اپلیکیشن یوتیوب تنظیمات جدیدی را برای کیفیت ویدئو دریافت کرد - تکفارس 
اپلیکیشن یوتیوب تنظیمات جدیدی را برای کیفیت ویدئو دریافت کرد - تکفارس 

اپلیکیشن یوتیوب تنظیمات جدیدی را برای کیفیت ویدئو دریافت کرد

افشین نوری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:30
یوتیوب

یوتیوب تنظیمات جدیدی را برای رزولوشن ویدئو در اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS خود منتشر کرده است. یوتیوب قبلا برای پخش ویدئو، لیستی از رزولوشن‌ها را به‌همراه یک گزینه Auto ارائه می‌کرد که گزینه Auto به اپلیکیشن اجازه می‌داد تا کیفیت ویدئو را بسته به سرعت اینترنت شما به‌طور خودکار تنظیم کند.

اما حالا در تغییرات جدید، شما در منوی Quality، فقط به چهار گزینه Advanced ،Higher picture quality ،Data saver ،Auto دسترسی خواهید داشت. گزینه Auto همان قابلیت قبلی خودش را دارد، در حالیکه گزینه Higher picture quality از دیتای بیشتری برای پخش باکیفیت ویدئو استفاده می‌کند. این گزینه حتی می‌تواند در اتصال پرسرعت وای‌فای، کیفیت ویدئو را تا ۷۲۰p افزایش دهد.

از طرف دیگر، گزینه Data saver دیتای کمتری مصرف می‌کند و رزولوشن را تا ۴۸۰p کاهش می‌دهد. البته تجربه‌ای که ما در استفاده از این گزینه داشتیم نشان می‌دهد که اگر اینترنت شما به‌اندازه کافی سریع باشد، با انتخاب این گزینه، همچنان شاهد ادامه پخش ویدئو با کیفیت ۷۲۰p خواهید بود.

اما گزینه Advanced جایی است که شما به لیستی از رزولوشن‌های مختلف برای پخش ویدئو دسترسی خواهید داشت. البته باید خاطرنشان کنیم که تغییرات رزولوشن، فقط در مورد ویدئویی که در حال پخش است اعمال خواهد شد. با این حال، شما امکان تنظیم کیفیت پیش‌فرض را برای همه ویدئوها خواهید داشت. برای این کار می‌توانید به منوی Settings > Video quality preferences رفته و پیش‌فرض‌های خود را برای اتصال وای‌فای و شبکه‌های اینترنت موبایلی تنظیم کنید.

مطالب مرتبط:

البته همانطور که متوجه شدید، شما نمی‌توانید یک رزولوشن خاص را به‌عنوان پیش‌فرض برای همه ویدئوها تنظیم کنید، چراکه گزینه Advanced، در منوی Video quality preferences  قابل‌دسترس نیست.

از آنجائیکه تنظیمات جدید، یک مرحله اضافی برای تغییر رزولوشن ویدئو معرفی کرده، ممکن است مورد رضایت خیلی از کاربران قرار نگیرد؛ اما باید بگوییم که یوتیوب با این کار خواسته تا کاهش مصرف دیتا را برای آن‌دسته از کاربرانی که اطلاعات چندانی درباره رزولوشن ویدئو ندارند راحت‌تر کند.

تنظیمات جدید، از طریق یک سوئیچ سمتِ سرور (server-side switch) ارائه شده و بنابراین تضمینی وجود ندارد که با آپدیت اپلیکیشن یوتیوب به آخرین نسخه آن، تنظیمات جدید را دریافت کنید. اما به نظر می‌رسد که یوتیوب در مدت زمان کوتاهی آپدیت جدید را به‌طور کامل منتشر خواهد کرد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید