با کوین بیس می‌توانید با استفاده از دلار، معاملات ارز رمزپایه انجام دهید - تکفارس 
با کوین بیس می‌توانید با استفاده از دلار، معاملات ارز رمزپایه انجام دهید - تکفارس 

با کوین بیس می‌توانید با استفاده از دلار، معاملات ارز رمزپایه انجام دهید

حامد شهرزاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 19:14
ارز رمز پایه میتو بیت کوین

یک نکته جدید و مفید در مورد کوین بیس که امروز به صورت عمومی منتشر شده است، بدون شک این است که شما با استفاده از این سرویس می‌توانید درگیر ارز رمزنگاری شده شوید بدون اینکه استفاده از ارز رایجی مانند دلار را کنار بگذارید. اکنون می‌توانید با استفاده از دلار، معاملات ارز رمزپایه انجام دهید. کوین بیس امیدوار است تا به این وسیله بتواند اشخاص بیشتری را به سرمایه‌گذاری در ارز رمزپایه متمایل کند. البته پیش از این نیز شرکت‌های بزرگ زیادی به سرمایه‌گذاری در ارز رمزپایه و مخصوصاً بیت کوین روی آورده بودند.

بیس کوین وارد شدن عموم مردم به معامله ارز رمزنگاری‌شده را راحت‌تر کرده است

در صبح روز سه شنبه، نزدک قیمت کویس بیس را حدود ۲۵۰ دلار و به عنوان قیمت مرجع ارز رمزنگاری شده تعیین کرد، گرچه لزوماً همه افراد کویس بیس را با این قیمت خریداری نکرده است زیرا این قیمت اساساً نوعی لیست مستقیم است و قیمت در این بازار به نوعی شناور است. کوین بیس به طور کلی معاملات امروز خود را با ۳۲۸٫۲۸ دلار به پایان رسناد و به سقف بازار ۸۵٫۸ میلیارد دلار صعود کرد، که بیشتر از شرکت پشت کوین بیس یعنی صرافی نزدک است.

این یک نشانه دیگر برای چگونگی گستردگی ارز رمزنگاری شده است و اینکه به طور کلی درگیر شدن افراد عادی در این بازار بسیار راحت‌تر از قبل شده است، که بسیار قابل توجه است. اگر بتوانید اوایل دهه ۲۰۰۰ را به یاد بیاورید، متوجه می‌شوید که بحران بانکی، بازار وحشت‌زده، سایپراپانک‌های هیجان‌زده به طور کلی بازار ارز رمزنگاری شده و به خصوص بیت کوین را تعریف می‌کرد.

مطالب مرتبط:

بسیاری از مردم به ارز رمزپایه و آینده این نوع ارز بدبین هستند

بیت کوین از نظر کسانی که طرفدار آن هستند، درست مانند اسکناس‌های رایج در سراسر جهان معتبر هستند. اما با این وجود، تفاوت‌های فاحشی میان بیت کوین و اسکناس وجود دارد. تمام اسکناس‌های موجود در دنیا متعلق به یک کشور هستند. در واقع، اعتبار یک اسکناس بر اساس اعتبار آن کشور و میزان طلای موجود در بانک مرکزی آن کشور محاسبه می‌شود.

بیت کوین به هیچ کشور خاصی تعلق ندارد و مالکیت آن در دست هیچ کس نیست. می‌توان اینطور بیان کرد بیت کوین یک ارز رمزپایه و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی و اگر بخواهیم دقیق این موضوع را بررسی کینم، بیت‌ کوین نخستین پول دیجیتال است که غیر متمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی عمل می‌کند و به کار خود ادامه می‌دهد. این شبکه بدون واسطه است و تراکنش‌های آن به صورت مستقیم و بدون واسطه میان کاربران انجام می‌شود.

ایده پشت بیت کوین به طور کلی ساده بود، اما ذکر این نکته ضروری است که در بسیاری از موارد، عدم گرایش افراد به ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین از یک نوع بی‌اعتمادی خاص به موسسات مالی ناشی می‌شود. بدیهی است که این نوع تفکر در حال حاضر منقرض شده است و اکنون، اشخاص معروف زیادی به سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری شده روی آورده اند. افرادی مانند جک دورسی و ایلان ماسک به سمت سرمایه‌گذاری در بیت کوین متمایل شدند.

با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌های مختلف در ارز رمزپایه و به‌خصوص بیت کوین، جایگاه این نوع ارز در بازار بسیار محکم شده است

بیت کوین با استفاده از فناوری رمزنگاری تراکنش‌های انجام شده کوچک و بزرگ تمام کاربران را به صورت مداوم بازبینی می‌کنند و در یک دفتر کل توزیع‌شده همگانی که به آن زنجیره بلوکی گفته می‌شود، ضبط می‌کنند. بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع کرد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز در سراسر جهان عرضه شد. در آن زمانی که بیت کوین تازه پا به میدان بازارهای مالی گذاشته بود، هیچ کس تصور نمی‌کرد که ارزش این ارز از چند صدم دلار به چندهزار دلار برسد.

می‌توان گفت که به طور قطع، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های زیرمجموعه خود (مثلاً اسکوئر یا تسلا) را مجبور کرده اند تا به طور جدی در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. کوین بیس اساساً بخشی از داستان طولانی ارز رمزنگاری شده و پیشرفت آن است. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفتن از دلار به ارز رمزنگاری شده است و اکنون به نوعی بزرگترین مرکز تبادل بیت کوین در ایالات متحده است که بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و اسکوئر، آینده ارز رمزپایه اکنون از همیشه روشن‌تر شده است.

اشخاص معروفی مانند مدیرعامل توییتر و تسلا به سرمایه‌گذاری در ارز رمزپایه روی آورده‌اند

اگر تا به حال در مورد این موضوع مردد بودید و به طور کلی نسبت به ارز رمزنگاری شده بدبین بودید، شاید به این دلیل که نگران این موضوع بودید که سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری شده مانند این است که یک کیف پول را درون یک هارد دیسک قرار دهید و هارد دیسک خود را گم کنید یا اساساً رمزعبور یا چیز دیگری را فراموش کنید. اما در جواب باید گفت که سرمایه‌گذاری در کوین بیس اساساً دارای روند امنی است و برای ورود اکثر افراد به این نوع سرمایه‌گذاری بسیار مفید است.

شاید دلیل اصلی به وجود آمدن کویس بیس همین نکته باشد، چراکه دسترسی بسیاری از مردم را به ارز رمزنگاری شده راحت‌تر کرده است. از آنجا که در تئوری، کوین بیس می‌تواند به جای مراجعه به بورس اوراق بهادار، به عنوان یک پیشنهاد جایگزین و یک بازار معتبر دیگر عمل کند و معاملات مختلف در آن انجام شود. در واقع، برای تعریف بازار کوین بیس و نزدک می‌توانید به طور کلی آی سی او را به عنوان نسخه ارز رمزنگاری شده برای ارائه اوراق بهادار در نظر بگیرید. کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز کار مشابهی را در این بازار و برای انجام این کار انجام می‌دهد.

کوین بیس به عنوان بازار بورس ارز رمزنگاری شده عمل می‌کند و در بیشتر موارد، به عنوان راهکاری است که سرمایه‌گذاران می‌توانند به نوعی در صرافی‌های ارز رمزنگاری شده، مقداری از این نوع ارز‌ها را خریداری کنند. از نظر تئوری، این رمز می‌تواند جایگزین سهام شود، یا در موارد مشابهی از آن استفاده شود. اما این واقعیت که با وجود ویژگی لیست مستقیم، این اتفاق نیفتاده است و در واقع، می‌توان گفت که بازار کوین بیس فاصله به نسبت زیادی با بازار بورس اوراق بهادار و بازار‌هایی از این دست دارد.

کوین بیس می‌تواند به عنوان بازار مشابه بورس عمل کند

در واقع، باید امکانی در این بازار وجود داشته باشد که اگر سرمایه‌گذاران کوین بیس به طور خاص بخواهند که به بازار عمومی بروند نه اینکه با آی سی او سروکار داشته باشند، این امر به سادگی و به طور گسترده انجام شود. البته این نوع تقاضا قابل پیش بینی است. شاید نوع دیگری از ملاحظات و موانع در این راه وجود داشته باشد. در هر صورت، به هر دلیلی که باشد، اساساً این بازار فرصتی چشمگیری را برای کوین بیس فراهم کرده است و می‌تواند سرمایه زیادی را به خود جلب کند.

سرمایه‌گذارانی که به هیچ وجه تمایل ندارند در اکثر موارد به طور مستقیم درگیر ارز رمزنگاری شوند اما در اخبار مختلف، پتانسیل صعودی و رشد این بازار را مشاهده می‌کنند، می‌توانند از دلار خود برای خرید کوین بیس استفاده کنند، که برای این امر برای بازار عمومی بسیار مفید است. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که کوین بیس در حال حاضر سودآور است و در واقع، یک سه ماهه اول خارق العاده را به صورت عمده پشت سر گذاشته است.

برخی از منتقدین اعتقاد دارند که کوین بیس یک بازار موقت و غیر قابل اعتماد است

استفاده از کوین بیس به عنوان یک سرمایه‌گذاری نیابتی نیز ممکن است به طور قطع ارزش این بازار را توضیح دهد. منتقدین بسیاری می‌گویند که پتانسیل این بازار بسیار زیاد است، که برای کسانی که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده اند، بسیار قابل توجه است. برخی از افراد در رابطه با این موضوع اظهار داشتند که با رشد ارز رمزنگاری شده و کاهش شیب رشد، نیاز کمتری به خدماتی مانند کوین بیس وجود خواهد داشت و ممکن است این بازار موقتی باشد.

برخی دیگر از منتقدین اظهار کردند که موقتی بودن بازار کوین بیس ممکن است بسیاری از مشتریان را به سمت استفاده از انواع خدمات دیگر سوق دهد. اما اگر سرمایه‌گذاری در کوین بیس یک سرمایه‌گذاری نیابتی است، پس تجارت اصلی آن چیزی نیست که برای ارزیابی این بازار انجام می‌شود. شما نیز قطعاً ممکن است به اندازه سرمایه‌گذاری در بیت کوین در کوین بیس سرمایه‌گذاری نکنید، اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری در کوین بیس دارای امنیت بیشتری نسبت به بیت کوین است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.