کنسول بازی اورکید VS معرفی شد - تکفارس 
کنسول بازی اورکید VS معرفی شد - تکفارس 

کنسول بازی اورکید VS معرفی شد

مهدی حلوائی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:35
اورکید VS

کنسول دستی اورکید (Evercade) که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، قابلیت اتصال به تلویزیون از طزیق درگاه مینی HDMI را داشت اما مشخص بود که صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی آن برای استفاده در تلویزیون ساخته نشده بود. حالا نسخه‌ی جدیدی از کنسول اورکید با نام” اورکید VS” معرفی شده است که قابلیت اتصال به تلویزیون را داشته و بازی‌های قدیمی را با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل اجرا می‌کند. این دستگاه همچنین از ۴ درگاه USB برای اتصال کنترلر استفاده کرده و قیمت آن، ۹۹ دلار اعلام شده است. پیش‌فروش این کنسول از ۷ خرداد (۲۸ می) آغاز خواهد شد و تاریخ عرضه‌ی آن، ۱۲ آبان (۳ نوامبر) در نظر گرفته شده است.

کاربران برای اجرای بازی‌های کنسول اورکید VS، باید کارتریج‌ مورد نظر خود را در شیار بالای دستگاه، که شباهت بسیاری به کنسول NES دارد، قرار بدهند. کنسول دستی اورکید نیز از چنین کارتریج‌هایی استفاده می‌کرد. این کارتریج‌ها فایل‌های سیو کاربران را در خود جای داده و می‌توان از آن در هر دو کنسول دستی و خانگی اورکید استفاده کرد. کاربران می‌توانند از سه حالت ۴:۳، رزولوشن بالا و یا فول اسکرین برای اجرای بازی بهره ببرند. شرکت سازنده اعلام کرده است که این ویژگی‌های بصری در به‌روزرسانی بعدی به کنسول دستی اورکید نیز اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

اورکید VS

اورکید به همراه کنترلرهای مخصوص خود عرضه خواهد شد اما کاربران می‌توانند از کنترلرهای USB، مانند کنترلرهای سازگار ایکس باکس، کنترلر بدون سیم ۸BitDo که از دانگل‌ USB استفاده می‌کند و همچنین بسیاری دیگر از کنترلرها بهره ببرند. همچنین در صورت خرید کابل اتصال مربوطه، می‌توان از کنسول دستی اورکید به عنوان کنترلر استفاده کرد. این کنسول به همراه کابل برق USB عرضه خواهد شد اما خبری از کابل HDMI درون جعبه نخواهد بود.

رویکرد بین دستگاهی کنسول‌های اورکید بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند بازی خود را از کنسول دستی به VS منتقل کرده و بازی را بر روی نمایشگر بزرگ‌تر تجربه کنند و این نکته، با توجه به کوچک‌بودن شرکت و تعداد کم کارکنان آن، تحسین‌برانگیز است. با این وجود، اجرای بازی‌های کنسول دستی اورکید بر روی کنسول VS مشکلاتی نیز در پی خواهد داشت. برای مثال، برخی از بازی‌های محبوب کنسول دستی اورکید بر روی VS اجرا نخواهند شد. دو کارتریج بازی‌های شرکت نامکو تنها برای اجرا بر روی کنسول دستی اورکید طراحی شده و از این رو، کاربران کنسول اورکید VS به بازی‌هایی مانند Pac-Man ،Dig Dug ،Galaga و دیگر بازی‌های این دو کارتریج دسترسی نخواهند داشت.

اورکید VS

شرکت بلیز اینترتینمنت انتظار دارد که تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۸۰ بازی در اکوسیستم اورکید قابل اجرا باشد. این شرکت همچنین به‌دنبال رفع مشکلات اجرای بازی‌های کنسول دستی بر روی VS می‌باشد. قرار است که در آینده، تمام بازی‌های کنسول اورکید VS بر روی کنسول دستی اورکید قابل اجرا باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید