Spring Loaded 2021: آیمک ۲۰۲۱ اپل با طراحی جدید و تراشه M1 رونمایی شد - تکفارس 
Spring Loaded 2021: آیمک ۲۰۲۱ اپل با طراحی جدید و تراشه M1 رونمایی شد - تکفارس 

Spring Loaded 2021: آیمک ۲۰۲۱ اپل با طراحی جدید و تراشه M1 رونمایی شد

مهدی ملکی
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - 22:27
اپل آیمک ۲۰۲۱

اپل هنوز درگیر برگزاری زمان باقی مانده از رویداد Spring Loaded 2021 خود است. در آخرین اقدام این رویداد، ما شاهد معرفی آیمک جدید با طراحی نازک‌تر، تراشه سیلیکون و رنگ‌هایی درخشان و قابل توجهی است که احتمالاً به آیمک‌های قدیمی‌تر این شرکت اشاره دارند. طبق ادعای اپل این آیمک‌های جدید کاملاً براساس تراشه‌های M1 این شرکت طراحی شده‌اند.

آیمک‌های جدید به یک نمایشگر ۲۴ اینچی با رزولوشن ۴٫۵K مجهز هستند که مجموعاً در یک قالب نازک‌تر قرار گرفته است. البته باید توجه داشت که هنوز هم حاشیه بزرگ زیر نمایشگر به قوت خود باقی است، اما قسمت پشتی دستگاه برخلاف گذشته، منحنی طراحی نشده و کاملاً تخت است.

اپل ادعا کرده که حجم این آیمک‌ها نسبت به مدل‌های پیشین حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و همچنین از فناوری True Tone این شرکت برای تنظیم حرارت رنگ نمایشگر استفاده شده است.

اپل آیمک ۲۰۲۱

در رابطه با میکروفون و وب‌کم این دستگاه‌های نام آشنا چه فکر می‌کنید؟ اپل اطمینان داده که ارتقاهای کاملاً مورد انتظاری روی دوربین و میکروفون این دستگاه اعمال شده است؛ بنابراین آیمک‌های جدید به دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰p و لنزی بزرگ‌تر مجهز هستند.

آیمک ۲۰۲۱ دارای ضخامتی برابر با ۱۱.۵ میلی‌متر است اما اپل باور دارد که این دستگاه‌ها به لطف تراشه‌های M1 جدید خود از مدل‌های پیشین آرام‌تر و خنک‌تر باقی خواهند ماند. شرکت مذکور در ادامه افزوده که مدل جدید در عوض سیستم گرمایی بزرگ و ناکارآمد سابق، از ۲ عدد فن (خنک‌کننده) کوچک برای انجام عملیات خنک‌سازی استفاده می‌کند.

در نهایت باید گفت که ظاهراً شایعات تا حدودی درست حدس زده بودند؛ چرا که کابل برق آهن‌ربایی آیمک ۲۰۲۱ دقیقاً طبق گفته شایعات دگرگون شده و اکنون بیشتر شبیه مدل‌های قدیمی‌تر مگ‌سیف (MagSafe) به نظر می‌رسد. این کابل به قسمت پشت آیمک متصل می‌شود. کابل اترنت هم به شیوه مشابهی می‌تواند به آداپتور شارژ متصل شده و عملیات مورد انتظار را انجام دهد. در پشت دستگاه ۴ عدد درگاه تایپ سی (USB-C) تعبیه شده که ۲ عدد از آن‌ها از تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.