شورلت کوروت Z06 قدرتی معادل ۶۱۷ اسب بخار خواهد داشت - تکفارس 
شورلت کوروت Z06 قدرتی معادل ۶۱۷ اسب بخار خواهد داشت - تکفارس 

شورلت کوروت Z06 قدرتی معادل ۶۱۷ اسب بخار خواهد داشت

علیرضا فاضل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:11
شورلت کوروت

شورلت کوروت C8 یکی از مورد انتظار‌ترین خودروهای مدت اخیر به حساب می‌آید. از زمان فاش شدن اولین تصاویر آن تا معرفی رسمی و در نهایت عرضه به بازار، این اتوموبیل سوپراسپورت در مرکز توجه رسانه‌ها قرار داشت و می‌توان گفت دلیل اصلی آن وجود اطلاعات زیاد و موثق در مورد آن بود. حال زمان برای کوروت C8 دوست داشتنی به اتمام رسیده است و وقت خودنمایی برادر تازه نفس آن یعنی کوروت Z06 است.

بر اساس اخبار منتشر شده در مجله استرالیایی Wheels و سردبیر سابق آن، آنگوس مکنزی (Angus Mackenzie) که سابقه طولانی در فاش کردن اطلاعات شورلت کوروت دارند، کمپانی شورلت در نظر دارد تا ۴ مدل مختلف از کوروت را عرضه کند. آنگوس مکنزی که هم‌اکنون در MotorTrend فعالیت می‌کند اعلام کرده است که این چهار مدل E-Ray ، ZR1، Zora و Z06 نام دارند. از میان این چهار اتوموبیل معرفی شده، اطلاعات دقیقی در مورد آخرین مدل یاد شده یعنی Z06 وجود دارد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش Wheels، مدل Z06 از موتور به‌روزرسانی شده و بسیار قدرتمند V8 استفاده می‌کند. این نسخه به‌روز شده از V8 طراحی بسیار مشابه با موتور ۴٫۲ لیتری کادیلاک به نام Blackwing خواهد داشت و بسیاری از اجزای آن از این موتور الگو گرفته شده‌اند. با این حال این ورژن V8 بسیار قدرتمند تر از موتور کادیلاک خواهد بود و توانایی  دور موتور ۹۰۰۰ تایی خواهد داشت و هم‌چنین توان تولید قدرتی معادل ۶۱۷ اسب بخار را دارا خواهد بود.

انتظار می‌رود که Z06 برای مقایسه در برابر پرچمدار برند فراری یعنی فراری ۴۵۸ Speciale قرار بگیرد. شواهد نشان می‌دهد که جدیدترین مدل کوروت از قدرتمندترین ورژن موتور V8 استفاده می‌کند و به یک جعبه دنده هشت دنده‌ای مجهز خواهد بود که این اتوموبیل را به یک هیولای پرسرعت واقعی تبدیل می‌کند.

تصاویر فاش شده نشان می‌دهد که این قدرت فرای تصور به کمک پهنای تایر بیش‌تر، سیستم اگزوزهای به‌روز شده و سیستم کنترل کشش بهبود یافته ممکن شده است. اطمینان زیادی نیز داریم که مدل Z06 از یک طراحی آیرودینامیک کاملاً به‌روز شده نسبت به مدل‌های قبلی کوروت بهره می‌برد.

شایعاتی وجود دارد که این مدل مورد انتظار در ماه جولای سال جاری به صورت رسمی پرده‌برداری خواهد شد. حتی اگر چنین شایعاتی درست نباشند، فاش شدن اطلاعات جدید در هفته آینده کاملاً محتمل است؛ پس بهتر است امید خود را از دست ندهیم.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.