اپل موزیک با سرویس جدید خود اسپاتیفای را به چالش می‌کشد - تکفارس 
اپل موزیک با سرویس جدید خود اسپاتیفای را به چالش می‌کشد - تکفارس 

اپل موزیک با سرویس جدید خود اسپاتیفای را به چالش می‌کشد

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:25
اپل موزیک

هفته گذشته اسپاتیفای اعلام کرد که تعداد کاربران پولی‌اش در طول سه ماهه اول امسال با افزایش ۲۱ درصدی به ۱۵۸ میلیون نفر رسیده است. اسپاتیفای در طول این سه ماهه قابلیت Spotify HiFi را نیز معرفی کرد که به مشترکین اسپاتیفای اجازه خواهد داد تا از اواخر امسال به موزیک‌های باکیفیت گوش بدهند. اسپاتیفای می‌گوید که این قابلیت یکی از چیزهایی بوده که همیشه مورد تقاضای کاربران بوده و به آن‌ها اجازه خواهد داد تا به آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود با کیفیتی که موردنظر هنرمندان بوده گوش دهند.

مطالب مرتبط:

با توجه به اینکه اپل موزیک رقیب شماره‌ی یک اسپاتیفای محسوب می‌شود، قابلیت Spotify HiFi می‌تواند باعث پیشی گرفتن اسپاتیفای بر رقیب خود شود. با این‌حال، براساس گزارش وب‌سایت Hits Daily Double، انتظار می‌رود که اپل موزیک هم در هفته‌های آینده قابلیتی مشابه HiFi با اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار در ماه به کاربران خود ارائه کند. بنابراین، این سرویس نه‌تنها ارزان‌تر از سایر رقبا خواهد بود بلکه احتمالاً کیفیت بهتری نیز خواهد داشت.

اپل به‌تازگی نسخه بتا ۱ آی‌اواس ۱۴.۶ را منتشر کرده است و به‌گفته وب‌سایت ۹to5Mac، کدی در داخل این نسخه پیدا شده که به مواردی مانند «دالبی اتموس»، «صدای دالبی» و «پخش باکیفیت» اشاره شده است. البته این کدها، در آی‌اواس ۱۴.۵ و نسخه بتا ۲ آی‌اواس ۱۴.۶ پیدا نشده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد اپل قصد دارد این اطلاعات را مخفی نگه دارد. علاوه بر اسپاتیفای که سرویس استریم باکیفیت خود را از اواخر امسال در دسترس کاربران قرار خواهد داد، سرویس Music HD آمازون هم قابلیت پخش باکیفیت موزیک با سرعت ۳۲۰kbps را به‌ازای ۱۴.۹۹ دلار در هر ماه ارائه خواهد کرد. شرکت Tidal هم سرویس استریم مشابهی ارائه کرده که موزیک‌هایی باکیفیت ۱۴۱۱kbps به‌ازای ۱۹.۹۹ دلار در ماه پخش می‌کند.

اپل ممکن است سرویس پخش موزیک باکیفیت خود را در جریان کنفرانس توسعه‌دهنگان امسال (WWDC 2021) معرفی کند. این کنفرانس قرار است در هفتم ژوئن برگزار شود. اما عده‌ای معتقدند که اپل این سرویس را زمانی معرفی خواهد کرد که ایرپادهای جدید خود، شامل ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو ۲ را معرفی می‌کند. با این‌حال، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معروف موسسه‌ی TF International گفته است که نسل سوم ایرپادهای اپل تا سه ماهه سوم امسال (جولای تا سپتامبر) معرفی نخواهند شد.

منبع: phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.