مدیر سابق نتفلیکس به جرم پولشویی محکوم شد - تکفارس 
مدیر سابق نتفلیکس به جرم پولشویی محکوم شد - تکفارس 

مدیر سابق نتفلیکس به جرم پولشویی محکوم شد

حامد شهرزاد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:57
court

طبق گفته وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، یک مدیر سابق نتفلیکس به جرم رشوه خواری و دریافت غیر قانونی مبالغی در ازای تسهیل معامله، قرار ملاقات و اخذ قرارداد با تامین‌کنندگانی که با این شرکت تجارت می‌کردند، محکوم شد. مایکل کیل، که پیش از این معاون رئیس بخش فناوری اطلاعات شرکت نتفلیکس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ بود، توسط هیئت منصفه دادگاهی در این کشور، به جرم پولشویی و کلاهبرداری مقصر و محکوم شناخته شد.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، کایل از موقعیت خود در این شرکت برای دریافت غیر قانونی پول نقد و رشوه خواری سوء استفاده کرده است.

مطالب مرتبط:

کمپانی نتفلیکس در سال ۲۰۱۴ علیه کایل شکایتی را تنظیم کرد و ادعا کرد که کایل با جلب شرکت‌هایی که قصد همکاری با نتفلیکس را داشتند به شرکت خود و مشاوره دادن به آن‌ها، مبالغ دریافتی خود از این شرکت‌ها را پنهان کرده است. طبق گفته وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، کایل در مجموع بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار رشوه دریافت کرده است و همچنین بخش قابل توجهی از سهام ۹ شرکت فناوری که محصولات یا خدمات خود را به روش‌های مختلف به نتفلیکس ارائه می‌دهند، دریافت کرده است.

وکیل کایل یعنی جولیا مژینسکی جین در بیانیه‌ای که برای د ورج ارسال کرد، بیان کرد که این حکم به طور کلی ناامید‌کننده است. وی این حکم را غیرقابل توجیه و ظاهراً بدون مدرک و پشتیبانی قانونی خواند. وی قصد دارد به طور عادلانه درخواست تجدید نظر کند. جین تأیید کرد که کایل سرمایه بزرگی برای شرکت نتفلیکس است، خصوصاً کمک به پیشرفت آن‌ها به عنوان یک شرکت بسیار پیشرفته فناوری در زمینه پخش فیلم و سریال.

نتفلیکس بلافاصله در مورد اتفاقاتی که افتاده است، بیانیه رسمی را اعلام نکرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید