میم «دختر فاجعه» در NFT با قیمت ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد - تکفارس 
میم «دختر فاجعه» در NFT با قیمت ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد - تکفارس 

میم «دختر فاجعه» در NFT با قیمت ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد

حامد شهرزاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 15:43
Disaster Girl

یک میم اینترنتی دیگر با قیمت بالایی به فروش رسید. زو روت، معروف به «دختر فاجعه»، به دلیل لبخند زدن عجیبش در عکسی که پدرش در سال ۲۰۰۵ گرفته بود، معروف بود. در این تصویر، خانه‌ای در پس زمینه در حال سوختن بود و این تصویر در می‌م‌های زیادی استفاده می‌شد. یک نسخه از این میم ۱۸۰ در ان اف تی با قیمت ۱۸۰ اتر فروخته شد که ارزش آن تقریباً ۵۰۰ هزار دلار است.

زو روت به نیویورک تایمز گفت که از این پول برای پرداخت وام دانشجویی و اهدا آن به امور خیریه استفاده خواهد کرد. مانند بسیاری از فروش‌های ان اف تی، روت همچنین حق چاپ تصویر را حفظ کرده و از هرگونه معامله در آینده در سیستم ان اف تی ۱۰ درصد را از آن خود می‌کند.

مطالب مرتبط:

میم‌های زیادی در ان اف تی فروخته شده‌اند

البته دختر فاجعه به هیچ وجه اولین ستاره میم نیست که از راه ان اف تی و بر اساس ارز‌های رمزنگاری شده، درآمد کسب می‌کند. کریس تورس (خالق گربه نایان) میم مربوط به گربه خود را به قیمت نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار فروخت و با دیگر دارندگان میم آنلاین مانند کایل کراون (معروف به برایان باهوش بدشانس) همکاری کرد. ان اف تی به این افراد کمک می‌کند تا از اعتبار اینترنتی خود سود ببرند. عکس میم اصلی کراون به قیمت ۳۶ هزار دلار فروخته شد و لاینا موریس ( معروف به نامزد بیش از حد وابسته) میم خود را در اوایل‌آوریل به قیمت ۴۱۱ هزار دلار فروخت.

جالب است میم دختر فاجعه در ان اف تی توسط استودیوی موسیقی مستقر در دبی با نام ۳ اف موزیک خریداری شد. این استودیوی موسیقی معروف است و چندین ان اف تی‌گران قیمت و بزرگ دیگر از جمله نامزد بیش از حد وابسته با قیمت ۴۱۱ هزار دلار و متای ان اف تی نیویورک تایمز را با قیمت ۵۶۰ هزار دلار خریداری کرده است.

در بیانیه‌ای که در ماه مارس به نیویورک تایمز ارائه شد، ۳ اف موزیک اظهار داشت:

تیم مدیریت ما همیشه با برخی از مشاوران هنری آگاه و باتجربه کار کرده است که معتقدند ما باید از طریق توسعه فناوری رشد کنیم. این موضوع نه تنها به ما کمک می‌کند تا پیشرفت کنیم، بلکه هنرمندان را حمایت می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید