هوآوی ماهواره‌های آزمایش فناوری ۶G را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 
هوآوی ماهواره‌های آزمایش فناوری ۶G را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 

هوآوی ماهواره‌های آزمایش فناوری ۶G را به فضا ارسال می‌کند

مهدی حلوائی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:27
فناوری 6G

فناوری ۵G در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال جایگزینی دیگر فناوری‌ها بوده و محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. کشورهای در حال توسعه نیز در تلاشند تا از این فناوری بهره‌مند شوند. شرکت‌های پیشرو در عرضه‌ی فناوری موفق شدند تا ۵G را به استاندارد جهانی تبدیل کنند و حالا نیز در حال کار بر روی فناوری نسل بعد، یعنی ۶G می‌باشند. به‌نظر می‌رسد که شرکت هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت، قدم بعدی در مسیر تولید فناوری ۶G را نیز برداشته است.

براساس گزارش منابع نزدیک به شرکت هوآوی در چین، این شرکت قصد دارد تا با همکاری دو شرکت چینی دیگر، دو ماهواره را در مردادماه (جولای) به فضا پرتاب کند. هدف این ماهواره‌‌ها، فعال‌سازی شبکه‌ی ۶G تولیدشده توسط شرکت هوآوی است.

مطالب مرتبط:

فناوری 6G

با پرتاب این ماهواره‌ها، شرکت هوآوی به یکی از پیشروهای بخش تحقیق و توسعه‌ی فناوری ۶G تبدیل خواهد شد. این پرتاب با همکاری دو شرکت هوآوی، چاینا موبایل و همچنین سازمان فضایی ملی چین صورت خواهد گرفت و تاثیر بسزایی در فناوری‌های اصلی کشور چین خواهد داشت.

متخصصین بخش فناوری بر این باورند که فناوری ۶G حدود ۵۰ برابر سریع‌تر از ۵G خواهد بود. در مقایسه با شبکه‌های ۵G که برای انتقال سیگنال از پایگاه‌های زمینی استفاده می‌کنند، شبکه‌های ۶G به‌دلیل فرکانس بالاتر سیگنال‌ها از ماهواره‌ها بهره خواهند برد.

ژو ژیجون، مدیرعامل شرکت هوآوی، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که شبکه‌های ۶G این شرکت در سال ۲۰۳۰ میلادی راه‌اندازی خواهند شد. او همچنین تایید کرد که شرکت هوآوی به زودی در مورد کاربرد و ماهیت فناوری ۶G توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

کشور چین در راه‌اندازی و استفاده از فناوری ۵G پیشرو بوده و به‌ احتمال زیاد این امر در مورد فناوری ۶G نیز صدق خواهد کرد. این اقدام شرکت چینی هوآوی با وجود تحریم‌های کشور آمریکا قابل توجه به‌نظر می‌رسد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید