مرسدس بنز Brabus 500 را به کمک کمپانی تیونینگ برابوس خواهد ساخت - تکفارس 
مرسدس بنز Brabus 500 را به کمک کمپانی تیونینگ برابوس خواهد ساخت - تکفارس 

مرسدس بنز Brabus 500 را به کمک کمپانی تیونینگ برابوس خواهد ساخت

علیرضا فاضل
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 23:26
مرسدس بنز کلاس S

خودروهای مرسدس بنز کلاس S همیشه به عنوان بهترین خودروهای این کمپانی معرفی شده‌اند و به عنوان پرچم‌دار این برند آلمانی در طول سال‌های اخیر عمل کرده‌اند. همه این‌ها بدین معناست که کمپانی مرسدس بنز تمام خلاقیت و دانش خود را در این اتوموبیل‌ها به کار می‌گیرد تا محصولی کامل برای مشتریان غالباً ثروتمند خود به ارمغان بیاورد؛ اما اگر کسی چیزی بیش‌تر از این بخواهد چه؟ کمپانی تیونینگ Brabus به شما Brabus 500 را توصیه می‌کند که حاصل همکاری این متخصص صنعت تیونینگ با این برند آلمانی است.

برابوس سابقه‌ای طولانی در همکاری با مرسدس بنز دارد و آن‌ها تاکنون با یکدیگر محصولات مشترک فراوانی که را به تولید رسانده‌اند؛ بنابراین تولید یک خودروی مشترک از سری S آن‌چنان عجیب به نظر نمی‌رسد. مدل W223 در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه شد؛ اکنون زمان آن است که مرسدس بنز با یک به‌روزرسانی فوق‌العاده نفسی تازه به این مدل گران‌قیمت ببخشد.

مطالب مرتبط:

این به‌روزرسانی سنگین بیش‌تر در بخش موتور خودرو خود را نشان می‌دهد. سیستم ارتقای موتور برابوس موسوم به B50 – 500 PowerXtra module، قدرت موتور بنزینی ۶ سیلندری W223 را به ۴۹۳ اسب بخار و نیروی گشتاور آن را به ۵۹۰ نیوتون-متر رسانده است. این به‌روزرسانی شتاب صفر تا صد این اتوموبیل را به ۴٫۷ ثانیه کاهش می‌دهد که در نوع خود بسیار فوق‌العاده است. بر طبق ادعای کمپانی برابوس، مدل دیزلی S400D نیز یک به‌روزرسانی با کیت PowerXtra D40 دریافت می‌کند که قدرت آن را به ۳۶۵ اسب بخار و نیروی گشتاور آن را به ۷۵۰ نیوتون- متر می‌رساند.

با توجه به سابقه این برند تیونینگ، می‌توان گفت که این‌ دو مدل آخرین خودروهای به‌روزرسانی شده نخواهند بود و باید انتظار داشت که مدل‌های  S580 و S580 Turbo V8 نیز شامل به‌روزرسانی‌های مشابه گردند.

این ارتقاءها فقط محدود به موتور این اتوموبیل نمی‌شوند. پک‌های به‌روزرسانی آیرودینامیک  OEM-quality نیز بر روی این مدل اعمال شده است. این پک‌ها شامل یک بالچه برای عقب خودرو، هواکش‌های کنار بدنه خودرو، چراغ‌های LED اضافی در کنار بدنه اتوموبیل و لوله‌های اگزوز ارتقاء یافته می‌شوند. هم‌چنین یک بالچه از جنس فیبر کربن به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اما شاید بزرگ‌ترین تغییر در شکل ظاهری این خودرو به عهده چرخ‌های Brabus Monoblock M Platinum Edition باشد که طولی ۲۱ اینچی دارند و با رنگ سیاه اتوموبیل به خوبی هماهنگ می‌شوند. اتاقک داخل خودرو از ترکیبی از رنگ‌های سیاه و سفید برخوردار است که آن را هر چه بیش‌تر جذاب می‌کند.

البته این به‌روزرسانی‌ها آن‌چنان ارزان هم نخواهند بود. قیمت این مدل شخصی‌سازی شده در قاره سبز ۲۹۳ هزار یورو و در آمریکای شمالی ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود که البته برای خودرویی در این سطح کاملاً عادی به نظر می‌رسد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.