قبول شدن فورد برانکو اسپورت در تست ایمنی IIHS - تکفارس 
قبول شدن فورد برانکو اسپورت در تست ایمنی IIHS - تکفارس 

قبول شدن فورد برانکو اسپورت در تست ایمنی IIHS

علیرضا فاضل
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 08:07
فورد برانکو اسپورت

فورد برانکو اسپورت در آزمون سازمان ایمنی بزرگراه‌ها موفق به کسب نهایت سطح ایمنی یا به صورت مختصر TSP گشت. این خودروی کراس‌اور با کسب بالاترین امتیاز ممکن تمام بخش‌های این آزمون را پشت سر نهاد. سازمان ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS)، سیستم ایمنی فورد برانکو که Co-Pilot 360 نامیده می‌شود را به دلیل جلوگیری از تصادف وسیله نقلیه با وسیله نقلیه و وسیله نقلیه با عابر تحسین نموده است. این سازمان هم‌چنین با نمره‌ای قابل قبول، سیستم راهنمای راننده آن یا Co-Pilot 360 Assist را جزو کاربردی‌ترین قابلیت‌های این اتوموبیل دانسته است.

مطالب مرتبط:

ال‌ای‌دی های چراغ‌های جلو نیز نمره‌ای بسیار خوب دریافت کردند. سازمان ایمنی بزرگراه‌ها چراغ‌های جلوی این خودرو را در دو وضعیت نور بالا و نور پایین بررسی نموده و تأیید کرده است که این دو چراغ میزان نور مناسبی را هنگام رسیدن به پیچ‌ها یا مسیر‌های مستقیم از خود ساطع می‌کنند.

قلاب‌های نگهدارنده صندلی کودک تنها بخشی بودند که فورد برانکو نتوانست بالاترین نمره ممکن را کسب نماید؛ هرچند که این بخش هم‌ نمره قابل قبولی را به دست آورد، زیرا به اعتقاد سازمان ایمنی بزرگراه‌ها، ایجاد تغییرات در این بخش می‌تواند باعث اختلال در بخش‌های دیگر اتوموبیل گردد.

یک اتوموبیل برای کسب TSP از سوی سازمان ایمنی بزرگراه‌ها، باید در ۶ آزمون شبیه‌سازی تصادفات جاده‌ای آن قبول گردد؛ علاوه بر آن، خودروی مورد نظر باید مجهز به یک سیستم پیشرفته جلوگیری از تصادف‌های سمت جلو یا اصطلاحاً شاخ به شاخ باشد. چراغ‌های جلوی وسیله نقلیه مورد آزمایش نیز باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشند.

فورد برانکو اسپورت قرار است که با قیمت ۲۶,۸۲۰ دلار در چهار کلاس پایه، Big Bed، Outer Banks و Badlands عرضه شود. این خودرو از یک موتور توربوشارژ سه سیلندری با ظرفیت ۱/۵ لیتر برخوردار خواهد بود. قدرت آن چیزی در حدود ۱۸۱ اسب بخار و نیروی گشتاور آن ۲۵۹ نیوتون-متر برآورد شده است. البته خریداران می‌توانند موتور این اتوموبیل را به دو لیتر و قدرت ۲۴۵ اسب بخار ارتقاء دهند. این مدل  به صورت هشت دنده اتوماتیک و چهار چرخ متحرک به فروش می‌رسد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید