جنرال موتورز به دنبال راه حلی برای راحت‌تر کردن شارژ خودروهای برقی است - تکفارس 
جنرال موتورز به دنبال راه حلی برای راحت‌تر کردن شارژ خودروهای برقی است - تکفارس 

جنرال موتورز به دنبال راه حلی برای راحت‌تر کردن شارژ خودروهای برقی است

علیرضا فاضل
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 14:12
شارژ خودروی برقی

کمپانی جنرال موتورز یک روش بسیار آسان‌تر و همه جانبه برای شارژ اتوموبیل‌های برقی خود طراحی کرده است که آن را “Ultium Charge 360” می‌نامد. همانند روشی که فورد با شبکه FordPass در پیش گرفته است، Ultium Charge 360 نیز این قابلیت را به خودروهای برقی این کمپانی می‌دهد که به بسیاری از خدمات‌دهندگان شخص ثالث شارژ خودرو مانند Blink، Chargepoint، Flo، Greenlots و SemaConnect متصل شوند.

مطالب مرتبط:

هدف از طراحی این روش آسان کردن پروسه شارژ خودرو برای کاربران این کمپانی است؛ به طوری که تمام کاری که آن‌ها برای شارژ کردن خودروی خود بدان نیاز دارند، رساندن وسیله نقلیه خویش به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ است؛ بدون سر و کله زدن با اپلیکیشن‌های مختلف که اکثر اوقات کاری واقعاً طاقت‌فرسا محسوب می‌شود.

تراویس هستر (Travis Hester)، مدیر بخش خودروهای برقی جنرال موتورز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد:

تغییر تکنولوژی صنعت خودرو به انرژی الکتریکی چیزی فراتر از خرید یک خودروی برقی و راه‌اندازی چندین شبکه است. هدف ما راحت‌تر کردن این پروسه و کاهش هرگونه اصطکاک برای کسانی است که این اتوموبیل‌ها را به عنوان وسیله نقلیه خود برمی‌گزینند.

برخلاف تسلا و فولکس‌واگن که مجهز به شبکه شارژ مخصوص به خود هستند، دارندگان خودروهای برقی جنرال موتورز باید برای شارژ کردن اتوموبیل‌های خود دست به دامان تأمین‌کنندگان شخص ثالث شوند که هر کدام نرم‌افزارها و هزینه‌های خاص به خود را دارند.

بخش چالش برانگیز این راه حل این است که این روش به همان اندازه که تبلیغ می‌شود، باید کارآمد باشد. فائق آمدن به این چالش بستگی به میزان همکاری این تأمین‌کنندگان شخص ثالث دارد که جنرال موتورز به دلیل عدم مالکیت کنترل زیادی بر روی روند کار آن‌ها ندارد. پروسه شارژ کردن یک خودروی برقی در ایالات متحده بیشتر اوقات دردسرهای مخصوص به خود را دارد. این سختی‌ها می‌تواند کیت‌های شارژ خراب و غیرقابل استفاده یا حتی نقشه‌هایی که ایستگاه‌های شارژ را به درستی نشان نمی‌دهند را شامل شود.

جنرال موتورز اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات خواهد کرد تا صاحبان این اتوموبیل‌ها در ایالات متحده لحظات آرام و کم‌تنشی را هنگام استفاده از آن‌ها تجربه کنند.

یکی از مثال‌های خوب استفاده از این روش، شبکه FordPass کمپانی فورد است. فورد این قابلیت را برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی نمود که به دارندگان خودروهای برقی این کمپانی اجازه دسترسی به ۱۲,۰۰۰ ایستگاه شارژ را در سراسر ایالات متحده می‌داد. طریقه نام‌گذاری این شبکه به گونه‌ای بود که بسیاری از مردم فکر می‌کردند که برند فورد همانند تسلا مجهز به شبکه شارژ مخصوص به خود است، در حالی که چنین چیزی حقیقت ندارد و در واقع این شبکه مبتنی بر همکاری با تأمین کنندگان شخص ثالث مانند Electrify America است.

در بحث مشارکت با کمپانی‌های شخص ثالث، کمپانی جنرال موتورز هنوز قابلیت استفاده از ایستگاه‌های شارژ فولکس‌واگن را به این برنامه اضافه نکرده است؛ با این حال این برند اعلام کرده که به دنبال گسترش همکاری‌ خود با دیگر کمپانی‌ها در این زمینه است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.