معرفی جاذبه های گردشگری انگلستان - تکفارس 
معرفی جاذبه های گردشگری انگلستان - تکفارس 

معرفی جاذبه های گردشگری انگلستان

محمدحسین فرقانی
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - 18:01
معرفی جاذبه های گردشگری انگلستان

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان، کشور انگلستان است؛ کشوری که آرایهٔ گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری متنوع را در اختیار بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد. شما می‌توانید حین سفرتان در انگلستان، از فرهنگ و تاریخ غنی این کشور بهره‌مند شوید و از مکان‌هایی چون برج لندن، گالری ملی، موزه بریتانیا، استون هنج، پروژه عدن، باغ وحش چستر، پارک ملی لیک دیستریک و کلیسای کنتربری بازدید نمایید. یکی از نکات مثبت سفر به انگلستان، آسودگی رفت و آمدِ گردشگران است؛ بدین‌گونه که بسیاری از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آن بوسیلهٔ راه‌های مختلف اتوبوس و قطار، به یکدیگر متصل شده است.

اگر قصد بازدید از انگلستان را دارید، با ما همراه باشید تا شما را با ده تا از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنا کنیم.

گالری ملی انگلستان (نگارخانه ملی لندن) // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۱- گالری ملی انگلستان (نگارخانه ملی لندن)

نگارخانهٔ ملی لندن یکی از موزه‌های مشهور جهان در زمینه هنر نقاشی است که در سال ۱۸۲۴ میلادی تأسیس شد و هم‌اکنون، دارای گنجینه‌ای با بیش از ۲۳۰۰ تابلوی نقاشی کم‌نظیر از سده سیزدهم تا سده نوزدهم میلادی است.

در بخش نقاشی‌های ایتالیایی این موزه می‌توانید آثار مشهوری از نقاشان بزرگ هم‌چون جوتو دی بوندونه (Giotto di Bondone)، جیووانی بلینی (Giovanni Bellini)، تینتورتو (Tintoretto) و لئوناردو داوینچی بیابید. علاوه بر این‌ها، دو نقاشی معروف The Crucifixion (از رافائل) و The Entombment (از میکل آنژ) نیز در این گالری نگه‌داری می‌شوند.

بازدید از دو گالری دیگر مربوط به آثار نقاشان آلمانی و فرانسوی نیز خالی از لطف نیست. در صورتی که قصد بازدید از شهر لندن را دارید، حتماً سری به این موزه نیز بزنید؛ چراکه بازدید از آن کاملاً رایگان بوده و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود.

سایت رسمی گالری ملی انگلستان

تیت مدرن // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۲- تیت مدرن (Tate Modern)

تیت (Tate؛ که در ابتدا با نام «گالری ملی هنر بریتانیا» شناخته می‌شد) موسسه‌ای بریتانیایی است که در سال ۱۸۹۷ پایه‌گذاری شده است. در سال ۱۹۳۲ به دلیل افزایش گنجینهٔ آثار حفظ‌شده در این گالری توسط هنری تیت، که مجموعهٔ شخصی خود را به مؤسسه بخشید، نام این مؤسسه به «تیت مدرن» تغییر داده شد.

تیت مدرن گنجینهٔ ملی هنر انگلستان و مجموعه‌ای از هنر مدرن و معاصر بین‌المللی را نگهداری می‌کند. این مجموعه شامل چهار موزه است: تیت بریتانیا (Tate Britain؛ واقع در لندن)، تیت لیورپول (Tate Liverpool؛ واقع در لیورپول) و تیت سنت ایوز (Tate St. Ives؛ واقع در کورن‌وال).

سایت رسمی تیت مدرن

منطقه کاتسوولدز // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۳- منطقه کاتسوولدز (The Cotswolds)

منطقهٔ کاتسوولدز انگلستان بیش از ۷۸۷ مایل مربع زمین انبوه از جنگل‌ها و ذخایر طبیعی را شامل می‌شود. تعداد زیادی از زیباترین مکان‌های گردشگری این کشور از جمله گلوکسترشایر (Gloucestershire)، آکسفوردشایر (Oxfordshire)، ویلت‌شایر (Wiltshire)، سومرست (Somerset) و ورچسترشایر (Worcestershire) در این محدوده واقع شده‌اند.

درست همانند بسیاری از دیگر بخش‌های انگلستان، کاتسوولدز مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی است. راه بلند و طویلِ کاتسوولدز (معروف به Cotswold Way به طول ۱۶۰ کیلومتر) تقریباً تمام مناطق دیدنی و زیبای آن را پوشش می‌دهد.

سایت رسمی کاتسوولدز

پروژه عدن // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۴- باغ عدن / پروژه عدن (Eden Project)

باغ عدن بزرگترین گل‌خانهٔ جهان در جنوب انگلیس با بیش از یک میلیون گونهٔ گیاهی مختلف است. این باغ، که در هفدهم مارس ۲۰۰۱ افتتاح شده، از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمانی قرن اخیر می‌باشد.

باغ عدن به شکل ۳ سازه حبابی‌شکلِ بسیار بزرگ ساخته شده که در هر یک از آن‌ها، شکل ۳ گونهٔ مختلف آب و هوایی از جمله جنگل‌های بارانی و مدیترانه‌ای، طراحی و شبیه‌سازی شده است.

سالانه ده‌ها رویداد فرهنگی هنری در این مرکز گردشگری برگزار می‌شود.

سایت رسمی پروژه عدن

کلیسای کنتربری // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۵- کلیسای کنتربری (Canterbury)

کلیسای کنتربری که از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین کلیساهای تاریخی انگلستان به‌شمار می‌رود، در سال ۵۹۷ میلادی بنا نهاده شده و در سال ۱۰۷۰ تا ۱۰۷۷ میلادی به صورت کامل تکمیل شده است. این کلیسا در سال ۱۹۸۸ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تورهای آموزشی زیادی در رابطه با تاریخچه و اطلاعات مربوط به این کلیسا در داخل این جاذبهٔ گردشگری قرار دارد که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، اطلاعات ارزشمندی به‌دست آورند.

گالری‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید متعددی در اطراف این مکان واقع شده است.

با این حال، لازم است ذکر شود جاذبه‌های کنتربری تنها به کلیسایش محدود نمی‌شود. از بین سایر مکان‌های گردشگری تماشایی این شهر، می‌توان به «شهر قدیمی» (Old City)، خرابه‌های کلیسای سنت آگوستین (St. Augustine’s Abbey) و موزهٔ کنتربری (Canterbury Heritage Museum) اشاره کرد.

پارک ملی لیک دیستریک // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۶- پارک ملی لیک دیستریک (Lake District)

پارک ملی لیک دیستریکت انگلیس جزء معروف‌ترین پارک‌های لندن بوده و هنرمندان و نوابغ ادبی بسیاری را، در طول تاریخ، به سمت خود جذب کرده. این پارک به دلیل طبیعت بکر و دیدنی‌ای که دارد که محل الهام بسیاری از هنرمندان بوده و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

این پارک از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی انگلیس واقع شده. این پارک در سال ۱۹۵۱ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بلندترین کوه انگلیس به نام اسکیل پایک (Scale Pike؛ به ارتفاع ۳٫۲۱۰ فوت) در این پارک قرار دارد.

پارک ملی لیک دیستریکت به‌لطف ۱۶ دریاچه و روستاهای کوچک و تماشایی‌اش، مناظر مبهوت کننده‌ای برای بازدیدکنندگانش خلق می‌کند.

باغ وحش چستر // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۷- باغ وحش چستر (Chester)

باغ وحش چستر محبوب‌ترین جاذبهٔ گردشگری انگلستان خارج از شهر لندن واقع در آپتن (Upton) است.

بیش از ۱۱٫۰۰۰ حیوان مختلف در این زیستگاه ۴۵ هکتاری زندگی می‌کنند که شامل ۴۰۰ گونهٔ مختلف می‌شود. این باغ وحش در سال ۱۹۳۱ از گردهم‌آوری جانورانی که پیشتر از باغ وحشی در شاوینگتون آورده شده بودند، گشایش یافت و هم‌اکنون، از جمله بزرگترین باغ وحش‌های بریتانیا است. شما می‌توانید از بخش‌های گوناگون و متعدد این باغ وحش دیدن کنید؛ از «جزیرهٔ شامپانزه‌ها» گرفته تا «استخر پنگوئن‌ها».

هم‌چنین طی زمان حضورتان در چستر می‌توانید از دیواره‌های قدیمی شهر بازدید کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد داشته باشید.

سایت رسمی باغ وحش چستر

موزه بریتانیا // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۸- موزه بریتانیا

این موزه یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۱۳ میلیون از کمیاب‌ترین و دیدنی‌ترین گنجینه‌ها و آثار باستانی بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان (از جمله امپراتوری آشور، بابل، مصر، یونان، روم شرقی، چین و اروپا)، از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده. از میان معروف‌ترین آثار قرارگرفته در این موزه می‌توان به سنگ رزتا (Rosetta Stone؛ سنگ‌نبشته‌ای از دوران مصر باستان و یکی از مهم‌ترین کشفیات دنیای باستان‌شناسی) و مرمر نماهای الگین (Elgin Marbles؛ مجموعه‌ای از آثار هنر یونان کلاسیک از مجسمه‌های سنگ مرمر) اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها، بزرگ‌ترین کلکسیون آثار باقی‌مانده از دوران مصر باستان، پس از شهر قاهره (پایتخت مصر)، در این موزه و در لندن قرار دارد. تمامِ این موضوعات دست به دست هم داده‌اند تا این موزه را به یکی از محبوب‌ترین و تماشایی‌ترین مکان‌های گردشگری کشور انگلستان تبدیل کنند. موزهٔ بریتانیا هم‌اکنون در ردهٔ پنجم فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان و ردهٔ اول فهرست محبوب‌ترین موزه‌های انگلستان قرار دارد.

بازدید از موزه بریتانیا، مجانی است و پولی بابت بلیت ورودی به آن دریافت نمی‌شود.

آدرس: لندن، خیابان Great Russell

سایت رسمی موزه بریتانیا

برج لندن // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۹- برج لندن

از برج معروف شهر لندن در طول تاریخ استفاده‌های بی‌شماری شده؛ از کاخ، خزانه‌داری و زندان گرفته تا رصدخانه و محل نگه‌داری حیوانات. هر گردشگری می‌تواند ساعت‌ها وقت خود را در این مکان دیدنی، که به‌عقیدهٔ برخی مهم‌ترین و ارزشمندترین ساختمان شهر لندن است، بگذراند.

اولین بار ویلیام فاتح فرمان ساخت این برج (برج سفید؛ White Tower) را صادر کرد و قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم ساخته شده‌اند. لازم است ذکر شود این برج یکی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود؛ این موضوع بی‌شک برخاسته از تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در طی سده‌های گذشته در این محل صورت گرفته‌است.

از میان نمایشگاه‌هایی که در حال حاضر در این برج اجرا می‌شود، می‌توان به همایش‌های Crown Jewels، رویال مینت (Royal Mint) و تورهای کلاسیک Yeoman Warder اشاره کرد.

استون هنج // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

۱۰- استون هنج

استون هنج یادمانی پیشاتاریخی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان است که در شمال شهر تاریخی سالزبری (Salisbury) و به‌فاصلهٔ ۱۰ مایلی آن قرار دارد. این جاذبهٔ گردشگری به قدری مشهور است که بازدیدکنندگان آن موظفند پیش از ورود به این منطقه، بلیت تهیه کنند. راهنماها و متخصصین زیادی در مرکز بازدید استون هنج نیز حضور دارند تا در کنار تجهیزات فراهم‌شده، تجربه‌ای صوتی-تصویری و آموزشی را برای بازدیدکنندگان به وجود بیاورند.

به باور باستان‌شناسان، استون هنج طی چهارده–پانزده قرن برپا شده و هفتاد نسل در ساخت آن کوشیده‌اند. برخی ستاره‌شناسان هم بر این باورند که استون هنج در گذشته یک رصدخانه یا تقویم پیچیده بوده‌است و سازندگان استون هنج دانسته‌های ریاضیاتی لازم برای پیش‌بینی رویدادهای آسمانی را بدست آورده بودند. تفسیرهای ستاره‌شناسانه از استون هنج با وجود بی‌دقتی‌هایی که دارند همچنان محبوب‌اند.

گردشگران می‌توانند پس از قدم‌زدن کنار سنگ‌های عظیمی که در این‌جا واقع‌شده، از نمای زیبای اطراف لذت ببرند. اگرچه شما نمی‌توانید در طول ساعات اداری درونِ محوطهٔ این سنگ‌ها راه بروید، این گزینه وجود دارد که با رزرو ساعت قبلی از طریق سایت استون هنج، صبح خیلی زود به این مکان بروید و درون این حلقهٔ سنگی قدم بزنید.

سایت رسمی استون هنج

شما می‌توانید با استفاده از این لینک به سایر مقالات گردشگری سایت دسترسی پیدا کنید.

منبع: PlanetWareاینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.