آموزش ویدیویی زبان CSS – قسمت ششم - تکفارس 
آموزش ویدیویی زبان CSS – قسمت ششم - تکفارس 

آموزش ویدیویی زبان CSS – قسمت ششم

مهدی ملکی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:00
آموزش ویدیویی زبان CSS قسمت ششم

سی اس اس (CSS) یا شیوه‌نامه آبشاری (به انگلیسی: Cascading Style Sheets) یک زبان برای ساخت شیوه‌نامه است که از آن برای توصیف نمایش یک سند (که به یکی از زبان‌های نشانه‌گذاری مثل HTML نوشته شده‌است) استفاده می‌شود. CSS یکی از فناوری‌های بنیادین (در کنار HTML و جاوا اسکریپت) در ساخت صفحات مبتنی بر وب تلقی می‌شود که آموزش آن برای طراحان وب‌سایت‌های پویا الزامی است.

در حقیقت CSS روشی ساده برای نمایش چیدمان و جلوه‌های تصویری (مانند نوع قلم، رنگ و اندازه‌ها) بر صفحه‌های وب است. CSS از جنس زبان‌های نشانه‌گذاری، با ساختار متن سادهٔ رایانه است که درون هرکدام، دستورهایی آبشار مانند و پی‌درپی، برای چگونگی نمایش هر صفحه وب افزوده می‌شود. به گفته‌ای ساده‌تر، این دستورها روش نشان داده شدن قلم‌ها و اندازه‌شان، رنگ‌ها و پس زمینه‌ها، روش چیدمان موزاییک‌های دربرگیرنده داده‌ها (دیواره‌ها)، و بسیاری دیگر از عنصرهای ساختار هر صفحه وب را، درون خود جای می‌دهند.

بیشترین استفاده‌ای که از این زبان در حال حاضر می‌شود مشخص کردن سبک صفحهٔ وب HTML است. بنابراین یادگیری زبان HTML بدون CSS عملاً نشدنی است و فایده‌ای هم ندارد. ما به صورت موازی آموزش‌های ویدیویی رایگان آموزش زبان HTML را نیز در وب‌سایت تکفارس منتشر می‌کنیم که شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، همه قسمت‌های آن را مشاهده یا دانلود کنید.

در این سری آموزش نیز همانند HTML، آموزش زبان CSS را به صورت ویدیوهای رایگان هفتگی پوشش می‌دهیم. شما می‌توانید از زیر تمام ویدیوهایی قسمت پنجم آموزش این زبان را مشاهده یا دانلود کنید. در ضمن پیشنهاد می‌شود که ابتدا قسمت‌های ابتدایی آموزش‌های HTML را مشاهده و سپس این آموزش را دنبال کنید.

دانلود قسمت ششم – بخش اول

دانلود قسمت ششم – بخش دوم

مشاهده آموزش‌های CSS
اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.