یک شرکت کوچک کنترل آی پی پنتاگون را به دست گرفت - تکفارس 
یک شرکت کوچک کنترل آی پی پنتاگون را به دست گرفت - تکفارس 

یک شرکت کوچک کنترل آی پی پنتاگون را به دست گرفت

حامد شهرزاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 11:47
هک

به گفته واشنگتن پست، وزارت دفاع آمریکا در یک پروژه جدید برای یافتن منافذی در شبکه خود، تقریباً ۱۷۵ میلیون آی پی آدرس خود را در یک شرکت کوچک در فلوریدا داده است. این شرکت کوچک کنترل آی پی پنتاگون را به دست گرفته است.

شرکت گلوبال ریسورس سیستم مدیریت آی پی آدرس‌های را از چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹ معادل با ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کرد. سخنگوی پنتاگون به واشنگتن پست گفت که این پروژه آزمایشی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های احتمالی و جلوگیری از استفاده غیر مجاز از فضای آی پی آدرس‌های نقطه به نقطه است.

مطالب مرتبط:

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هنوز آی پی آدرس‌های مخصوصی را در اختیار دارد. بر اساس گزارش واشنگتن پست، گلوبال ریسورس سیستم در سپتامبر تأسیس شد و این شرکت نتوانست هیچ قرارداد فدرال دیگری یا وب سایت رسمی مخصوص شرکت خود را پیدا کند.

این طرح ظاهراً تحت مسئولیت تیمی به نام خدمات دیجیتال دفاعی در پنتاگون است که مشکلات دفاعی پنتاگون را برطرف کرد و آزمایش‌های فنی را برای ارتش کشور آمریکا انجام داد. این تیم مستقیماً به وزیر دفاع گزارش می‌دهند.

هنوز مشخص نیست که وظایف انجام شده توسط گلوبال ریسورس سیستم برای وزارت دفاع چیست، اما واشنگتن پست کشف کرد که این شرکت ترافیک سنگین اینترنت را به آی پی آدرس وزارت دفاع ارسال کرده است. یک کارشناس امنیتی حدس می‌زند که این شرکت ممکن است اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد هک و روش‌های هکر‌های آنلاین و همچنین هرگونه تغییر شکل احتمالی سیستم پنتاگون که باید به منظور برطرف کردن نواقص موجود انجام شود را به وزارت دفاع ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید