قابلیت رمز گذاری سراسری برای اینستاگرام و فیسبوک فعلاً عرضه نمی شود - تکفارس 
قابلیت رمز گذاری سراسری برای اینستاگرام و فیسبوک فعلاً عرضه نمی شود - تکفارس 

قابلیت رمز گذاری سراسری برای اینستاگرام و فیسبوک فعلاً عرضه نمی شود

خشایار جهانی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:20
EEE

شرکت فیسبوک از سال ۲۰۱۹ مشغول ایجاد قابلیت رمزگذاری سراسری (End-To-End Encryption) برای اینستاگرام و فیسبوک است، اما اخیراً در پستی فاش کرده است که این قابلیت به این زودی‌ها برای این دو پلتفرم عرضه نخواهد شد. در واقع در این خبر مشخص شد که تا سال ۲۰۲۲ نباید منتظر این ویژگی باشیم.

در این پست آمده است:

درحالی‌که انتظار داریم پیشرفت زیادی در رمزگذاری سراسری پیام‌ها در اینستاگرام دایرکت و مسنجر فیسبوک داشته باشیم، اما از آن‌جایی که این یک پروژه طولانی خواهد بود، تا سال ۲۰۲۲ قادر به عرضه این قابلیت نخواهیم بود. همچنین قابلیت‌های دیگری که با رمزگذاری سراسری هم‌خوانی داشته باشد نیز عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط:

از آن‌جایی که فیسبوک قصد دارد پلتفرم‌های اجتماعی خود را ادغام کند و از طرفی واتساپ رمزگذاری سراسری را عرضه می‌کند، باید اندکی نگران بود زیرا ممکن است با ادغام، به‌جای افزایش امنیت این پیام‌رسان‌ها، شاهد کاهش آن باشیم. همچنین این تاخیر در ارائه چنین قابلیتی می‌تواند به‌خاطر مخالفت طرفداران بحث مربوط به اجرای امنیت کودکان در فضای مجازی باشد.

فیسبوک بیان کرد:

ما نیازمند تعادل میان امنیت، حریم شخصی و ایمنی هستیم. مسلماً نیاز است که بین حریم خصوصی و امنیت پیام‌های افراد تعادل برقرار شده و این کار با ایجاد محیطی امن برای ارتباط امکان‌پذیر خواهد بود. قصد داریم با استفاده از ردیابی سیگنال‌های مرتبط با امنیت، علاوه بر این‌که به همه پیام‌های کاربران دسترسی نداشته باشیم، بتوانیم امنیت آن‌ها را در پلتفرم خود حفظ کرده و از آسیب‌رسانی جلوگیری کنیم.

منبع: mspoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.