خودروهای آلفا رومئو کیفیتی در حد رقبای آلمانی خود دارند - تکفارس 
خودروهای آلفا رومئو کیفیتی در حد رقبای آلمانی خود دارند - تکفارس 

خودروهای آلفا رومئو کیفیتی در حد رقبای آلمانی خود دارند

علیرضا فاضل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 21:48
آلفا رومئو

طرفداران سرسخت آلفا رومئو باید بدانند که این کمپانی ایتالیایی اخیراً شاهد تغییراتی در سطح مدیریتی خود بوده است. بعد از ادغام کمپانی کرایسلر با گروه PSA که متشکل از تولیدکننده‌هایی مانند پژو، سیتروئن و اوپل است، یکی از اعضای بلندپایه PSA به نام جین فیلیپ امپاراتو (Jean-Philippe Imparato) به دستور رییس ابرکمپانی استلانتیس (Stellantis) یعنی کارلوس ترورس که مالک این دو کمپانی  به حساب می‌آید، کنترل بخش آلفا رومئو را عهده‌دار شد.

کمپانی آلفا رومئو در مدت اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. از فروش بسیار کم تا تأخیر در عرضه آخرین اتوموبیل شاسی‌بلند خود به بازار مصرف. استراتژی امپاراتو برای برگرداندن این تولیدکننده قدیمی به زمین بازی متشکل است از تأکید بر روی کیفیت و سودآوری. بر خلاف باور عمومی، وی باور دارد که کیفیت محصولات آلفا رومئو تنه به تنه رقبای آلمانی خود می‌زند و قادر به رقابت با آنان هستند.

مطالب مرتبط:

با هدف جان بخشیدن به آلفا رومئو، مدیرعامل جدید این کمپانی تصمیم گرفت تا جدیدترین خودروی شاسی‌بلند این کمپانی یعنی Tonale را با تأخیری چندماهه عرضه کند و از مهندسان پروژه خواست تا مدت زمان بیش‌تری را به بازدهی و کارایی خودرو اختصاص دهند. این مدل هم‌اکنون برای عرضه در ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده است؛ اما آلفا رومئو هنوز برگ برنده خود یعنی شاسی‌بلند Stelvio را رو نکرده است.

تیم مدیریتی جدید آلفا رومئو در نظر دارد تا همانند کارلوس ترورس که گروه PSA را از یک کمپانی نزدیک به ورشکستگی تبدیل به یکی از غول‌های صنعت خودروسازی در اروپا تبدیل نمود، این برند قدیمی را نیز رنگ و رویی تازه ببخشد. این کار بدان معناست که این تولیدکننده باید به حد مشخصی از سوددهی برسد تا بتواند با دیگر کمپانی‌ها به رقابت بپردازد.

چیزی که از برنامه کاری امپاراتو مشخص می‌شود این است که این مدیرعامل تازه وارد می‌خواهد سطح قیمت‌ محصولات آلفا رومئو را به قیمت‌های محصولات مشابه آلمانی نزدیک کند. وی اعتقاد دارد که کلید اصلی در رقابت با دیگر رقبا قیمت تمام شده است که این قیمت هم خود به عوامل مختلفی مانند شاخص‌های مصرف و تولید آلایندگی بستگی دارند.

این برنامه توسعه پنج ساله قرار است این برند را به دوران طلایی خود بازگرداند. این نتایج در کوتاه مدت به دست نخواهند آمد، اما باعث نجات این کمپانی از وضع نه چندان خوشایند فعلی خواهند شد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.