تویوتا سوپرا کیت‌ شخصی‌سازی عجیبی دریافت خواهد کرد - تکفارس 
تویوتا سوپرا کیت‌ شخصی‌سازی عجیبی دریافت خواهد کرد - تکفارس 

تویوتا سوپرا کیت‌ شخصی‌سازی عجیبی دریافت خواهد کرد

علیرضا فاضل
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 20:17
تویوتا سوپرا

اتوموبیل تویوتلا سوپرا (Toyota Supra) از دهه نود میلادی جایگاه بسیار ویژه‌ای میان علاقه‌مندان به خودرو داشته است. علاوه بر استفاده شدن در چندین قسمت از سری فیلم‌های سریع و خشن، این مدل آیکونیک در بازار اتوموبیل ژاپن موسوم به (JDM)، بسیار محبوب و پرطرفدار است. حال این کیت طراحی شده توسط Avante Design شکل و شمایل تویوتا سوپرا  Mk5 را به کلی تغییر می‌دهد!

قبل از این که Avante Design حتی شروع به طراحی این کیت بدنه کند، آن‌ها به خاطر آن که این اتوموبیل در بازار خودروهای شخصی‌سازی شده ژاپن یا همان JDM بسیار محبوب است، تصمیم گرفتند تا سوپراهای موجود در این بازار را برای الهام‌گیری مورد بررسی قرار دهند. هدف آن‌ها از انجام این کار این بود که کیت بدنه آن‌ها هم به طراحی اصلی و رسمی خودرو وفادار باشد و هم حالتی اسپورت و جذاب را برای دوستداران این صنعت به ارمغان بیاورد.

مطالب مرتبط:

از قسمت جلوی خودرو آغاز می‌کنیم؛ سپر جلو به کلی تغییر یافته و پهن‌تر شده است و سه محفظه هواکش‌های موجود در آن بزرگ‌تر شده‌اند. هم‌چنین اسپلیترهای جلوی اتوموبیل نیز تغییر کرده‌اند و به کناره‌های سپر جلوی آن منتقل شده‌اند. البته تغییر مکان اسپلیترها و کمی بزرگ‌تر شدن آن‌ها آن‌چنان تغییر اساسی به حساب نمی‌آید؛ اما در کنار هواکش‌های بزرگ‌تر می‌توانند به عملکرد بهتر خودرو کمک کنند.

با این که بخش عقب اتوموبیل عمدتاً بدون تغییر مانده است، نمی‌توان نصب میله‌های محافظ شیشه عقب و استفاده از یک بالچه غول‌آسا برای خودرو را نادیده گرفت. Avante Design سعی کرده است تا با این طراحی به مدل‌های قدیمی‌تر سوپرا وفادار باشد و به نوعی از سبک طراحی آن‌ها در مدل Mk5 استفاده کند. هم‌چنین باید بگویم که این کیت شخصی‌سازی چراغ هشدار عقب را از بالای پنجره به بخش پایین خودرو منتقل کرده است که در نوع خود شایان توجه است.

با این که تصاویر منتشر شده هنوز در مرحله طراحی مفهومی قرار دارند، شما می‌توانید رندر شدن این کیت را در دو رنگ قرمز و زرد مشاهده کنید. Avante Design اعلام کرده است که طرح‌ آن‌ها با استقبال زیادی مواجه شده است و در نتیجه، احتمال آن زیاد است که تولید شدن این کیت شخصی‌سازی را به زودی شاهد باشیم.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.