Spring Loaded 2021: آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی معرفی شد - تکفارس 
Spring Loaded 2021: آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی معرفی شد - تکفارس 

Spring Loaded 2021: آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی معرفی شد

مهدی ملکی
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - 22:44
اپل آیپد پرو ۲۰۲۱

دقیقاً طبقه برنامه‌ای که اپل طی سال‌های گذشته دنبال کرده، آیپد پرو جدید در رویداد Spring Loaded 2021 معرفی شد. همانند روندی که درباره مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید شاهد بودیم، آیپد پرو تازه‌نفس این شرکت هم بیش از ظاهر، در مشخصات فنی دچار تغییر و تحول شده است.

این دستگاه حال به یک تراشه M1 که درون دیگر محصولات این شرکت از جمه مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی و حتی آیمک جدید ۲۰۲۱ به کار رفته‌اند، مجهز خواهد بود. براساس ادعای اپل این تراشه منجر به یک ارتقا قابل توجه در کارایی این محصول نسبت به نسل پیشین خواهد بود؛ اپل حتی پا را فراتر از این تعریف گذاشته و ذکر کرده که کارایی گرافیکی دستگاه به لطف تراشه M1 ۱۵۰۰ بار سریع‌تر از قبل ظاهر خواهد شد. غول آمریکایی مذکور در ادامه اطمینان داده که کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که باتری آیپد پرو جدید در تمام طول روز کارایی خود را حفظ کرده و آن‌ها را ناامید نکند.

آیپد پرو ۲۰۲۱ اکنون از تاندربولت و شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و از سوی دیگر مهندسان این شرکت دوربین آن را ارتقا بخشیده‌اند.

اپل باور دارد که اسکنرهای ISP و LIDAR جزئیات باورنکردنی را در شرایط نور کم ثبت خواهند کرد. در قسمت جلوی آیپد پرو ۲۰۲۱ نیز از فناوری TrueDepth استفاده شده که آن را قادر می‌سازد تا تنها از طریق تشخیص چهره قفل دستگاه را باز کند. اپل در آخرین هنرنمایی خود از یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته است. یک فناوری جدید که با نام Center Stage شناخته می‌شود، سوژه‌های پویا را حین تماس‌های تصویری دنبال کرده و از تمام پتانسیل این دوربین استفاده خواهد کرد.

به قسمت نمایشگر بپردازیم. طبق شایعاتی که از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد، آیپد پرو ۲۰۲۱ دارای یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با پنل مینی ال‌ای‌دی (Mini-LED) است که از فناوری رتینای مایع XDR در ساخت آن استفاده شده است. طبق گفته اپل این نمایشگر قادر به انتقال سطح روشنایی شگفت‌انگیز XDR است. نمایشگر یاد شده دارای ۱۰۰۰۰ مینی ال‌ای‌دی است که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌رود. این جز به تنهایی زنجیره تامین اپل را به چنان مشکلی دچار کرده که یکی از تامین کنندگان آن به تازگی تولید خود را متوقف کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.