بازی گرن توریسمو در مسابقات المپیک حاضر خواهد بود - تکفارس 
بازی گرن توریسمو در مسابقات المپیک حاضر خواهد بود - تکفارس 

بازی گرن توریسمو در مسابقات المپیک حاضر خواهد بود

علیرضا فاضل
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:01
گرن توریسمو

زمانی که در سال ۱۹۹۷ اولین نسخه از سری بازی‌های مشهور گرن توریسمو بر روی اولین کنسول پلی‌استیشن عرضه شد، استاد کازونوری یامائوچی بزرگ بازی‌های ریسینگ را دوباره از نو تعریف کرد. تعداد خودروهای موجود در بازی، گرافیک چشم‌نواز، و تأکید آن بر روی ارائه تجربه‌ای واقعی از رانندگی همه را مجذوب خود کرده بودند. اما حتی در آن زمان خوش‌بین‌ترین طرفدار پلی‌استیشن هم فکر نمی‌کرد که روزی پای این بازی به بازی‌های جهانی المپیک گشوده شود. اکنون پس از ۲۴ سال از عرضه اولین نسخه از این فرانچایز، این سری افتخار دیگری را نصیب خود کرده است.

اگر فکر می‌کنید که این هنوز یک شوخی است، کاملاً در اشتباه هستید. کمیته جهانی المپیک (IOC) در روز ۲۲ آپریل اعلام کرد که بازی گرن توریسمو به عنوان بخشی از رویداد مجازی المپیک، در این سری بازی‌ها حضور خواهد داشت. این بازی ریسینگ قرار است به رقابت‌های مجازی دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و بیسبال بپیوندد. این رویداد مجازی که از ۱۳ تا ۲۳ ژوئن و قبل از رویدادهای اصلی برگزار خواهد شد، توسط توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌‌های مختلف بازی‌های ویدیویی پشتیبانی می‌شود.

مطالب مرتبط:

توماس بچ (Thomas Bach)، رییس کمیته ملی المپیک درباره حضور این بازی ویدیویی در المپیک به رسانه‌ها اعلام کرد:

رویداد مجازی المپیک یک فرصت کاملاً جدید و منحصر به فرد برای جذب مخاطبان علاقه‌مند به ورزش‌های مجازی است. این رویداد کاملاً با اهداف المپیک توکیو و هم‌چنین المپیک‌های بعدی همخوانی دارد. ما به کمک این مسابقات می‌توانیم افراد بیش‌تری را به سمت ورزش و فعالیت دعوت کنیم و ارزش‌های واقعی این سری رقابت‌ها که عمری به اندازه تاریخ بشر دارند را بازتعریف کنیم.

ممکن است این سوال را از خود بپرسید که مسئولان برگزاری این رویداد چگونه می‌خواهند آن را برگزار کنند؟ با این که فقط چند هفته بین شروع این مسابقات و معرفی گرن توریسمو به عنوان یکی از رشته‌های آن وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد برگزارکنندگان این مراسم برای مدت طولاتی مشغول آماده کردن مقدمات آن بوده‌اند. از آن‌جایی که کمیته جهانی المپیک اطلاعات بیش‌تری بجز پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی از این رویداد منتشر نکرده است، باید برای اخبار بیش‌تر چشم به وبسایت رسمی آنان یعنی olympicchannel.com دوخت.

پس اگر دفعه بعد والدین شما به دلیل بازی کردن زیاد بر سر شما فریاد کشیدند، بگویید که شما در حال تمرین برای حضور در مسابقات المپیک هستید! دنیای عجیبی است، نه؟

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید