بایونیک دارای شش هسته و تراشه ام ۱ دارای هشت هسته است. ای ۱۴ دارای دو هسته با قدرت بالا و چهار هسته با مصرف انرژی کم است، در حالی که تراشه ام ۱ دارای دو هسته با عملکرد بالا است. ‌ام ۱ همچنین دارای هشت هسته پردازنده گرافیکی است که دو برابر میزان هسته‌های پردازنده گرافیکی ای ۱۴ است. حداکثر سرعت کلاک تراشه ام ۱ ۳٫۲۰ گیگاهرتز است، در حالی که حداکثر سرعت کلاک ای ۱۴ ۳٫۱۰ گیگاهرتز است.

ای ۱۴ دارای ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور است، در حالی که ام ۱ دارای ۱۶ میلیارد ترانزیستور است. هر دو تراشه با معماری ۵ نانومتری تولید شده‌اند و شامل پیشرفته‌ترین موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای اپل برای یادگیری ماشین هستند.

ام 1

هنوز بنچمارک ‌ام ۱ موجود در آیپد پرو منتشر نشده است، اما ممکن است شبیه به عملکرد مک بوک ایر باشد. مک بوک ایر نیز یک دستگاه با تراشه ‌ام ۱ است و از سیستم خنک‌کننده جدید اپل بهره می‌برد. ‌ام ۱ در مک بوک ایر توانست در آزمون تک‌هسته‌ای گیک بنچ، امتیاز ۱۷۰۰ را دریافت کند، در حالی که ‌آیپد ایر در این آزمون تنها توانست امتیاز ۱۵۸۵ را کسب کند. در آزمون چندهسته‌ای، مک بوک ایر توانست امتیاز بسیار مناسب‌ ۷۳۷۴ را کسب کند، در حالی که  ‌آیپد ایر امتیاز ۴۲۱۳ را کسب کرد.

اگرچه ام ۱ عملکرد بهتری نسبت به ای ۱۴ دارد (خصوصاً در برنامه‌هایی که می‌توانند از هسته‌های اضافی آن بهره ببرند)، هر دو تراشه یکی از جدیدترین تراشه‌های سیلیکونی سفارشی اپل هستند. همان‌طور که در آیفون ۱۲ نیز مشخص شده است، ای ۱۴ بیشتر به یک پردازنده موبایل شباهت دارد، در حالی که ام ۱ به‌عنوان یک پردازنده مخصوص لپ‌تاپ و حتی دسکتاپ به بازار عرضه شده است. این پردازنده در جدیدترین رایانه‌های مک اپل نیز استفاده شده است.

با این وجود، فقط کاربرانی که به دنبال قدرت پردازشی بسیار بالا هستند به توان اضافی تراشه ‌ام ۱ در آیپد پرو نیاز دارند. به‌عنوان مثال، عکاسانی که با تصاویر بزرگ کار می‌کنند، طراحان گرافیک و ویرایشگران فیلم ممکن است بتوانند از قدرت اضافی ‌ام ۱ استفاده کنند. برای اکثر قریب به اتفاق کاربران، قدرت پردازشی ای ۱۴ بایونیک کافی خواهد بود. این تراشه در نوع خود یک تراشه بسیار قدرتمند است.

حافظه ذخیره‌سازی

‌آیپد ایر در هر دو گزینه ۶۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود، در حالی که ‌آیپد پرو دارای گزینه‌های مختلف فضای ذخیره‌سازی شامل ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت است. حداکثر فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی در ‌آیپد ایر برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود، اما برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای که قصد دارند مقدار زیادی داده را در آیپد خود ذخیره کنند، خرید آیپد پرو انتخاب مناسب‌تری است.

حافظه رم

‌آیپد ایر جدید دارای ۴ گیگابایت حافظه رم است، در حالی که ‌آیپد پرو دارای ۸ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم است. میزان حافظه رم دقیقاً مانند مک‌هایی است که دارای تراشه ‌ام ۱ هستند. پیکربندی‌های آیپد پرو که دارای حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی یا ۲ ترابایتی هستند، دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند، در حالی که سایر گزینه‌های دیگر ۸ گیگابایت رم دارند.

۴ گیگابایت رم موجود در آیپد ایر برای کاربران عادی مناسب است، اما ۸ گیگابایت رم برای باز کردن چندین پنجره و انجام طیف وسیعی از کارهای مختلف بسیار بهتر خواهد بود. در نهایت، باید گفت که آیپد او اس در مدیریت حافظه بسیار عالی است. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که برای انجام اکثر کارها، میزان حافظه رم برای شما مهم باشد.

دوربین

آیپد پرو 2020

دوربین‌های پشتی

یک تفاوت عمده بین این دو مدل آیپد، تعداد دوربین‌های آن‌هاست. ‌آیپد ایر دارای یک دوربین با زاویه دید گسترده، دیافراگم f/1.8 و وضوح ۱۲ مگاپیکسلی است. آیپد پرو دارای دوربین با زاویه دید گسترده، دیافراگم f/۱٫۸ و وضوح ۱۲ مگاپیکسلی است که درست مانند آیپد ایر است. اما این تبلت همچنین از یک دوربین با زاویه دید فوق‌العاده گسترده، دیافراگم f/۲٫۴ و وضوح ۱۰ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد. یک حسگر لیدار نیز در این تبلت وجود دارد.

‌دوربین آیپد پرو ضمن اینکه می‌تواند پنج برابر بزرگنمایی دیجیتالی را انجام دهد، می‌تواند به لطف زاویه دید بسیار گسترده‌ای که دارد، تا دو برابر هم بزرگنمایی نوری کند. ‌آیپد پرو در هنگام ضبط ویدئو تا ۳۰ فریم در ثانیه دامنه داینامیکی گسترده‌ای دارد و از یک فلش ترو تون نیز بهره می‌برد.

فناوری لیدار به آیپد پرو این امکان را می‌دهد تا فاصله اشیای اطراف را تا پنج‌متر دورتر اندازه‌گیری کند و در سطح نوری با سرعت نانوثانیه کار کند. این ویژگی باعث می‌شود ‌آیپد پرو قادر به اجرای قابلیت‌های بهبودیافته واقعیت افزوده، درک بهتر محیط و قفل کردن فوکوس بر روی اشخاص باشد.

کاربرانی که دوست دارند از آیپد خود به عنوان یک دوربین بزرگ عکاسی استفاده کنند یا به دنبال استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده هستند، از امکانات پیشرفته‌تر دوربین آیپد پرو قدردانی خواهند کرد، اما برای اکثر کاربرانی که اغلب از دوربین پشتی یک تبلت استفاده نمی‌کنند، آیپد ایر گزینه مناسب‌تری است.

دوربین‌های جلو

‌آیپد ایر دارای یک دوربین جلویی با دیافراگم f/۲٫۲ و وضوح ۷ مگاپیکسلی ‌با پشتیبانی از ویژگی فیس تایم اچ دی است، در حالی که ‌آیپد پرو دارای دوربین ترو دپت با دیافراگم f/2.4 و وضوح ۱۲ مگاپیکسلی است که به مراتب بهتر است. علاوه بر این، ‌آیپد پرو دارای یک دوربین جلویی با زاویه دید بسیار گسترده و با بزرگنمایی نوری ۲ برابر است که از حالت پرتره، نورپردازی پرتره و همچنین ویژگی‌های انیموجی و مموجی پشتیبانی می‌کند. دوربین جلویی ‌آیپد پرو همچنین می‌تواند با سرعت ۲۵ فریم در ثانیه، ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

‌آیپد پرو دارای ویژگی جدیدی به نام سنتر استیج است که برای تماس‌های ویدیویی با دوربین جلویی است. سنتر استیج با استفاده از میدان دید بزرگ‌تر موجود در دوربین آیپد پرو و قابلیت یادگیری ماشین تراشه ‌ام ۱ برای شناسایی و نگه داشتن سوژه در مرکز کادر تصویر استفاده می‌کند. وقتی سوژه به اطراف حرکت می‌کند، سنتر استیج به طور خودکار کادر را تغییر می‌دهد تا آن را در عکس نگه دارد. وقتی اشخاص دیگر به تصویر می‌پیوندند، دوربین آن‌ها را نیز تشخیص می‌دهد و به‌آرامی بزرگنمایی را کاهش می‌دهد تا همه در منظره قرار بگیرند.

اگر آیپد شما دستگاه اصلی شما برای تماس‌های ویدیویی باشد، خرید ‌آیپد پرو ‌ مزایای زیاد و قابل توجهی دارد. با وجود آنکه دوربین جلوی ‌آیپد ایر برای تماس‌های فیس تایم کافی است، اما مشخصات فنی بهتر دوربین جلویی آیپد پرو و قابلیت‌های نرم‌افزاری مفید مانند سنتر استیج، آیپد پرو را تبدیل به دستگاه بسیار بهتری برای تماس‌های ویدیویی می‌کند. با این وجود، هزینه اضافه ۲۰۰ دلاری خرید آیپد پرو به احتمال زیاد و برای کسانی که به دنبال بهبود تماس‌های ویدیویی هستند، مقرون به صرفه نیست.

اسپیکرها و میکروفون‌ها

‌آیپد ایر‌ دارای صدای دو اسپیکر است که در حالت افقی، به صورت استریو عمل می‌کند. این در حالی است که ‌آیپد پرو دارای چهار اسپیکر قدرتمند است. اگر از آیپد خود برای پخش موسیقی و فیلم از طریق اسپیکرهای داخلی استفاده می‌کنید، آیپد پرو تجربه کمی بهتری را به شما ارائه می‌دهد.

‌آیپد پرو می‌تواند صدا را به صورت استریو ضبط کند و از میکروفون‌های باکیفیت و در حد میکروفون استودیویی بهره ببرد که ممکن است برای برخی از کاربران که با استفاده از آیپد خود موسیقی یا سخنرانی اشخاص مختلف را ضبط می‌کنند، مهم باشد. حتی در چنین شرایطی، ‌آیپد ایر نیز دارای میکروفون باکیفیتی است که برای استفاده توسط اکثر کاربران کافی است. اسپیکرهای این تبلت نیز کیفیت مناسبی دارند.

اتصال بی‌سیم

از نظر اتصال بی‌سیم، هردوی این تبلت‌ها از وای فای ۶ و بلوتوث ۵٫۰ برخوردار هستند. ‌آیپد ایر از اتصال تلفن همراه ۴G ال تی ای پشتیبانی می‌کند، در حالی که ‌آیپد پرو از اتصال شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند که بسیار سریع‌تر است. اگر به یک آیپد با قابلیت اتصال به تلفن همراه نیاز دارید، این ویژگی دلیل خوبی برای خرید آیپد پرو است.

پورت‌ها

آیپد پرو 2020

آیپد ایر از درگاه استاندارد یو اس بی نوع سی بهره می‌برد، در حالی که در آیپد پرو درگاه تاندربولت وجود دارد. یو اس بی نوع سی در آیپد ایر می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد، در حالی که تاندربولت از سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. تاندربولت علاوه بر سرعت قابل توجه، امکان سازگاری با طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی انحصاری اپل که فقط با تاندربولت کار می‌کنند (مانند رابط هارددیسک اکسترنال و کابل نمایشگر) را فراهم می‌کند. تاندربولت همچنین با پورت یو اس بی نوع سی سازگار است. بنابراین از دستگاه‌هایی که از رابط یو اس بی پشتیبانی می‌کنند نیز می‌توانید استفاده کنید.

با این وجود، حتی اگر تاندربولت بسیار سریع‌تر از پورت استاندارد یو اس بی نوع سی ‌آیپد ایر باشد، اما بیشتر کاربران به این سرعت نیازی ندارند و احتمالاً از لوازم جانبی انحصاری تاندربولت نیز استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل، از نظر پورت، ‌آیپد ایر گزینه مناسب‌تری برای اکثر افراد است.

تجهیزات جانبی

آیپد پرو 2020

‌آیپد ایر و ‌آیپد پرو از لوازم جانبی مانند اپل پنسیل ۲ و همچنین صفحه‌کلید اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد اپل پشتیبانی می‌کنند. از آنجا که هر دو از لوازم جانبی یکسانی پشتیبانی می‌کنند، هیچ دلیلی برای خرید یک مدل نسبت به مدل دیگر در این زمینه وجود ندارد.

با این وجود، باید در نظر داشت لوازم جانبی مانند اپل پنسیل و مجیک کیبورد را باید جدا از آیپد خریداری کنید. بنابراین، قیمت کلی خرید این محصول افزایش خواهد یافت. پس اگر ‌آیپد پرو را با قیمت ۷۹۹ دلار (برای مدل ۱۱ اینچی با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی) خریداری کنید، با توجه به اینکه در حال حاضر لوازم جانبی مانند صفحه‌کلید مجیک کیبورد ۲۹۹ دلار است، شاید بهتر باشد تا آیپد ایر را انتخاب کنید که دارای قیمت پایه ۵۹۹ دلار است. خرید آیپد ایر هزینه کلی را کاهش می‌دهد.

اگر ‌آیپد ایر با قیمت ۵۹۹ دلار بیش از حد گران است، ممکن است بخواهید نسل هشتم آیپد را در نظر بگیرید که دارای قیمتی بسیار پایین‌تر یعنی ۳۲۹ دلار است. این آیپد دارای صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچی و تراشه ای ۱۲ است و با لوازم جانبی مانند اپل اسمارت کیبورد و نسل اول اپل پنسیل سازگار است.

نسل هشتم آیپد در حالی که صفحه‌نمایش آن دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به آیپد ایر است، فاقد پورت یو اس بی نوع سی و قابلیت فیلم‌برداری ۴ کی است، اما این تبلت یک جایگزین بسیار ارزان‌قیمت برای آیپدهای متوسط و گران‌قیمت است.

علاوه بر این، اگر به دنبال کوچک‌ترین و قابل ‌حمل‌ترین آیپد هستید، باید آیپد مینی که دارای نمایشگر کوچک‌تر ۷٫۹ اینچی و تراشه ای ۱۲ است را در نظر بگیرید. این تبلت با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.

نتیجه‌گیری

آیپد

به طور کلی و صرفاً بر اساس ارزش کالای خریداری‌شده، ‌آیپد ایر برای اکثر کاربران گزینه بهتری است. برای اکثر مردم، ۲۰۰ دلار اضافی که برای خرید ‌آیپد پرو نیاز است، در ازای دستیابی به ماژول دوربین بهتر، حافظه بیشتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی توجیه‌پذیر نیست.

برخی از ویژگی‌های آیپد پرو، از جمله لیدار، دوربینی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده، فضای ذخیره‌سازی زیاد و پورت تاندربولت، فقط برای طیف کوچکی از کاربران از آیپد مناسب است. اکثر کاربران هرگز از برخی از این ویژگی‌های پیشرفته این تبلت استفاده نخواهند کرد.

کاربران حرفه‌ای قصد دارند تا از آیپد به عنوان یک ابزار پیشرفته و جایگزین لپ تاپ استفاده کنند و به مقدار زیادی حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی، پورت تاندربولت، فناوری صفحه‌نمایش مینی ال ای دی برای نمایش محتوای اچ دی آر و قدرت بالای تراشه ‌ام ۱ نیاز دارند، آیپد پرو گزینه مناسب‌تری برای آن‌ها خواهد بود.

کاربرانی که آیپد پرو را خریداری می‌کنند، از ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، فناوری پرو موشن برای پیمایش روان‌تر در منوها، رنگ سیاه عمیق‌تر و نمایش رنگ‌های واضح‌تر به لطف فناوری نمایشگر مینی ال ای دی بهره‌مند می‌شوند. همچنین، ویژگی سنتر استیج و لیدار برای استفاده از واقعیت افزوده، حتی اگر ویژگی بزرگی نباشد، می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. اندازه ۱۲٫۹ اینچی نمایشگر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آیپد پرو است.

کاربران حرفه‌ای که قصد دارند تا آیپد را جایگزین لپ‌تاپ یا رایانه خود کنند، به دلیل آنکه آیپد پرو از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به آیپد ایر بهره می‌برد، می‌توانند آن را همراه با صفحه‌کلید مجیک کیبورد استفاده کنند. برای این دسته از افراد، احتمالاً نسخه ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو انتخاب مناسب‌تری است. علاوه بر این، برای کاربرانی که از آیپد به عنوان یک تلفن همراه استفاده می‌کنند، آیپد پرو گزینه مناسب‌تری است. این تبلت از فناوری ۵G بهره می‌برد.

علی‌رغم همه این موارد، ‌آیپد ایر بهترین گزینه برای اکثر کاربران است و برای نیازهای بیشتر کاربران کافی خواهد بود. با استفاده از ‌آیپد ایر، کاربران می‌توانند از جدیدترین طراحی اپل، پردازنده‌ای سریع و توانمند، ویژگی‌های کاربردی مانند پورت یو اس بی نوع سی و سازگاری با جدیدترین لوازم جانبی اپل بهره‌مند شوند.

منبع: Mac Rumors

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.