آپدیت جدید تلگرام به همراه دو نسخه‌ی وب جدید منتشر شد - تکفارس 
آپدیت جدید تلگرام به همراه دو نسخه‌ی وب جدید منتشر شد - تکفارس 

آپدیت جدید تلگرام به همراه دو نسخه‌ی وب جدید منتشر شد

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:36
اپلیکیشن تلگرام

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد. در این به‌روزرسانی، سیستم پرداخت تلگرام به نسخه Payments 2.0 ارتقا یافته است. این قابلیت که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، کاربرد زیادی برای کسب‌وکارها داشته و پرداخت‌ها را مستقیما از داخل اپلیکیشن انجام می‌دهد.

با به‌روزرسانی جدید، حالا صاحبان مشاغل می‌توانند در هر چتی، پرداخت‌های کارت اعتباری را قبول کنند. این سیستم متکی به سرویس‌های پرداخت شخص ثالث از جمله Stripe ،Yandex.Money ،Sberbank ،Tranzzo ،Payme ،CLICK ،LiqPay و ECOMMPAY است. این قابلیت هم‌اکنون در بیش از ۲۰۰ کشور قابل‌دسترسی است و در آینده سرویس‌های پرداخت بیشتری به آن اضافه خواهند شد.

آپدیت جدید تلگرام به همراه دو نسخه‌ی وب جدید منتشر شد - تکفارس 

تلگرام ادعا کرده که اطلاعات مربوط به پرداخت‌ها، بین کاربر و سرویس‌دهنده پرداخت محفوظ خواهد ماند و خود تلگرام حق‌الزحمه‌ای بابت این پرداخت‌ها دریافت نمی‌کند و هیچ اطلاعاتی را نیز ذخیره نخواهد کرد.

مطالب مرتبط:

قابلیت جدید دیگر، چت صوتی برنامه‌ریزی‌شده است. حالا ادمین گروه‌ها یا کانال‌ها می‌توانند یک چت صوتی را برنامه‌ریزی کنند و همه اعضای گروه یک شمارشگر زمان مشاهده خواهند کرد که با پایان یافتن این شمارشگر، به‌طور خودکار نوتیفیکیشنی دریافت خواهند کرد که شروع گفتگوها را اعلام خواهد کرد.

تلگرام

چت‌های صوتی همچنین به شما اجازه خواهند داد تا تصاویر پروفایل را بزرگ کنید و بیوها را بدون ترک پنجره چت صوتی مشاهده نمائید. شما همچنین می‌توانید تصویر پروفایل خودتان را تغییر دهید و بیو‌ی‌تان را بدون ترک چت ویرایش کنید.

تلگرام همچنین دو نسخه وب جدید معرفی کرده است. البته این نسخه‌ها اوایل این ماه ارائه شده‌ بودند، اما امروز این موضوع به‌طور رسمی اعلام شده است. در مورد اینکه چرا دو نسخه معرفی شده است، باید بگوییم که تلگرام مسابقه‌ای برای ساخت یک نسخه‌‌ی ساده‌شده‌ی اپلیکیشن وب برگزار کرده بود که در نهایت به دو نسخه رسیدند و از آنجائیکه هر دو را دوست داشتند، هر دوی آن‌ها را به‌عنوان برنده انتخاب کردند.

تلگرام

البته این دو نسخه جدید وب، یعنی نسخه‌های K و Z، جایگزین نسخه اصلی نمی‌شوند و درواقع ما اکنون می‌توانیم از بین سه نسخه وب انتخاب کنیم. با این‌حال، نسخه‌ها K و Z ساده‌تر هستند و قابلیت‌های اصلی را ندارند. این نسخه‌ها ظاهر نسبتا مدرن‌تری دارند و بین آن‌ها، به‌جز در مورد رابط کاربری، تفاوت زیادی وجود ندارد.

بهبودهای دیگری نیز در اپلیکیشن‌های موبایلی اتفاق افتاده است. شما اکنون می‌توانید مستقیما روی تایملاین، با نیشگون گرفتن، روی تصاویر، ویدئوها و حتی استیکرها زوم کنید. شما همچنین می‌توانید با دو بار ضربه زدن به لبه کناری نمایشگر در اندروید یا فشار دادن و نگه داشتن  دکمه +/- به مدت ۱۵ ثانیه در آی او اس، ویدئوها را فست‌فوروارد یا معکوس‌سازی کنید. همچینین شما حالا می‌توانید اپلیکیشن اندروید را به‌طور مستقیم از وب‌سایت خود تلگرام دانلود کنید. با این کار دیگر لازم نیست که منتظر تائید اپلیکیشن توسط گوگل در پلی استور بمانید. اپلیکیشن اندروید شامل انیمیشن‌های جدید نیز می‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید