گوشی‌های سری ویوو V21 با دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسل رونمایی شدند - تکفارس 
گوشی‌های سری ویوو V21 با دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسل رونمایی شدند - تکفارس 

گوشی‌های سری ویوو V21 با دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسل رونمایی شدند

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:15
ویوو V21

گوشی‌های هوشمند سری ویوو V21 امروز معرفی شدند. این گوشی‌ها احتمالا دارای بهترین دوربین‌های سلفی در بین هندست‌های میان‌رده موجود در بازار هستند. سری ویوو V21 شامل سه مدل ویوو V21، ویوو V21 5G و ویوو V21e می‌شود. دو مدل اول به جز در بخش شبکه دقیقا مشابه هم هستند، اما مدل e برخلاف دو مدل قبلی از یک چیپست اسنپدراگون استفاده کرده و تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد.

ویوو V21 و ویوو V21 5G از دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر OIS و EIS بهره می‌برند که قادر به ضبط ویدئوهای ۴K است. دوربین سلفی این گوشی‌ها در داخل یک ناچ قرار گرفته‌اند و خبری از مکانیسم کشویی یا پاپ‌آپ نیست. ضمن اینکه دو عدد فلاش LED نیز در بالای فریم گوشی‌ها تعبیه شده که در محیط‌های تاریک می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. این دوربین‌ها همچنین از قابلیت اتوفوکوس و حالت AI Night Portrait پشتیبانی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

ویوو V21e نیز دارای دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس است، اما فاقد سیستم لرزشگیر OIS است. دو فلاش LED  هم از روی این گوشی حذف شده‌اند. اما کاربران همچنان به حالت‌های Night Portrait و Super Night Selfie دسترسی خواهند داشت.

ویوو V21

این سه مدل در پشت خود از سیستم دوربین سه‌گانه‌ی مشابه بهره می‌برند. دوربین‌های پشت شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر OIS، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شوند.

سه گوشی جدید V21 از نظر ضخامت بسیار نازک هستند، به‌طوریکه مدل ۵G این سری، نازک‌ترین گوشی ۵G ویوو محسوب می‌شود. نکته جالب دیگر درباره گوشی‌های جدید ویوو این است که آن‌ها رنگ‌‌بندی‌های مختلفی با پرداخت‌های متنوع در پشت خود دارند و دارای ضخامت‌ها و وزن‌های متفاوتی هستند.

گوشی‌های جدید ویوو از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن +۱۰۸۰p بهره می‌برند. نمایشگر گوشی‌ها دارای نسبت تصویر به بدنه ۲۰:۹ است و از متریال قدیمی E3 ساخته شده‌ است. البته مدل‌های V21 و V21 5G از فناوری +HDR10 و مدل V21e از فناوری HDR10 پیشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه، نمایشگر مدل e با روشنایی ۴۳۰ نیت در مقایسه با روشنایی ۵۰۰ نیت دو مدل دیگر، کمی مات‌تر است. با این‌حال، هر سه مدل دارای حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر خود هستند.

ویوو V21

کار پردازش ویوو V21 و V21 5G را چیپست ۷ نانومتری Dimensity 800U برعهده دارد. این چیپست دارای ۲ هسته Cortex-A76 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز در کنار یک پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 است. این چیپست، روی مدل ۵G می‌تواند سرعت‌های دانلود تا ۲.۳ گیگاهرتز را فراهم کند. البته این سرعت‌ها در مدل ۴G کمتر خواهند بود.

ویوو V21

در مقابل، ویوو V21e مجهز به تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۲۰G است. این چیپست دارای ۲ هسته Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز در کنار یک پردازنده گرافیکی Adreno 618 و یک مودم X15 LTE است. هر سه مدل ویوو V21 دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و انرژی خود را از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرند که از فناوری شارژ سریع ۳۳W FlashCharge پشتیبانی می‌کند.

ویوو V21

ویوو V21 و V21 5G به‌زودی در سه رنگ صورتی، آبی و سفید عرضه خواهند شد و ویوو V21e در دو رنگ مشکی و بنفش در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

ویوو V21 و V21e امروز در مالزی قابل پیش‌سفارش هستند و این گوشی‌ها از پنجم ماه می به‌ترتیب به قیمت‌های ۱۶۰۰ و ۱۲۰۰ رینگیت مالزی به فروش خواهند رسید. با این‌حال، مدل ویوو V21 5G در مالزی عرضه نخواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید