ضرر ۲۷۰ میلیون دلاری سامسونگ در پی تعطیلی کارخانه‌ی واقع در تگزاس - تکفارس 
ضرر ۲۷۰ میلیون دلاری سامسونگ در پی تعطیلی کارخانه‌ی واقع در تگزاس - تکفارس 

ضرر ۲۷۰ میلیون دلاری سامسونگ در پی تعطیلی کارخانه‌ی واقع در تگزاس

مهدی حلوائی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:38
کارخانه پردازنده‌سازی سامسونگ در تگزاس

براساس گزارش یونهاپ نیوز، شرکت سامسونگ با تعطیل‌کردن کارخانه‌ی پردازنده‌سازی خود در شهر آستین واقع در ایالت تگزاس چیزی بیش از ۳۰۰ میلیارد وون (۲۷۰ میلیون دلار) ضرر کرده است. معاون ارشد شرکت سامسونگ در کنفرانس ویدیویی اخیر خود اعلام کرد که این تعطیلی بر روی ۷۱ هزار ویفر تاثیر گذاشته و خسارتی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد وون را به این شرکت وارد کرده است. با این وجود، سامسونگ در گزارش مالی جدید خود از فروش فوق‌العاده‌ی گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات الکترونیکی خود خبر داد.

طوفانی که در ماه فوریه (بهمن) در شهر آستین باعث قطع برق بیش از ۲۰۰ هزار خانه شد، شرکت سامسونگ را وادار کرد تا این کارخانه‌ی  ریزپردازنده‌سازی را تعطیل کند. تعطیلی این کارخانه حدود ۱ ماه به‌طول انجامید و این بیشترین مدتی است که سامسونگ تولید محصولات خود را متوقف کرده است. با این وجود، سامسونگ اعلام کرده است که این کارخانه در پایان ماه مارچ (اسفند) دوباره شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

کارخانه پردازنده‌سازی سامسونگ در تگزاس

به گزارش فایننشال تایمز، شرکت سامسونگ سودی فراتر از انتظار را به‌دست آورده است. سود خالص این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به ۷٫۱ تریلیون وون (۶٫۴ میلیارد دلار) رسیده و این بیشترین سود سه‌‌ماهه‌ی اول سال شرکت سامسونگ از سال ۲۰۱۸ است. به گزارش CNBC، افزایش ۶۶ درصدی سود این شرکت از بخش گوشی‌های هوشمند تاثیر زیادی در این آمار داشته است. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که فروش گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S21 و همچنین گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت افزایش یافته است.

مشکلات تولید پردازنده در شرکت سامسونگ با مشکل کمبود جهانی پردازنده، که بر روی کارت گرافیک‌ها، خودروها و حتی توسترها نیز تاثیر گذاشته، همزمان شده است. به گفته‌ی سامسونگ، مشکلات کمبود قطعات باعث شده تا فروش صفحه نمایش‌ گوشی‌های هوشمند این شرکت کاهش پیدا کند. سامسونگ همانند شرکت‌های اینتل و TSMC اعلام کرده است که به احتمال زیاد، مشکل کمبود قطعات تا نیمه‌ی دوم سال جاری ادامه خواهد داشت اما این شرکت در نظر دارد تا با تقویت بخش‌های داخلی و گسترش استفاده از منابع مختلف، این کمبود را جبران کند.

سامسونگ بر این باور است که میزان تقاضا برای سرورها، حافظه‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها در نیمه‌ی دوم سال بیشتر خواهد شد. با این حال، سامسونگ پیش‌بینی کرده است که میزان تقاضا برای تلویزیون‌ها در این مدت کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید