سامسونگ چهار لپ تاپ جدید از سری گلکسی بوک معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ چهار لپ تاپ جدید از سری گلکسی بوک معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ چهار لپ تاپ جدید از سری گلکسی بوک معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ چهار لپ تاپ جدید از سری گلکسی بوک معرفی کرد

مهدی ملکی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 20:16
سامسونگ گلکسی بوک

سامسونگ به تازگی در آخرین رویداد خود از چهار عدد لپ تاپ گلکسی بوک مبتنی بر ویندوز ۱۰ رونمایی کرده است که هر کدام با توجه به نیازهای مختلفی طراحی شده‌اند. در ادامه به مشخصات و کارایی هر چهار لپ تاپ مذکور می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی بوک پرو

این لپ تاپ جدید ۱۳.۳ اینچی وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد و حتی مدل مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچ نیز اندکی از این مقدار سنگین‌تر است. در یک عبارت کلی می‌توان گفت که هر دو مدل ضخامت و وزن اندکی دارند. جدای از وزن و ضخامت، ویژگی اصلی این سری، نمایشگر امولد (AMOLED) آن‌ها است.

سامسونگ گلکسی بوک

هر دو دستگاه دارای نمایشگرهایی با رزولوشن مشابه ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل هستند. همچنین باید به گواهینامه DisplayHDR 500 آن‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم؛ این گواهی‌نامه به معنای پشتیبانی نمایشگر این سری از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت است. نمایشگر مذکور ۱۲۰ درصد از گامت رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد و مدت زمان واکنشی در حدود ۰.۲ میلی‌ثانیه را داراست. شما می‌توانید با توجه به کار و فرایندی که انجام می‌دهید، حالت‌های sRGB و Adobe RGB را نیز فعال کنید.

هر دو لپ تاپ این دو سری مبتنی بر پردازنده‌هیا نسل ۱۱ اینتل هستند که این شرکت آمریکایی آن‌ها را در سه رده i3، i5 و i7 مورد استفاده قرار می‌دهد. این پردازنده‌ها در کنار پیکربندی‌های رم ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPPDR4X عرضه می‌شوند. حافظه داخلی لپ تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها تنها از نوع SSD و حداکثر تا ۱ ترابایت است و تحت فناوری NVMe توسعه می‌یابد.

مدل‌های مجهز به پردازنده‌های i5 و i7 همراه با کارت گرافیک Iris Xe عرضه می‌شوند اما یک مدل مجهز به کارت گرافیک MX450 نیز در دسترس قرار خواهد گرفت که ضخامت و وزن دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سامسونگ در قسمت نرم‌افزار هم توجه به‌سزایی به راحتی کاربران خود داشته و حالت‌های کارایی مختلف از جمله «سکوت» و حتی «فن خاموش» را هم برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.

سامسونگ گلکسی بوک

درگاه‌های تعبیه شده در این سری کاملاً رضایت‌بخش هستند و حتی در مدل ۱۵.۶ اینچی نیز می‌توان گستره موجود را تحسین کرد. درگاه‌های تعبیه شده در این سری شامل تاندربولت ۴، یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A 3.2، یک درگاه HDMI، یک ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری/میکروفون و نهایتاً، شیار کارت حافظه میکرو اس‌دی (micro SD) است. مدل ۱۳.۳ اینچی از درگاه HDMI بهره‌مند نیست اما سامسونگ در عوض، از یک درگاه اختیاری نانوسیم در طراحی آن استفاده کرده است.

مدل مذکور همچنین از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می‌کند و افرادی که مدام به اتصال اینترنت نیاز دارند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. مدل ۱۵.۶ اینچی همراه با مدل کوچک‌تر از فناوری وای‌فای ۶E نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ثانویه این دو دستگاه می‌توان به تنظیم صدای AKG، پشتیبانی از دالبی اتموس، یک وب‌کم با رزولوشن ۷۲۰p و حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

پیش‌تر درباره وزن این سری صحبت کردیم اما منظور ما از «سبک» چیست؟ سامسونگ گلکسی بوک پرو ۱۳.۳ اینچی دارای وزنی بالغ بر ۰.۸۷ کیلوگرم برای مدل پایه و ۰.۸۸ کیلوگرم برای مدل مجهز به فناوری شبکه ۴G است. ضخامت این مدل تنها ۱۱.۲ میلی‌متر است و همراه یک باتری با ظرفیت ۶۳ وات‌ساعت عرضه می‌شود.

گلکسی بوک پرو ۱۵.۶ اینچی با وزنی بالغ بر ۱.۰۵ کیلوگرم و ضخامت ۱۱.۷ میلی‌متر، اندکی سنگین‌تر و به همین ترتیب، اندکی ضخیم‌تر از دیگر عضو این سری به شمار می‌رود. این مدل با یک باتری ۶۸ وات‌ساعت روانه بازار خواهد شد. هر دو لپ تا مذکور از طریق کابل USB-C و یک آداپتور کوچک ۶۵ وات با وزنی بالغ بر ۱۶۷ گرم شارژ می‌شوند.

شعبه ایالات متحده سامسونگ در حال حاضر پیش‌فروش سری لپ تاپ‌های گلکسی بوک پرو را آغاز کرده است. قیمت مدل ۱۳.۳ اینچ از ۱۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. قیمت مدل پایه عضو بزرگ‌تر خانواده ۱۱۰۰ دلار است. فروش رسمی از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۴ می ۲۰۲۱ میلادی) آغاز خواهد شد. اگر کاربران پیش از این تاریخ به خریداری محصول مورد نظر بپردازند، سامسونگ ۱۰۰ دلار اعتبار برای خریدهای آتی آن‌ها در نظر خواهد گرفت. همچنین این پیشنهاد به فروشگاه مورد نظر ارتباطی ندارد و در هر صورت، کاربران واجد شرایط، اعتبار یاد شده را دریافت خواهند کرد.

گلکسی بوک پرو ۳۶۰

اگر شما به نمایشگرهای لمسی علاقه بیشتری دارید یا خواهان استفاده از قلم یا حتی یک اس پن (S Pen) هستید، این مدل دقیقاً برای شما تهیه و تدارک دیده شده است. این لپ تاپ نیز همانند سری پیشین در دو مدل ۱۳.۳ اینچ و ۱۵.۶ اینچ عرضه خواهد شد اما برخلاف سری مورد بحث، از نمایشگر سوپر امولد بهره‌مند است و از ورودی لمسی و قلم نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر هر دو مدل گلکسی بوک ۳۶۰ دارای رزولوشن ۱۰۸۰p (نسبت ابعاد ۱۶:۹) و گواهی‌نامه DisplayHDR 500 است. گفتنی است که اس پن درون جعبه هر دو مدل قرار خواهد گرفت و نیازی به تهیه جداگانه آن نیست.

سامسونگ گلکسی بوک

سامسونگ گلکسی بوک ۳۶۰ با ابعاد ۱۳.۳ اینچ در مدل ۵G نیز تولید خواهد شد، اما تا به این‌جا باید متوجه باشید که مدل ۱۵.۶ اینچی از این ویژگی محروم است. هر دو از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند و در قسمت ورودی می‌توانیم نگاهی به درگاه تاندربولت ۴، دو عدد درگاه USB-C، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکروفون و شیار کارت میکرو اس‌دی داشته باشیم. مدل ۱۳.۳ اینچی ۵G از درگاه نانوسیم نیز پشتیبانی می‌کند.

به مانند دیگر سری گلکسی که با نام پرو شناخته می‌شود، این لپ تاپ‌ها نیز مبتنی بر پردازنده‌های نسل یازده i3، i5 و i7 اینتل هستند. مدل‌های مجهز به پردازنده‌های i5 و i7 در کنار کارت گرافیک Iris Xe عمل خواهند کرد اما این بار خبری از مدل اختیاری مجهز به کارت گرافیک انویدیا MX450 نیست. کاربران می‌توانند هنگام خرید مدل ۱۳.۳ اینچ به هر دو پیکربندی رم ۸ الی ۱۶ گیگابایت دسترسی داشته باشند. گلکسی بوک ۳۶۰ ۱۵.۶ اینچی افزون بر دو مورد قبل، از گزینه رم ۳۲ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی این محصولات، SSD از نوع NVMe و حداکثر فضای ۱ ترابایت است.

روند اتخاذ شده در باتری‌ها نیز یکسان است؛ مدل کوچک‌تر به یک باتری ۶۳ وات‌ساعت و مدل بزرگ‌تر به یک باتری ۶۵ وات‌ساعت مجهز خواهد شد که هر دو از طریق یک کابل USB-C با نرخ ۶۵ وات، شارژ می‌شوند. باری دیگر باید به AKG، دالبی اتموس، وب‌کم ۷۲۰p و حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کنیم.

سامسونگ گلکسی بوک

مدل ۱۳.۳ اینچی، ۱.۰۴ کیلوگرم وزن دارد و مدل مجهز به شبکه ۵G دارای ۱.۱ کیلوگرم وزن است. تنها مدل قابل خرید گلکسی بوک ۳۶۰ ۱۵.۶ اینچ نیز ۱.۳۹ کیلوگرم وزن دارد. ضخامت هر دو دستگاه ۱۱.۵ میلی‌متر است و مدل بزرگ‌تر ۱۱.۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

هر دو مدل گلکسی بوک مذکور موفق به دریافت استاندارد MIL-STD-810G شده‌اند. این استاندارد به این معناست که این محصولات در برابر فشار کم و زیاد، لرزش، رطوبت و گرد و غبار و حتی اسپری نمک مقاوم هستند.

کاربران از همین امروز می‌توانند پیش‌خرید محصولات سری گلکسی بوک ۳۶۰ را با قیمت پایه ۱۲۰۰ دلار برای نسخه ۱۳.۳ اینچ و ۱۳۰۰ دلار برای نسخه ۱۵.۶ اینچ آغاز کنند. تاریخ عرضه با سری پیشین یکسان است و نیازی به انتظار بیشتری برای دریافت این لپ تاپ‌ها نیست. در صورت انجام پیش‌خرید، کاربران ۱۵۰ دلار اعتبار هدیه دریافت خواهند کرد.

گلکسی بوک ادیسه (Odyssey)

اگر کارایی بیشتر از امکان حمل و نقل برای شما اولویت دارد، ادیسه بهترین محصول سری لپ تاپ‌های جدید گلکسی بوک سامسونگ خواهد بود. البته باید در نظر داشت که این دستگاه ۱۵.۶ اینچی با وزنی بالغ بر ۱.۸۵ کیلوگرم، هنوز هم به آسانی قابل حمل است و با ضخامتی ۱۷.۷ میلی‌متری، مناسب به نظر می‌رسد. این لپ تاپ در مقایسه با همتایان دیگر خود به یک باتری قدرتمند‌تر ۸۳ وات‌ساعت مجهز است که از طریق کابل USB-C و فناوری شارژ سریع‌تر ۱۳۵ وات، شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی بوک

شاید این سخاوت برای شما عجیب به نظر برسد اما کارت گرافیک‌های انتخابی جی‌فورس RTX 3050 Ti Max-Q و ۳۰۵۰ Max-Q دلیل این تصمیم سامسونگ را توضیح می‌دهند. این کارت‌های گرافیک که با توجه به انتخاب کاربر، درون محصول قرار خواهند گرفت، در کنار پردازنده‌های Core i5 و Core i7 نسل یازده اینتل ایفای وظیفه خواهند کرد. همان‌طور که احتمالاً متوجه شدید، دیگر خبری از پردازنده i3 نیست.

کاربران می‌توانند این محصول را در پیکربندی‌های رم ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی SSD NVMe با حداکثر محدودیت ۱ ترابایت خریداری کنند. سامسونگ در این محصول ملاحظات بیشتری را مد نظر قرار داده است بنابراین کاربران می‌توانند رم دستگاه را ارتقا داده و از اسلات دوم NVMe برای افزایش حافظه استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی بوک

بخش ارتباطات این محصول نیز همانند مشخصات دیگر آن، قابل توجه است. حداقل چهار درگاه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از جمله آن‌ها دو عدد درگاه USB-C، سه عدد درگاه USB-A 3.2، یک درگاه HDMI، درگاه ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری/میکروفون، درگاه میکرو اس‌دی، یک اسلات امنیتی و حتی یک درگاه RJ45 برای اتصال LAN است. این‌بار خبری از نسخه اختیاری مجهز به شبکه ۴G و یا ۵G نیست اما اتصال وای فای ۶ برقرار است. نمایشگر این دستگاه یک پنل ۱۵.۶ اینچی TFT LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل است.

گلکسی بوک

مشخصاً این محصول، دستگاه پایه سری گلکسی بوک سامسونگ است. با این حال نباید در قید کلمات گرفتار شد و قابلیت‌های آن را دست کم گرفت. اگر شما به یک کارت گرافیک RTX نیازی ندارید و نمایشگر امولد برای نمود محتوای شما بیش از اندازه به نظر می‌رسد، گلکسی بوک پایه بهترین گزینه است.

این دستگاه به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TFT LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p و پردازنده نسل یازده اینتل Core i3/i5/i7 مجهز است. همان‌طور که اشاره شد، این محصول اقتصادی‌ترین گزینه ممکن است؛ در نتیجه سامسونگ امکان سفارش گلکسی بوک مبتنی بر پردازنده پنتیوم گلد و سلرون را هم مهیا کرده است.

سامسونگ گلکسی بوک

پیکربندی رم ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت نیز برای این لپ تاپ در دسترس است. شما می‌توانید نسخه مجهز به حافظه داخلی SSD NVMe تا حداکثر ۱ ترابایت ظرفیت را سفارش دهید. خوشبختانه امکان افزودن SSD ثانویه نیز ممکن است. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید کارت گرافیک جی‌فورس MX450 را نیز همراه داشته باشید.

این مدل علی‌رغم مشخصات ضعیف‌تر، سبک و باریک باقی مانده است. گلکسی بوک دارای ۱۵.۴ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵۵ کیلوگرم وزن است. باتری دستگاه دارای ۵۴ وات‌ساعت ظرفیت است که از طریق یک کابل USB-C و نرخ ۶۵ وات، شارژ می‌شود. فناوری صدا بیشتر بر مبنای AKG است اما می‌توان دالبی اتموس را هم دریافت کرد. وجود حسگر تشخیص اثر انگشت در دکمه پاور نیز اختیاری است.

برخلاف ادیسه، این لپ تاپ از فناوری شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند و نیازی به ذکر پشتیبانی از وای‌فای ۶ نیست. پیکربندی درگاه‌ها شامل دو عدد درگاه USB-C، دو عدد درگاه USB-A 3.2، یک درگاه HDMI، یک جک کمبو، درگاه امنیتی و درگاه میکرو اس‌دی و نانو‌سیم است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید