ساکنان ایالت کنتاکی به میدان‌های تردد عادت ندارند - تکفارس 
ساکنان ایالت کنتاکی به میدان‌های تردد عادت ندارند - تکفارس 

ساکنان ایالت کنتاکی به میدان‌های تردد عادت ندارند

علیرضا فاضل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 23:36
میدان در کنتاکی

به تازگی در ایالت کنتاکی یک میدان برای عبور و مرور راحت‌تر خودروها ساخته شده است، اما متأسفانه هیچ‌کدام از ساکنان آن منطقه به آن عادت ندارند. به کارگیری میدان‌ها برای عبور وسایل نقلیه شاید یک چیز بسیار عادی در سراسر جهان باشد، اما در ایالات متحده شرایط مقداری متفاوت است. در این کشور از میدان‌های عبور و مرور به ندرت استفاده می‌شود، در نتیجه تعداد کمی از رانندگان با آن‌ها آشنایی دارند. حال به تازگی در یکی از مناطق بیرون شهری ایالت کنتاکی یک میدان ساخته شده است که ساکنان این ناحیه را با دردسرهای زیادی رو به رو کرده است.

مطالب مرتبط:

طبق ویدیویی که در شبکه اجتماعی ردیت توسط یکی از کابران به اشتراک گذاشته شده است، برای ساکنانی که تمام عمر خود را به تقاطع‌ها و چهارراه‌ها عادت کرده‌اند، سر و کله زدن با این محیط دایره شکل به صورت خنده‌داری سخت است! از این میدان به صورت روزانه ۴۰۰۰ خودرو عبور می‌کنند و مدیریت این منطقه تصمیم بر آن گرفت تا برای کاهش تصادفات موجود در این مسیر خاص، یک میدان را جایگزین چهار راه کند. این تصمیم مدیریتی شاید بر روی کاغذ راه حلی مناسب محسوب شود، اما در عمل رانندگان باید با قوانین گذر از فلکه‌ها و میدان‌ها آشنایی‌های کافی را داشته باشند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

بر اساس آمارهای موجود، چیزی در حدود ۷۰۰۰ هزار فلکه و میدان بزرگ و کوچک در سراسر این کشور وجود دارد. خوشبختانه برنامه‌های مسیریاب مانند Google Maps و Apple Maps مجهز به آموزش‌های لازم برای گذر از این نوع مسیرها هستند که کار را برای راننده بسیار آسان‌تر می‌کنند.

این میدان کوچک تنها چند هفته است که برای استفاده در دسترس عمومی قرار گرفته است، پس هنوز جا برای پیشرفت و آشنایی هر چه بیش‌تر ساکنان با آن وجود دارد. در ویدیوی منتشر شده، یک راننده وارد یک مسیر اشتباهی می‌شود و صفی از خودروهای پشت خود را گمراه کرده و به همان مسیر می‌کشاند. باید امیدوار بود کسانی که با این نوع مسیرها آشنا هستند به کمک کسانی که تاکنون با میدان و فلکه برخورد نکرده‌اند بشتابند!

 

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید