شیائومی در مورد سیستم خنک‌سازی می میکس فولد توضیحاتی داد - تکفارس 
شیائومی در مورد سیستم خنک‌سازی می میکس فولد توضیحاتی داد - تکفارس 

شیائومی در مورد سیستم خنک‌سازی می میکس فولد توضیحاتی داد

مهدی حلوائی
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - 18:28
می میکس فولد

شرکت شیائومی در جدیدترین پست خود در ویبو، در مورد مشکلات انتقال گرما در گوشی‌های تاشو و نحوه‌ی رفع آن‌ها در گوشی می میکس فولد توضیحاتی را ارائه داد. بر این اساس، یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های تاشو، وابستگی میزان حرارت انتقال داده‌شده به تاشدن گوشی است. مشکل دیگر نیز افزایش دما در قسمتی که پردازنده قرار دارد، می‌باشد.

شیائومی در گوشی می میکس فولد از مکانیزم انتاقل گرمای “پروانه‌ای” بهره برده است. این سیستم باعث می‌شود تا گرما از یک طرف گوشی به طرف دیگر منتقل شود. این یعنی فضای انتقال‌دهنده‌ی گرما در این گوشی بسیار بزرگ‌تر از دیگر گوشی‌های تاشو است.

مطالب مرتبط:

می میکس فولد

شیائومی در این گوشی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ انتقال گرما در صنعت گوشی‌سازی استفاده کرده است. میکس فولد از سیستم خنک‌سازی مایع، خمیر سیلیکون، چندین صفحه‌ی گرافیتی چندلایه و مقاوم در برابر تاشدن و یک قطعه‌ی مسی استفاده کرده است. این کار باعث شده تا میکس فولد از سطح انتقال گرمای ۲۲،۵۸۳ میلی‌متر مربعی بهره ببرد.

می میکس فولد

شیائومی برای اتصال دو طرف گوشی و انتقال گرمای بین آن‌ها، تونل انتقال گرما را تولید کرده است. این کار به لطف صفحه‌ی گرافیتی مقاوم در برابر تاشدن صورت گرفته است. مقاومت این صفحه به‌دلیل استفاده از لایه‌ی بایونیک کوچکی است که حتی در صورت تاشدن، گرما را از درون خود عبور می‌دهد. شیائومی اعلام کرده است که در آزمایش‌های این شرکت، این لایه پس از ۲۰۰ هزار بار تاشدن به‌صورت ۱۸۰ درجه، تنها حدود ۳ تا ۵ درصد از مقاومت خود را از دست داد.

می میکس فولد

تصویر بالا، نحوه‌ی ایجاد قابلیت تاشدن در صفحه‌ی گرافیتی را نمایش می‌دهد. این فرآیند طی چندین مرحله به انجام می‌رسد.

فروش گوشی شیائومی می میکس فولد در کشور چین از جمعه ۲۷ فروردین (۱۶ آپریل) آغاز شده است. این گوشی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است و از نمایشگر بیرونی ۶٫۵۲ اینچی و نمایشگر داخلی ۸٫۰۱ اینچی بهره می‌برد. همچنین این گوشی از باتری ۵،۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ ۶۷ واتی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز مایع، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوتوی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

نسخه‌‌ی ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی این محصول به قیمت ۱۰۰۰۰ یوان (۱،۵۳۳ دلار) به فروش می‌رسد. همچنین نسخه‌های ۵۱۲/۱۲ گیگابایتی و ۵۱۲/۱۶ گیگابایتی این گوشی نیز به ترتیب ۱۱۰۰۰ یوان (۱،۶۸۶ دلار) و ۱۳۰۰۰ یوان (۱،۹۹۳ دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.