ریلمی ۸ ۵G با پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۰۰ معرفی شد - تکفارس 
ریلمی ۸ ۵G با پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۰۰ معرفی شد - تکفارس 

ریلمی ۸ ۵G با پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۰۰ معرفی شد

مهدی حلوائی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:34
ریلمی 8 5G

شرکت ریلمی یکی از بزرگ‌ترین طرفداران فناوری ۵G بوده و همیشه سعی داشته‌ تا با ساخت گوشی‌های مقررون‌به‌صرفه‌ای مانند ریلمی ۸ ۵G، این فناوری را در دسترس تمام قشرهای جامعه قرار دهد. ریلمی متوجه شده بود که برخی از کاربران به‌دلیل عدم پشتیبانی گوشی ریلمی ۸ از فناوری ۵G نسبت به خرید آن منصرف شده بودند. از این رو، شرکت تصمیم گرفت تا نسخه‌ی ۵G ریلمی ۸ را تولید کند.

البته این گوشی تفاوت‌های دیگری با نسخه‌ی ۴G ریلمی ۸ نیز دارد. اولین تفاوت این دو گوشی در پردازنده‌های آن‌هاست. نسخه‌ی ۵G از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۰۰ استفاده کرده و سرعت شبکه‌ی زیر ۶ گیگاهرتز آن، ۲٫۷۷ گیگابایت است. این در حالی است که پردازنده‌ی هیلیو G95 نسخه‌ی ۴G ریلمی ۸، کمتر از یک‌چهارم پردازنده‌ی نسخه‌ی ۵G قدرت دارد.

مطالب مرتبط:

ریلمی 8 5G

البته انتظار می‌رود که پردازنده‌ی دیمنسیتی ۷۰۰ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به هیلیو G95 داشته باشد. با این وجود، این پردازنده بر اساس معماری ۷ نانومتری طراحی شده (G95 از معماری ۱۲ نانومتری بهره برده است) و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. همچنین براساس آزمایش‌های داخلی شرکت ریلمی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ریلمی ۸ ۵G با پخش ویدیو و موزیک تا ۲۱ ساعت دوام خواهد آورد.

ریلمی ۸ ۵G به همراه آداپتور شارژ ۱۸ واتی عرضه خواهد شد. برای مقایسه، هر دو گوشی ریلمی ۸ ۴G و ریلمی ۷ ۵G به همراه شارژر ۳۰ واتی عرضه شده بودند.

ریلمی 8 5G

گوشی ریلمی ۷ ۵G که از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۰۰U استفاده می‌کرد، حدود یک سال و نیم پیش به بازار عرضه شد. این گوشی علاوه بر عملکرد بهتر نسبت به ریلمی ۸ ۵G، از ویژگی‌های بیشتری نیز برخوردار بود.

ریلمی به گوشی ۸ ۵G به عنوان یک گوشی گیمینگ نگاه می‌کند. متاسفانه همانند بسیاری از دیگر گوشی‌های گیمینگ، این نکته نه در مورد تراشه‌ی گرافیکی بهتر برای اجرای بازی‌های سنگین، بلکه تنها در مورد صفحه نمایش ال سی دی ۹۰ هرتزی آن صدق می‌کند. برای مقایسه، ریلمی ۸ ۴G از صفحه نمایش سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و نرخ بهره‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز استفاده می‌کند و ریلمی ۷ ۵G نیز به صفحه نمایش ال سی دی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده بود.

خوشبختانه این صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی (رزولوشن +۱۰۸۰) از گلس دراگون‌تریل بهره برده است و این نکته در مقایسه با نسخه‌ی ۴G ریلمی ۸ که از گلس معمولی استفاده کرده، یک پیشرفت به حساب می‌آید. با این وجود، میزان روشنایی صفحه نمایش ریلمی ۸ ۵G در بالاترین حالت خود ۶۰۰ نیت بوده و در طرف دیگر، این عدد برای ریلمی ۸ ۴G به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

ریلمی 8 5G

بخش دوربین‌های ریلمی ۸ ۵G یک پسرفت کامل نسبت به نسخه‌ی ۴G و حتی ریلمی ۷ ۵G محسوب می‌شود. بخشی از این پسرفت به‌خاطر عدم استفاده از دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی بوده و بخش دیگر، به‌دلیل نبود قابلیت ضبط ویدیو به‌صورت ۴کی و یا حتی ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰ فریم است.

ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز منسوخ‌شده‌ی سامسونگ GM1، دوربین ماکرو با فاصله فوکوس ۴ سانتی‌متر، دوربین سیاه و سفید و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی می‌شود.

ریلمی 8 5G

نسخه‌ی پایه‌ی ریلمی ۸ ۵G از ۴ گیگابایت رم و نسخه‌ی دیگر آن، از ۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. فناوری گسترش پویای رم ریلمی ۸ ۵G، این اعداد را به ترتیب به ۵ گیگابایت و ۱۱ گیگابیت افزایش می‌دهد. هر دو نسخه از حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت بهره خواهند برد اما به لطف شیار میکرو اس دی گوشی، می‌توان حافظه‌ی داخلی را تا ۱ ترابایت ارتقا داد. همچنین این گوشی از دو شیار مخصوص سیم‌کارت نیز بهره می‌برد.

ریلمی 8 5G

ریلمی ۸ ۵G در دو نسخه با رنگ‌های آبی و سیاه عرضه خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که شرکت ریلمی به بازخوردها توجه کرده و عبارت “Dare To Leap” را از روی این گوشی حذف کرده است.

این گوشی بیش از ۳۲۰ آزمایش کیفی را پشت سر گذاشته است. برای مثال، حسگر اثر انگشت گوشی که در قسمت کناری آن قرار دارد، ۵۰۰ هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری گوشی و همچنین درگاه USB-C آن، به ترتیب بیش از ۱۰ هزار و ۲۰ هزار بار تست شده‌اند.

ریلمی 8 5G

ریلمی ۸ ۵G ابتدا در کشور تایلند عرضه خواهد شد. پیش فروش این محصول در کشور تایلند و هند آغاز شده و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت (۳ می) به پایان می‌رسد. قیمت این محصول، ۱۰ هزار بات تایلند (۳۲۰ دلار/۲۶۵ یورو) اعلام شده است. ریلمی همچنین اعلام کرده که نسخه‌ی پروی این گوشی نیز به زودی عرضه خواهد شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید