نوکیا X50 با دوربین پنج‌گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در راه است - تکفارس 
نوکیا X50 با دوربین پنج‌گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در راه است - تکفارس 

نوکیا X50 با دوربین پنج‌گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در راه است

افشین نوری
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 14:49
نوکیا X50

شرکت HMD در سال ۲۰۱۹ گوشی هوشمند نوکیا ۹ PureView را به‌عنوان اولین هندست دنیا با ماژول دوربین پنج‌گانه معرفی کرد. در حالیکه گزارش‌های متعددی درباره مدل بعدی این گوشی منتشر شده‌اند، اما ظاهرا این شرکت قصد دارد به جای یک گوشی پرچمدار، یک هندست میان‌رده‌‌ی رده‌بالا با سیستم دوربین پنج‌گانه معرفی کند که درواقع مدل بعدی نوکیا ۸.۳ ۵G خواهد بود. این خبر را وب‌سایت Nokia Power User منتشر کرده و گفته است که این گوشی احتمالا به‌عنوان یک مدل از سری X روانه بازار خواهد شد.

گزارش جدید ادعا کرده است که مدل بعدی نوکیا ۸.۳ ۵G مجهز به ماژول دوربین پنج‌گانه با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود. البته این گوشی قرار نیست با نام نوکیا ۸.۴ ۵G روانه بازار شود، بلکه احتمالا با نام نوکیا X50 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که هندست جدید، از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی PureDisplay V4 با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره ببرد. گزارش مذکور گفته است که کار پردازش نوکیا X50 را چیپست معرفی‌نشده‌ی اسنپدراگون ۷۷۵G با شماره مدل SM7350 برعهده خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

از طرفی، باتری این گوشی احتمالا ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت. اخیرا یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تائیدیه TUV را برای یک گوشی نوکیا دریافت کرده بود. براساس این تائیدیه، باتری مذکور از شارژ سریع ۲۲.۵ وات پشتیبانی خواهد کرد.

در گزارش جدید، اشاره‌ای به سایر دوربین‌های نوکیا X50 نشده است. با این‌حال، انتظار می‌رود که ماژول دوربین پنج‌گانه این گوشی شامل یک لنز التراواید، یک سنسور عمقی، یک دوربین ماکرو و یک لنز تله‌فوتو باشد. نوکیا X50 احتمالا از فناوری اپتیک شرکت ZEISS و فناوری صوتی شرکت OZO Audio بهره خواهد برد.

هنوز مشخص نیست که کوالکام چیپستی به نام اسنپدراگون ۷۷۵G معرفی خواهد کرد یا نه. این شرکت اخیرا تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۷۸۰G را با شماره مدل SM7350-AB به‌عنوان مدل بعدی اسنپدراگون ۷۶۵/۷۶۵G معرفی کرده است. بنابراین، در حال‌حاضر معلوم نیست که کدام چیپست کار پردازش نوکیا X50 را بر عهده خواهد داشت.

منبع: gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید