کمپانی الکترون موتورز ابرخودروی خود به نام Elektron Quasar را معرفی کرد - تکفارس 
کمپانی الکترون موتورز ابرخودروی خود به نام Elektron Quasar را معرفی کرد - تکفارس 

کمپانی الکترون موتورز ابرخودروی خود به نام Elektron Quasar را معرفی کرد

علیرضا فاضل
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 19:56
Elektron Quasar

چیزی در حدود یک سال قبل، کمپانی آلمانی Elektron Innovativ ابرخودروی برقی جاه‌طلبانه خود به نام Elektron One را معرفی کرد. این سوپر اتوموبیل برقی این قابلیت را دارد تا بدون تولید حتی یک ذره کوچک آلاینده، به قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار دست یابد. قرار بود که یک نمونه واقعی آن در نمایشگاه اتوموبیل ژنو (Genev Motor Show) که قرار است امسال برگزار شود، به عموم نشان داده شود که همه ما می‌دانیم این اتفاق نخواهد افتاد.

این کمپانی که در طول سال گذشته اسم خود را به Elektron Motors تغییر داده است؛ طرح‌های مفهومی جدیدی از یک ابرخودروی برقی دیگر به نام Elektron Quasar منتشر کرد که بسیار جاه‌طلبانه‌تر از مدل قبلی یعنی Elektron One به نظر می‌آید.

مطالب مرتبط:

بر اساس ادعای الکترون موتورز، این خودروی تمام برقی قرار است با استفاده از چهار موتور الکتریکی، به توان ۲۳۰۰ اسب بخار برسد. پیش‌بینی می‌شود که هرکدام از چرخ‌های این اتوموبیل موتور مخصوص به خود را دارا باشند. برای کنترل قدرت باورنکردنی این خودرو، تکنولوژی ساخته این کمپانی یعنی سیستم هوشمند گشتاور الکترون (ESTV) معرفی شده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این سیستم گشتاور قدرتمند قرار است خودرویی به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را به حرکت درآورد.

با این اعداد، متعجب نخواهیم شد که بفهمیم این اتوموبیل قرار است شتاب صفر تا صد را در ۱٫۶۵ ثانیه بپیماید و سرعت محدود شده آن تا ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد!

طرح‌های مفهومی Elektron Quasar:

البته که این اعداد می‌توانند فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشند؛ حداقل تا زمانی که الکرتون موتورز در سال ۲۰۲۳ شروع به تولید کردن این اتوموبیل نماید. بر اساس ادعای این کمپانی، تنها ۹۹ دستگاه از این مدل در طول سه سال تولید خواهد شد. قیمت مشخص شده ۲٫۲ میلیون یورو یا ۲٫۶ میلیون دلار تخمین زده شده است.

اما در مورد برادر بزرگ‌تر این اتوموبیل یعنی Elektron One مدیرعامل الکترون موتورز اعلام کرده است که پروژه ساخت این خودرو لغو نشده است، بلکه تأخیر خورده است. کسانی که منتظر این مدل ضعیف‌تر هستند باید کمی بیش‌تر صبر کنند؛ اکنون زمان تاخت و تاز Elektron Quasar است!

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.