آمازون دستمزد ۵۰۰ هزار نفر از کارگران خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 
آمازون دستمزد ۵۰۰ هزار نفر از کارگران خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 

آمازون دستمزد ۵۰۰ هزار نفر از کارگران خود را افزایش می‌دهد

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:09
Amazon

آمازون اعلام کرده است که از اواسط ماه می امسال دستمزد ساعتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از کارگران خود را افزایش دائمی خواهد داد. این افزایش دستمزدها قرار است از ۵۰ سنت تا ۳ دلار در هر ساعت باشند. تعداد ۵۰۰ هزار نفر در مقایسه با ۱.۳ میلیون کارگر آمازون عدد نسبتاً بزرگی محسوب می‌شود و این شرکت اعلام کرده که بیش از ۱ میلیارد دلار به‌خاطر این افزایش دستمزدها سرمایه‌گذاری خواهد گرد. آمازون همچنین گفته است که قصد دارد برای ده‌ها هزار شغل در واحدهای عملیاتی خود در آمریکا نیرو استخدام کند.

مطالب مرتبط:

آمازون در ماه مارس سال گذشته و در جریان شیوع ویروس کرونا، حقوق کارگران انبارها و ارسال محموله‌های خود را به‌خاطر افزایش تقاضا، ۲ دلار افزایش داده بود، اما این افزایش دستمزدها، موقتی بودند و از ماه می ۲۰۲۰ و با رسیدن تعداد فوتی‌های کرونایی آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر حذف شدند. بد نیست بدانید که پاندمی ویروس کرونا از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا را به کام مرگ کشانده است. آمازون این بار اعلام کرده است که افزایش دستمزدها دائمی خواهد بود؛ ضمن اینکه استخدامی‌های جدید نیز مشمول این افزایش‌ها خواهند شد.

آمازون در بیانیه خود گفته است:

شرکت ما در حال استخدام نیروهایی برای ده‌ها هزار شغل در واحدهای عملیاتی خود در آمریکاست و ما به‌دنبال افراد زبده برای پیوستن به تیم‌های بسته‌بندی، ارسال محموله، مشتریان و بخش‌های دیگرمان هستیم. برای پشتیبانی از این تلاش‌ها، ما قصد داریم دستمزد کارکنان این واحدها را از اواسط مای می امسال به‌طور دائمی افزایش دهیم.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر از کارگران ما، شاهد افزایشی بین حداقل ۵۰ سنت تا ۳ دلار به‌ازای هر ساعت در دستمزدهای خود خواهند بود که این کار، با سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری محقق خواهد شد. این افزایش‌ها، حداقل دستمزد کارگران را به ساعتی ۱۵ دلار خواهد رساند، ضمن اینکه ما سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در بخش پاداش‌ها و کمک‌هزینه‌های کارگران خرج کرده‌ایم. این کمک‌هزینه‌ها شامل پوشش هزینه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی و فرصت‌هایی برای پس‌انداز و پیشرفت کاری می‌شوند.

سایر تیم‌های آمازون هم مشمول این افزایش‌ دستمزدها و کمک‌های سالانه خواهند شد که در ادامه‌ی امسال اتفاق خواهد افتاد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید