LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت اول) - تکفارس 
LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت اول) - تکفارس 

LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت اول)

Arrow
۳ فروردین ۱۳۹۳ - 17:26
LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت دوم)

سلام به خوانندگان عزیز. این پست اولین قسمت مقایسه ی گوشی های LG G Pro 2 و Sony Xperia Z1 است تعدادی از ویژگی های این دو گوشی را با هم مقایسه میکند. پست های بعدی هم ادامه ی بررسی تخصصی میان این دوگوشی است و فقط برای زیاد بودن مطالب قسمت بندی شده است.

معرفی:

ما فبلت جدید الجی- فبلت ۵.۹ اینچی G Pro 2– را میخواهیم با Sony Xperia Z1  شیک،مقاوم در برابر آب، به اندازه ی کافی بزرگ ولی نه غول پیکر رو مقایسه کنیم. هردو گوشی، دستگاه های آخرین مدل که سی پی یو قدرتمند quad-core Snapdragon 800 رو حمل میکنند و دوتا از بهترین دوربین ها را دارند، اما به اطلاعت نگاه کنید، آن وقت نکات ظریفی رو پیدا خواهید کرد که یکی از دستگاه ها را از دیگری متمایز میکند.
چه فرقی با هم دارند و کدامشان را باید خرید؟ ما در جزییات کم اهمیت فرو می رویم تا به شما کمک کنیم جواب این سوال را پیدا کنید

در این بررسی، ما نسخه ی کره ای LG G Pro 2 که متفاوت با نسخه ی جهانی هستش داریم. این نسخه ی کره ای از امکاناتش آنتن بیرونی، بک کاور برداشتنی، حافظه ی قابل افزایش، که از جمله دیگر امکانات- که ممکن نیست در مدل بین المللی باشد LG-G-Pro-2-vs-Sony-Xperia-Z1-02 LG-G-Pro-2-vs-Sony-Xperia-Z1-06 LG-G-Pro-2-vs-Sony-Xperia-Z1-07 LG-G-Pro-2-vs-Sony-Xperia-Z1-01LG-G-Pro-2-vs-Sony-Xperia-Z1-08

طراحی:

گوشی LG G Pro 2 بزرگ هستش و با مشکل وارد جیب های شلوار میشود اما همزمان به طور حیرت آوری برای یک گوشی بزرگ سبک هستش. گوشی SONY XPERIA Z1 هم چنین گوشی کوچکی نیست اما خیلی بهتر و مناسب تر برای حمل در جیب های شما است.

ما دو گوشی هوشمند خوب ساخته شده داریم در قالب G Pro 2 و  Xperia Z1، اما الجی و سونی راه های سرراست مختلفی برای به موفق رساندن کیفیت با استفاده از طراحی بسیار مختلف نزدیک و مواد. گوشی LG G Pro 2 از پلاستیک ساخته شده، چیزی که زیاد بر روی کاغذ به نظر خوب نخواهد آمد، اما وقتی در دست خود میگیرید حس خوبی به شما دست میدهد و ما مقدار ناچیز خط منحنی و دقیقش رو دوست داریم،تار و پود بافته شده در پشت. Xperia Z1 در قسمت خودش با یک شکل مستطیلی و محکم و بدنه ی ساخته شده از شیشه که واقعا خوب به نظر میرسه اما اون کناره های تیزتر این رو یک ذره کم تر ارگونمیک میکنه. شما میتونید یکی از سه رنگ برای هر دو تلفن رو انتخاب کنید: گوشی سونی موجود در رنگ های سفید، سیاه و بنفش هستش و گوشی الجی در رنگ های سفید،سیاه و خاکستری عرضه می شود.

گوشی LG G Pro 2 صفحه نمایش بزرگ تر ۵.۹-inch و این از همه جهت خیلی بزرگ تر از گوشی ۵ اینچی Sony Xperia Z1 هستش. همزمان، در کلاس فبلت ها گوشی G Pro 2 درحقیقت به طور حیرف آوری جمع جور و اسپورت نسبت به سایز صفحه نمایش-چیزی که الجی موفق شده گودیش را نگه دارد با حداقل مشروط. چیزی که در G Pro 2 ما را قطعا شگفت زده میکند، با اینحال، وزن کمش است مخصوصا با در یک دستگاهی که چنین اندازه ی بزرگی دارد. انتخاب مواد پلاستیکی برای بدنه ی این گوشی، قطعا ربطی به این موضوع دارد و استفاده از فبلت سنگین باعث کنار آمدن با سایز آن میشود. در حقیقت،LG G Pro 2 هم وزن گوشی کوچک تر ازخودش SONY XPERIA Z1 هستش. بیشتر از آن، این فبلت خیلی خوب در تعادل هستش و گرفتن ان در دست راحت است. در قسمت دیگر، Xperia Z1 ملاحظه شده که با گوشی های متوسط مقایسه شده است- این گوشی بسیار بزرگ تر از گوشی های ۵اینچ معمولی است- اما کوچک تر از LG G Pro 2 هستش و این فایده رو  میدهد که به راحتی میتواند درجیب جا شود.

فبلت الجی از دکمه های روی صفحه استفاده میکند، هنگامی که تمام دکمه های فیزیکی آن( دکمه ی ولوم و پاور در وسط) به قسمت پشتی جابه جا شدند مانند دکمه های گوشی LG G2. استفاده از دکمه هایی که پشت گوشی هستند مدتی زمان برای عادت کردن میبرد، اما به محض این که شما یادگرفتید در حال کار کردن صفحه ی گوشی خود را قفل نکنید چیز خوبی خواهد بود. دکمه ی ولوم گوشی G Pro 2 همچنین میتواند برای دروبین نیز به کار بیایند و به خاطر این که قابل کلیک کردن و آسان هستند تجربه ی خوبی خواهد بود.

در قسمت دیگر، سونی، از کلیدهای سنتی قرار گرفته در کنار استفاده کرده است. گوشی SONY XPERIA Z1 دکمه ی قفلی در کنار دارد که از فلز ساخته شده اما همچنین میتواند بسیار کوچک برای فشار دادن باشد. از امکانات اختصاصی SONY XPERIA Z1  به دکمه ی two-step camera shutter میتوان اشاره کرد که ما خوشمان می آید.

درآخر، گوشی سونی یک ویژگی اضافی مهم دارد که مقاوم در آب است( میتواند پیوسته در برابر آب بیش تر از عمق ۳ پا دوام بیاورد) و ضد گرد و غبار است،که گواهی IP58 را به همراه دارد

صفحه نمایش:

صفحه نمایش غول پیکر LG G Pro 2 زاویه ی  دید بسیار خوبی دارد و این بزرگترین نقطه ی قوت این گوشی نسبت به SONY XPERIA Z1 که در این امر سونی شکست بزرگی دارد، با زاویه ی دید کم. جدا از این، هردو تلفن همراه صفحه نمایش نسبتا خوب با رنگ های زنده و زیبا دارند.

از امکانات گوشی LG G Pro 2 صفحه نمایش غول پیکر ۵.۹-inch با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل( تراکم پیکسلی  ۳۷۳pp) و این یک صفحه نمایش عالی و تاثیر گذار است. صفحه نمایش SONY XPERIA Z1از طرفی دیگر، با سایز ۵ اینچ کوچک تر است- اما با همان رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰×۱۹۲۰هستش پس از این لحاظ حتی تیزتر است.

روی هم رفته کدامشان بهتر است؟ گفتنش سخت است وقتی که هر دو مزایا و معایب خود را دارند. صفحه نمایش SONY XPERIA Z1 نامساعدتر است به خاطر زاویه ی دید کم: این ناچیز است و صفحه نمایش TFT(که IPS نیست) مقدار زیادی از رنگ های خود را از دست میدهد و نوسان دارد. همزمان، درجه بندی رنگ نسبتا در SONY XPERIA Z1 دقیق است. درعوض، گوشی G Pro 2 صفحه نمایش IPS LCD با زاویه ی دید و رنگ های خیلی خوب-رنگ های سفید کمی به آبی متمایل است، اما برای بیش تر قسمت ها درجه  بندی رنگ خوب است. صفحه نمایش گوشی سونی کمی از گوشی الجی روشن تر است و روی هم رفته SONY XPERIA Z1 برای اسفاده در بیرون بهتر است.

دوستان در این قسمت ما این دو گوشی را معرفی و طراحی و صفحه نمایش این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کردیم. منتظر قسمت های بعدی و مقایسه های بعدی امکانات این دو گوشی باشید

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.