جعبه گشایی رسمی لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو - تکفارس 
جعبه گشایی رسمی لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو - تکفارس 

جعبه گشایی رسمی لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو

مهدی ملکی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 20:57
سامسونگ گلکسی بوک

لپ تاپ جدید گلکسی بوک پرو ۱۳.۳ اینچی وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد و حتی مدل مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچ نیز اندکی از این مقدار سنگین‌تر است. در یک عبارت کلی می‌توان گفت که هر دو مدل ۱۳.۳ اینچی و ۱۵.۶ اینچی این سری، ضخامت و وزن اندکی دارند. جدای از وزن و ضخامت ناچیز در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌های بازار، ویژگی اصلی این سری، نمایشگر امولد (AMOLED) آن‌ها است. این سری جدید در رویداد Unpacked آوریل سامسونگ رونمایی شد.

مشخصات

هر دو دستگاه دارای نمایشگرهایی با رزولوشن مشابه ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل هستند. همچنین باید به گواهینامه DisplayHDR 500 آن‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم؛ این گواهی‌نامه به معنای پشتیبانی نمایشگر این سری از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت است. نمایشگر مذکور ۱۲۰ درصد از گامت رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد و مدت زمان واکنشی در حدود ۰.۲ میلی‌ثانیه را داراست. شما می‌توانید با توجه به کار و فرایندی که انجام می‌دهید، حالت‌های sRGB و Adobe RGB را نیز فعال کنید.

هر دو لپ تاپ این دو سری مبتنی بر پردازنده‌هیا نسل ۱۱ اینتل هستند که این شرکت آمریکایی آن‌ها را در سه رده i3، i5 و i7 مورد استفاده قرار می‌دهد. این پردازنده‌ها در کنار پیکربندی‌های رم ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPPDR4X عرضه می‌شوند. حافظه داخلی لپ تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها تنها از نوع SSD و حداکثر تا ۱ ترابایت است و تحت فناوری NVMe توسعه می‌یابد.

مدل‌های مجهز به پردازنده‌های i5 و i7 همراه با کارت گرافیک Iris Xe عرضه می‌شوند اما یک مدل مجهز به کارت گرافیک MX450 نیز در دسترس قرار خواهد گرفت که ضخامت و وزن دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سامسونگ در قسمت نرم‌افزار هم توجه به‌سزایی به راحتی کاربران خود داشته و حالت‌های کارایی مختلف از جمله «سکوت» و حتی «فن خاموش» را هم برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.

مطالب مرتبط:

درگاه‌های تعبیه شده در این سری کاملاً رضایت‌بخش هستند و حتی در مدل ۱۵.۶ اینچی نیز می‌توان گستره موجود را تحسین کرد. درگاه‌های تعبیه شده در این سری شامل تاندربولت ۴، یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A 3.2، یک درگاه HDMI، یک ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری/میکروفون و نهایتاً، شیار کارت حافظه میکرو اس‌دی (micro SD) است. مدل ۱۳.۳ اینچی از درگاه HDMI بهره‌مند نیست اما سامسونگ در عوض، از یک درگاه اختیاری نانوسیم در طراحی آن استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی بوک

مدل مذکور همچنین از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می‌کند و افرادی که مدام به اتصال اینترنت نیاز دارند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. مدل ۱۵.۶ اینچی همراه با مدل کوچک‌تر از فناوری وای‌فای ۶E نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ثانویه این دو دستگاه می‌توان به تنظیم صدای AKG، پشتیبانی از دالبی اتموس، یک وب‌کم با رزولوشن ۷۲۰p و حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور اشاره کرد.

پیش‌تر درباره وزن این سری صحبت کردیم اما منظور ما از «سبک» چیست؟ سامسونگ گلکسی بوک پرو ۱۳.۳ اینچی دارای وزنی بالغ بر ۰.۸۷ کیلوگرم برای مدل پایه و ۰.۸۸ کیلوگرم برای مدل مجهز به فناوری شبکه ۴G است. ضخامت این مدل تنها ۱۱.۲ میلی‌متر است و همراه یک باتری با ظرفیت ۶۳ وات‌ساعت عرضه می‌شود.

گلکسی بوک پرو ۱۵.۶ اینچی با وزنی بالغ بر ۱.۰۵ کیلوگرم و ضخامت ۱۱.۷ میلی‌متر، اندکی سنگین‌تر و به همین ترتیب، اندکی ضخیم‌تر از دیگر عضو این سری به شمار می‌رود. این مدل با یک باتری ۶۸ وات‌ساعت روانه بازار خواهد شد. هر دو لپ تا مذکور از طریق کابل USB-C و یک آداپتور کوچک ۶۵ وات با وزنی بالغ بر ۱۶۷ گرم شارژ می‌شوند.

زمان عرضه و قیمت

شعبه ایالات متحده سامسونگ در حال حاضر پیش‌فروش سری لپ تاپ‌های گلکسی بوک پرو را آغاز کرده است. قیمت مدل ۱۳.۳ اینچ از ۱۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. قیمت مدل پایه عضو بزرگ‌تر خانواده ۱۱۰۰ دلار است. فروش رسمی از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۴ می ۲۰۲۱ میلادی) آغاز خواهد شد. اگر کاربران پیش از این تاریخ به خریداری محصول مورد نظر بپردازند، سامسونگ ۱۰۰ دلار اعتبار برای خریدهای آتی آن‌ها در نظر خواهد گرفت. همچنین این پیشنهاد به فروشگاه مورد نظر ارتباطی ندارد و در هر صورت، کاربران واجد شرایط، اعتبار یاد شده را دریافت خواهند کرد.

شما می‌توانید جعبه گشایی رسمی این لپ تاپ را در قسمت زیر مشاهده کرده و یا در دو کیفیت مختلف دریافت کنید. نظر شما درباره لپ تاپ جدید سامسونگ چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند سهم بزرگی از بازار را تصاحب کند؟

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.