مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 الترا، نوت ۲۰ الترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در شب - تکفارس 
مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 الترا، نوت ۲۰ الترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در شب - تکفارس 

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 الترا، نوت ۲۰ الترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در شب

حامد شهرزاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:00
مقایسه دوربین

مقایسه‌های زیادی بین دوربین‌های گلکسی اس ۲۱ الترا، نوت ۲۰، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در حالات عادی، سلفی و پرتره انجام شده است. اکنون، باید دید که در هنگام شب و با وجود نور کم، کدامیک از دوربین‌های این گوشی‌های هوشمند بهتر از بقیه عمل می‌کند.

حالت ۱: خاموش کردن نایت مود

تصاویری که در پایین مشاهده می‌کنید، همگی در حالتی گرفته شده‌اند که ویژگی نایت مود در این گوشی‌ها خاموش است. این آزمون به این دلیل انجام شده است که به خاطر نور منعکس‌شده در ساختمان‌های طرف، هر چهار گوشی شرایط خاص نوری را به اندازه کافی و مناسب دانسته‌اند.

عکس‌های گرفته‌شده توسط آیفون ۱۲ پرو مکس کمی روشن‌تر از بقیه تصاویر است که منعکس‌کننده صحنه در دنیای واقعی نیست. دو گوشی هوشمند سامسونگ و همچنین گوشی گوگل پیکسل ۵ تصاویر واقع‌بینانه‌تری را به دست آورده‌اند که به دنیای واقعی نزدیک‌تر است.

در مورد جزئیات تصاویر گرفته‌شده نیز، مطمئناً دوربین‌های دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ الترا و آیفون ۱۲ پرو مکس بهتر از بقیه رقبا هستند. به نظر می‌رسد که جزئیات بیشتری در تصاویر آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد که به‌وضوح مشهود است، اما وضوح بیش از حد در این صحنه خاص از نظر ما کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد و نسبت به دنیای واقعی فاصله دارد.

به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۲۱ الترا با وجود ارائه جزئیات کمتر، به‌خصوص در گوشه‌های تصویر، به دنیای واقعی نزدیک‌تر است. دامنه داینامیکی در این عکس نیز بهتر ثبت شده است، زیرا آیفون برخی از هایلایت‌های نزدیک به نقطه فوکوس در سمت چپ را کلیپ کرده است.

حالت ۲: بزرگنمایی

در مرحله بعدی، ما یک آزمون کوچک در مورد کیفیت تصاویر گرفته‌شده بعد از بزرگنمایی را انجام خواهیم داد تا متوجه شویم این چهار گوشی هوشمند چه عملکردی دارند. صحنه‌ی مخصوصی را انتخاب کردیم تا کنتراست کلی تصاویر گرفته‌شده را نشان دهد و همچنین نشان دهد که چطور نورهای شدید نئونی بر عملکرد دوربین‌های این چهار گوشی هوشمند تأثیر می‌گذارد. باز هم، هیچ‌کدام از این چهار تلفن همراه به‌طور خودکار حالت شب را فعال نکرد یا به کاربر پیشنهاد نداد.

اما وقتی بزرگنمایی می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ گلکسی اس ۲۱ الترا در هنگام ثبت کردن جزئیات حرف اول را می‌زند، زیرا وضوح تصاویر گرفته‌شده عالی است.

دامنه داینامیکی نیز در این تصاویر در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس، گوگل پیکسل ۵ و نوت ۲۰ الترا بهتر است. می‌توانید مشاهده کنید که نور طبیعی ناشی از چراغ‌های روشن رو به بالا به طرز طبیعی و مناسبی با سنگ‌های تراش‌خورده ترکیب می‌شود. این موضوع تا حدی برای تصویر گرفته‌شده توسط نوت ۲۰ الترا نیز صدق می‌کند، اما این عکس به دلیل کمبود نور دریافت شده، دارای کیفیت پایین‌تری است.

حالت ۳

این صحنه نیز در نور کم گرفته شده است، اما آن‌قدر کم نیست که هر چهار گوشی هوشمند به‌صورت خودکار حالت اختصاصی نایت مود را روشن کنند. با این حال، تصاویر گرفته‌شده در این صحنه نیز حاوی اطلاعات جالبی در مورد عملکرد دوربین چهار گوشی هوشمند این مقایسه است.

این تصاویر نیز یک‌بار دیگر به‌وضوح نشان می‌دهد که دوربین اصلی آیفون نسبت به بقیه تصاویر واضح‌تری را ثبت می‌کند، در حالی که گلکسی اس ۲۱ الترا در اینجا نیز عملکردی عالی دارد اما جزئیات کمتر در گوشه‌های تصویر در اینجا نیز دیده می‌شود.

مطالب مرتبط:

حالت ۴: تفاوت بین حالت عادی و نایت مود

در این حالت، به سراغ منظره‌ای رفتیم که به حد کافی تاریک باشد اما نه آنقدر که نتوان در حالت عادی عکس گرفت. با گرفتن دو عکس با هر تلفن در حالت‌های عادی و نایت مود، تفاوت‌های این دو حالت مشخص شده است. تردیدی وجود ندارد که حالت نایت مود تصاویر بهتری را ثبت می‌کند. مهم نیست که حالت نایت مود در کدام گوشی هوشمند و در کدام سیستم‌عامل باشد؛ مطمئناً با استفاده نکردن از آن، کیفیت تصاویر گرفته‌شده در شب کاهش خواهد یافت.

در قسمت زیر، چهار جفت تصویر آورده شده است که به‌وضوح این موضوع را ثابت می‌کند.

حالت ۵: صحنه‌های بسیار تاریک

این تصاویر در شرایط نوری بسیار کم گرفته شده است و تنها منابع نوری قابل مشاهده هستند، کشتی‌های موجود در بندر در نیم مایلی یا دورتر از مکانی که تصاویر گرفته شده‌اند، هستند. همه تلفن‌ها به‌طور خودکار حالت نایت مود را فعال کردند.

حالت ۶: التراواید

دوربین‌های با زاویه دید فوق‌العاده گسترده در چنین شرایط سختی چه تصاویری را ثبت می‌کنند؟ متأسفانه، دوربین‌های التراواید هنوز از نظر کیفیت کلی نتوانسته‌اند در برابر دوربین اصلی قرار بگیرند. همان‌طور که در تصاویر زیر مشخص است، در قسمت‌هایی که نور چندان زیادی در صحنه وجود ندارد، نویزهای زیادی در تصاویر گرفته‌شده دیده می‌شود. به نظر ما دو گوشی گلکسی سامسونگ تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کردند، اگرچه باید توجه داشت که پیکسل ۵ تصویری زیبا را ثبت کرده است که به‌راحتی با رنگ‌های زنده شما را به خود جذب می‌کند.

نتیجه‌گیری

مهم نیست که کدام‌یک از گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بین چهار گوشی فوق را خریداری کرده‌اید. مطمئن باشید که در شرایط نوری ضعیف، دوربین این گوشی‌های هوشمند عملکرد خوبی خواهد داشت. به لطف حالت نایت مود که باعث باز بودن شاتر دوربین‌های این گوشی‌های هوشمند به مدت طولانی‌تری می‌شود، صحنه‌های کم‌نور دیگر مانع بزرگی برای یک عکاس نیستند. در عوض، پرچم‌داران شرکت‌های مختلف با اختلاف نسبتاً کم، تصاویر مطلوبی را ثبت می‌کنند.

با این وجود، مطمئناً جای پیشرفت در کیفیت تصاویر گرفته‌شده در شب وجود دارد. به‌عنوان مثال، گوگل پیکسل ۵ عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به دیگر گوشی‌های مورد بررسی داشت. به‌طور کلی، جدیدترین پرچم‌دار گوگل از لحاظ کیفیت تصاویر گرفته‌شده در شب، تفاوت چندانی با گوشی نسل قبل خود ندارد و به‌زحمت با گوشی‌های گلکسی سامسونگ و آیفون‌های جدید رقابت می‌کند.

گلکسی اس ۲۱ الترا در این رقابت پیروز است و می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی را در شب ثبت کند، اما همین موضوع در مورد آیفون ۱۲ پرو مکس نیز صدق می‌کند.

منبع: Phone Arena

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.