خودروی مدرن فراری با طراحی کلاسیک - تکفارس 
خودروی مدرن فراری با طراحی کلاسیک - تکفارس 

خودروی مدرن فراری با طراحی کلاسیک

علیرضا فاضل
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:18
فراری GTO

چنین چیزی حقیقت دارد که تکنولوژی در صنعت خودرو به شدت در حال پیشرفت است و در آینده‌ای نه چندان دور، بزرگراه‌های ما با اتوموبیل‌های برقی پر خواهند شد؛ اما آن زمان هنوز فرا نرسیده است. بخش مهندسی GTO Engineering فراری در حال طراحی خودرویی است تا به ما دوران طلایی اتوموبیل‌های بزنینی را دوباره یادآوری کند. زمانی که بهترین سواری‌ها خودروهای دو نفره با موتور V12 فراری بودند. ما به شما Squalo را معرفی می‌کنیم؛ اتوموبیلی  کلاسیک در دوران مدرن!

مطالب مرتبط:

شعبه GTO Engineering کمپانی فراری که در بریتانیا مستقر است، طرح‌های مفهومی اولیه این خودرو را در نوامبر ۲۰۲۰ رونمایی کرد. در آن زمان، ما تنها به چند رندر اولیه و اطلاعاتی ابتدایی مثل استفاده این خودرو از موتور V12 دسترسی داشتیم. حتی نام این مدل در آن زمان مشخص نشده بود؛ البته این خودرو یک اسم رمز به نام مدرنا (Moderna) داشت که آن را از روی شهری در ایتالیا به نام مودنا (Modena) الهام گرفته بودند. حال مراحل طراحی خودرو با پیشرفت زیادی روبرو شده‌اند و رندرهای آن تقریباً به مراحل تولید خودرو نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. این اتوموبیل از موتور ۴ لیتری V12 استفاده می‌کند که همانند خود اتوموبیل در مقر GTO Engineering طراحی شده است که آن را به یک فراری کلاسیک تمام‌عیار تبدیل می‌کند.

مارک لیون (Mark Lyon)، مدیرعامل شعبه GTO Engineering درباره این اتوموبیل کلاسیک به رسانه‌ها اعلام کرد:

همیشه بخش‌های کوچک و جزئیات کم‌تر دیده شده است که بیش‌ترین وقت ما را در طراحی خودرو می‌گیرند. ما در مرحله‌ای از تولید قرار داریم که بالاخره می‌توانیم طرح‌های مد نظرمان را به شرکای تجاری خود نشان دهیم و قدمی رو به جلو برای به واقعیت رساندن این طرح‌های اولیه برداریم. در طول تمام این مدتی که من در این صنعت حضور داشته‌ام، تا این اندازه برای طراحی یک خودرو هیجان‌زده نبوده‌ام.

GTO Engineering در نظر دارد تا اتوموبیلی سبک با وزنی هزار کیلوگرمی تولید کند. در ساخت شاسی این خودرو از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده خواهد شد. سیستم اگزوز این اتوموبیل طراحی مدرن خواهد داشت و از تایرهایی به طول ۱۸ اینچ برخوردار خواهد بود. درباره میزان قدرت این خودرو هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما با در نظر گرفتن این که این خودرو زیر نظر کمپانی فراری طراحی می‌شود، باید انتظار چیز هیجان انگیزی را داشته باشیم.

GTO Engineering قول انتشار اطلاعات بیش‌تری را در ماه‌های آینده داده است و اولین دستگاه‌های تولید شده آن در سال ۲۰۲۳ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید