ویدئوی تست‌های شدید ویوو X60 پرو پلاس را ببینید - تکفارس 
ویدئوی تست‌های شدید ویوو X60 پرو پلاس را ببینید - تکفارس 

ویدئوی تست‌های شدید ویوو X60 پرو پلاس را ببینید

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:55
ویوو ایکس ۶۰ پرو

ویوو به‌تازگی یک کلیپ دو دقیقه‌ای منتشر کرده که در آن، روش تست گوشی‌های هوشمند خود را قبل از تائید نهایی آن‌ها نشان می‌دهد. در این تست، گوشی ویوو X60 پرو پلاس مورد آزمایش قرار گرفته است.

مرحله اول شامل ضربات محکم می‌شود. در این مرحله، گوشی از ارتفاعی بین ۱ تا ۱.۵ متر، روی یک کف بسیار سخت رها می‌شود و این کار ۱۰۰ بار در ۲۶ زاویه مختلف تکرار می‌گردد تا هر گونه نقطه ضعف احتمالی دستگاه پیدا شود.

مطالب مرتبط:

سپس، گوشی ۳۰۰ بار خم می‌شود. اگر شما عادت به پرتاب گوشی خود روی میز را دارید، ویوو این کار را ۴۲ هزار بار در زوایای مختلف انجام می‌دهد. سپس یک ماشین، هزار بار نشستن روی گوشی را شبیه‌سازی می‌کند. ماشین دیگری آن را با چرخشی معادل ۳ نیوتن‌متر، ۵۰۰ بار به سمت جلو و عقب می‌پیچاند.

 

در مرحله بعد، یک وزنه ۳۵ کیلوگرمی به یک نقطه از گوشی اعمال می‌شود. گوشی سپس با یک توپ فولادی به وزن ۳۲ کیلوگرم چندین بار مورد ضربه قرار می‌گیرد. مرحله بعدی، لرزاندن هندست به مدت ۲ ساعت است که شدیدترین تجربه‌ی حمل گوشی را شبیه‌سازی می‌کند.

دکمه‌های مختلف گوشی، تحت فشاردادن‌های زیادی قرار می‌گیرند. دکمه پاور ۷۰ هزار بار، دکمه تنظیم صدا ۱۵۰ هزار بار و حسگر اثرانگشت که در زیر نمایشگر قرار دارد ۱۵۰ هزار بار فشرده می‌شوند. سپس یک کابل USB به تعداد ۱۰ هزار بار به پورت گوشی وارد و از آن خارج می‌شود. همچنین برای اطمینان بیشتر از دوام پورت، کابل ۱۰ هزار بار به طرفین پورت فشار داده می‌شود تا اعمال فشار روی درگاه را شبیه‌سازی کند.

گوشی ویوو X60 پرو پلاس هرچند به‌طور رسمی استاندارد مقاومت در برابر آب را ندارد، اما به‌طور غیررسمی می‌تواند ۲۴ ساعت شرایط مرطوب و آبکی را تحمل کند. برای این کار، گوشی به مدت ۲ ساعت با آب شور اسپری شده و به مدت ۲۲ ساعت در یک سونا قرار می‌گیرد. سپس آب سرد از همه جهات روی آن اسپری می‌شود.

همچنین برای تست دوام گوشی در درجه حرارت‌های شدیدتر، آن را تا دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد سرد و سپس تا دمای ۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنند. همه این آزمایش‌ها، تنها بخشی از تست‌های انجام‌شده روی دستگاه هستند و شامل تست آنتن، دوربین، عملکرد و سایر تست‌هایی که ویوو X60 پرو پلاس آن‌ها را قبل از تائید نهایی تحمل می‌کند نمی‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید