سامسونگ گوشی‌های قدیمی گلکسی را به دستگاه اینترنت اشیا تبدیل می‌کند - تکفارس 
سامسونگ گوشی‌های قدیمی گلکسی را به دستگاه اینترنت اشیا تبدیل می‌کند - تکفارس 

سامسونگ گوشی‌های قدیمی گلکسی را به دستگاه اینترنت اشیا تبدیل می‌کند

افشین نوری
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:20
سامسونگ اینترنت اشیا

سامسونگ اخیرا یک برنامه جدید به نام Galaxy Upcycling at Home معرفی کرده که به دارندگان دستگاه‌های گلکسی اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند گلکسی خود را از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری ساده به دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) تبدیل کنند. شما از طریق این آپدیت نرم‌افزاری می‌توانید از حسگرهای داخل گوشی‌های قدیمی خود استفاده کرده و آن‌ها را به‌عنوان دستگاه‌های اینترنت اشیا به کار گیرید.

مطالب مرتبط:

این برنامه دو کاربرد مهم دارد:

  • دستگاه‌های گلکسی با استفاده از راهکار هوش مصنوعی (AI) بهبودیافته می‌توانند با دقت بیشتری صداهای محیط اطراف را تشخیص دهند و کاربران می‌توانند از این طریق صداهای خاصی را ضبط کنند. برای مثال، اگر دستگاه کاربر صداهایی مانند گریه‌ی بچه، پارس کردن سگ، میو کردن گربه یا صدای در زدن را تشخیص دهد، مسقیما هشداری به گوشی ارسال می‌کند و کاربر می‌تواند به صدای ضبط‌‌شده گوش دهد.
  • دستگاه‌های گلکسی همچنین می‌توانند به‌عنوان حسگر نور برای اندازه‌گیری میزان روشنایی اتاق استفاده شوند. کاربران به‌راحتی می‌توانند دستگاه‌ خود را طوری تنظیم کنند تا در صورتی که نور اتاق از یک استاندارد مشخص تاریک‌تر شد، لامپ‌ها یا تلویزیون موجود در اتاق به‌طور خودکار از طریق قابلیت SmartThings روشن شوند.

البته برای اینکه گوشی شما بتواند به‌طور مستمر صدا و نور را تشخیص دهد، نیاز به این دارد که به‌طور مداوم و برای مدت زمان طولانی فعال باشد. برای این منظور، سامسونگ راهکارهایی را برای بهینه کردن مصرف باتری معرفی کرده است.

نسخه آزمایشی برنامه Galaxy Upcycling at Home هم‌اکنون در کشورهای آمریکا، انگلیس و کره‌جنوبی قابل دسترس است.

منبع: mspoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید