ویندوز ۱۰ اکنون روی ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال نصب شده است - تکفارس 
ویندوز ۱۰ اکنون روی ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال نصب شده است - تکفارس 

ویندوز ۱۰ اکنون روی ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال نصب شده است

حامد شهرزاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:38
windows

اگرچه مایکروسافت در ابتدای سال گذشته پشتیبانی رسمی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ را تمام داد اما ویندوز ۷ هنوز یکی از پرطرفدارترین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز است. با این وجود، ویندوز ۱۰ روز به روز در سراسر دنیا فراگیرتر می‌شود و هر ساله کاربران و سازمان‌های بیشتری از آن استفاده می‌کنند. در زمان نگارش این مطلب، آخرین سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت دارای بیش از ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال در هر ماه است.

ویندوز ۱۰ سفری طولانی را طی کرده است. رشد این سیستم عامل در ابتدا پایین بود (اگرچه به کمی ویندوز ۸ نبود)، و با توجه به اینکه مایکروسافت با به روزرسانی منظم نرم‌افزاری، این سیستم عامل را پشتیبانی کرد، با گذشت زمان پیشرفت چشمگیری را در این نسخه شاهد هستیم. اما هنوز هم مشکلات قابل توجهی در این سیستم عامل یافت می‌شود، مثلاً پاک شدن فایل‌های کاربران در نسخه قدیمی ویندوز ۱۰ که باعث شکایت بسیاری از کاربران شد.

مطالب مرتبط:

با این وجود، از آنجا که نسخه قبلی این سیستم عامل به پایان عمر خود رسیده است، ویندوز ۱۰ تنها گزینه واقعی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌هایی است که می‌خواهند به ویندوز پایبند باشند. با این حساب، رشد ویندوز ۱۰ در سال‌های اخیر ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. البته، بیماری ویروس کرونا همچنین ممکن است تعداد کاربران استفاده‌کننده از ویندوز ۱۰ را افزایش دهد.

در واقع، مدیر عامل شرکت مایکروسافت یعنی ساتیا مادلا، در بیانیه‌ای این موضوع را تأیید کرد. این مقام اجرایی گفت:

طی بیش از یک سال که از بیماری همه گیر کرونا می‌گذرد، رشد و پیشرفت فناوری کند نشده است. پیشرفت ویندوز ۱۰ شتاب گرفته است و این تازه آغاز ماجرا است. ما در حال ساخت سیستم‌های ابری برای دهه آینده هستیم و در دسترس بودن سرور‌های خود را بهبود می‌بخشیم. ما در بازار فناوری‌های روز و در هر سطح از فناوری جدید استفاده می‌کنیم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا با فناوری مدرن آشنا شوند و زندگی بهتری داشته باشند.

درآمد سه ماهه سوم سال مالی مایکروسافت ۴۱٫۷ میلیارد دلار بوده است

مایکروسافت قبلاً هدف ماهانه ۱ میلیارد دستگاه فعال را تعیین کرده بود اما تا مارس ۲۰۲۱ از این تعداد پیشی گرفته است. این به آن معناست که سیستم عامل ویندوز ۱۰ در مجموع و در مدت بیش از یک سال، ۳۰۰ میلیون نصب در دستگاه‌های مختلف را به خود اختصاص داده است.

این خبر بخشی از آخرین گزارش درآمد مایکروسافت است. این شرکت درآمد سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ خود را در مجموع ۴۱٫۷ میلیارد دلار اعلام کرد. این موضوع افزایش سالانه ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. مایکروسافت دلیل این افزایش را علاقه به محصولات مختلف رایانش ابری عنوان کرده است.

آیا مایکروسافت می‌تواند این رشد را حفظ کند؟ باید منتظر بمانیم. اگر این شرکت بتواند با همین روند پیشرفت کند، شاید ویندوز ۱۰ به زودی به تعداد ۲ میلیارد دستگاه فعال در هر ماه برسد.

منبع: TECH SPOT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید