افراد واکسینه شده در برابر کرونا نیازی به استفاده از ماسک ندارند - تکفارس 
افراد واکسینه شده در برابر کرونا نیازی به استفاده از ماسک ندارند - تکفارس 

افراد واکسینه شده در برابر کرونا نیازی به استفاده از ماسک ندارند

مهدی حلوائی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:54
افراد واکسینه شده در برابر کرونا نیازی به استفاده از ماسک ندارند - تکفارس 

مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری (CDC) در آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، منتشر و مکان‌هایی که این افراد می‌توانند در آن از ماسک استفاده نکنند را مشخص کرد.

براساس دستورالعمل جدید این مرکز، افرادی که دوز دوم واکسن فایزر، بایون‌تک و مدرنا را دریافت کرده‌اند و همچنین افرادی که توسط واکسن جانسون و جانسون واکسینه شده‌اند، پس از سپری‌کردن ۱۴ روز نیازی به استفاده از ماسک در برخی محیط‌ها نخواهند داشت.

این دستورالعمل جدید که توسط روشل والنسکی، مدیر CDC اعلام شد به افراد واکسینه‌شده اجازه می‌دهد تا به برخی از فعالیت‌های عادی خود باز گردند. این خبر، قدرت بالای واکسن‌ها در پیشگیری از ویروس کرونا را نشان می‌دهد. با این وجود، شرایط برای افراد واکسینه‌شده کمی پیچیده بوده و این افراد تنها در محیط‌هایی خاص اجازه برداشتن ماسک خود را دارند.

والنسکی در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

اطمینان دارم که مردم از این اطلاعات استفاده کرده و به کمک آن از امنیت خود و دیگران محافظت خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دستورالعمل CDC

این مرکز اعلام کرده است که افراد واکسینه‌شده می‌توانند در محیط‌های داخل ساختمان از ماسک استفاده نکنند اما تنها در صورتی که افراد داخل ساختمان واکسینه‌ شده و یا جزو دسته افراد پرخطر محسوب نشوند. این افراد همچنین می‌توانند در محیط‌های باز و خارج از ساختمان از ماسک استفاده نکنند. با این وجود، استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ مانند مسابقات ورزشی ضروری است.

افراد واکسینه‌شده کماکان باید در بیشتر فعالیت‌های داخل ساختمانی مانند خرید از فروشگاه‌ها از ماسک استفاده کنند. با این وجود، اگر تمام افراد داخل ساختمان واکسینه شده باشند، نیازی به استفاده از ماسک نخواهد بود.

جرج روثرفورد، اپیدمیولوژیست دانشگاه کالیفرنیا در این خصوص گفت:

موضوع عدم استفاده از ماسک کمی پیچیده است اما این پیچیدگی، هزینه‌ای است که افرادی که قصد استفاده از ماسک را ندارند باید بپردازند. اگر به دنبال یک راه حل ساده هستید، بهتر است تا زمان واکسینه‌شدن تمام افراد از ماسک استفاده کنید.

در حال حاضر، چیزی نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت کشور آمریکا به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. آمار منتشرشده نشان می‌دهد که این واکسن‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری و درمان ویروس کویید ۱۹ داشته است و افرادی که واکسینه شده‌اند، شانس بسیار کمی برای آلوده‌شدن مجدد توسط این ویروس و یا انتقال آن به دیگر افراد را دارند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.