نحوه‌ی ساخت لینک قسمت دلخواه صفحه در گوگل کروم - تکفارس 
نحوه‌ی ساخت لینک قسمت دلخواه صفحه در گوگل کروم - تکفارس 

نحوه‌ی ساخت لینک قسمت دلخواه صفحه در گوگل کروم

محمد رضا حیدری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:10
نحوه‌ی ساخت لینک قسمت دلخواه صفحه در گوگل کروم

با معرفی گوگل کروم ۹۰، گوگل ویژگی جدیدی را به این مرورگر محبوب اضافه کرده که به آن اجازه‌ی اشتراک بخشی خاص از متن وب‌سایت را به صورت لینک به کاربران می‌دهد. گاهی اوقات هنگامی که قصد به اشتراک‌گذاری مطلبی را با دیگران داشته باشید، ترجیح می‌دهید تا آن‌ها تنها به بخشی از مطلب مراجعه کرده و دیگر نیاز به خواندن تمام قسمت‌های مطلب نداشته باشند. در این صورت گوگل با ویژگی جدید مرورگر خود شما را غافل‌گیر خواهد کرد!

سال پیش گوگل افزونه‌ای را برای انجام این کار معرفی کرد که با محبوبیت بالای این افزونه و کاربرد فراوان چنین ویژگی خلاقانه‌ای، این شرکت تصمیم گرفت تا این ویژگی را به طور پیش‌فرض در مرورگر خود قرار دهد. در ادامه با این راهنما همراه باشید تا به سادگی بتوانید بخش‌های مد نظر خود از یک متن را به طور لینک به اشتراک بگذارید.

نحوه‌ی به اشتراک‌گذاری بخشی از مطلب به صورت لینک در گوگل کروم

  • قسمتی از متن که قصد به اشتراک‌گذاری آن را دارید را انتخاب کنید.
  • بر روی متن انتخاب شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Copy Link to Highlight را انتخاب کنید.
  • لینک کپی شده‌ی دارای نماد هش (#) را به اشتراک بگذارید.

نحوه‌ی ساخت لینک قسمت دلخواه صفحه در گوگل کروم

در نظر داشته باشید که این ویژگی تا به اینجا تنها بر روی مرورگرهای مایکروسافت آج و گوگل کروم کار می‌کند و دیگر مرورگرها مانند فایرفاکس و اپرا از این ویژگی بهره نمی‌برند. با این حال کاربران این مرورگرها همچنان با استفاده از این لینک‌ها می‌توانند به صفحه‌ی موردنظر بروند.

این ویژگی تنها در دسترس اندروید و دسکتاپ قرار دارد و گوگل اعلام کرده که به زودی آن را برای آی‌اواس نیز منتشر می‌کند. در صورتی که دستگاه شما دارای کروم ۹۰ است و تمام پیش‌نیازهای مورد نظر را دارد اما همچنان این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، در کروم به آدرس Chrome://flags رفته، عبارت copy-link-to-text را جست‌وجو کرده و آن را فعال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.